Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

1.9 dci 120km, brak mocy wymienione prawie wszystko.


Trodor
Zarejestrowani

Jak bez wtyczki jedzie to znaczy że w trybie awaryjnym daje większą dawkę i jest ok. Sprawdzilbym czy reset aku nie pomoże - może się cos zaadaptuje do nowych warunków. Wąż odspawany mógł te warunki zmienić do których był przyzwyczajony.

_Tapatalknięte z Galaxy Kalkulator_

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

(11-01-2018, 18:21)fredy1 napisał(a): Ostatni mechanik ogarnął temat, rurka od powrotu oleju turbo zaspawana. Zrobiona oraz wypalony kolektor ssący praktycznie brak prześwitu.
Przyznam, że dopiero teraz zajrzałem do tego wątka.
Niestety, dopiero teraz.
Piszesz, że masz "ogarniętego w elektronice człowieka z CLIPem".
Rozumiem, że jego "ogarnięcie" ograniczyło sie do odczytania i skasowania ewentualnych błędów?
Bo wystarczyło by, żeby odczytał w czasie jazdy wartości parametru mierzonego przez MAP-sensor i chwilę pomyślał.
Wartość ciśnienia w kolektorze dolotowym wszystko by powiedziała.
A odnośnie wyraźnej reakcji turbiny powyżej 2000 obr/min - mam dwa Scenice II i w obu jest podobnie.
Mój 1,5 dci dostaje kopa w okolicach 2500 obr/min. Ale poniżej turbinę także się czuje delikatnie i wystarczająco.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

Pisałeś, że masz trochę pojęcia bo miałeś inne Renault i wiesz jak co powinno chodzić. To Ja się pytam jak do ch... pana te wszystkie szpece sprawdzały turbo, że nikt nie zobaczył zaślepionego przewodu. To jest podstawa, ręce opadają, sprawdź czy ten przepływomierz poprawnie montują a nie w drugą stronę. Już sobie wyobrażam jak tam jest wszystko wymienione. Jak sprawdzali parametry pracy turbiny. Wstyd i żenada.
Tak to sobie można szukać błędu do usrania.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi haszczurur za ten post post:
  • fredy1
pio555
Junior Administratorzy

Online
(11-01-2018, 20:03)haszczurur napisał(a): To Ja się pytam jak do ch... pana te wszystkie szpece sprawdzały turbo
pewnie takie spece jak z kozi du...y traba i wcale nie sprawdzali

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi pio555 za ten post post:
  •
haszczurur
Zarejestrowani

(11-01-2018, 20:08)pio555 napisał(a):
(11-01-2018, 20:03)haszczurur napisał(a): To Ja się pytam jak do ch... pana te wszystkie szpece sprawdzały turbo
pewnie takie spece jak z kozi du...y traba i wcale nie sprawdzali

Pewnie te wypalone kolektory złożyli na starą uszczelkę albo i bez uszczelki.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi haszczurur za ten post post:
  • fredy1
fredy1
Zarejestrowani

op Podsumowując. 

Ktoś kto jeździł wcześniej autem nie zauważył że są zatkane kanały opływowe ja to tak rozumuje. I woda która leciała po skrzynce upc spaliła skrzynkę i wiązkę egr oraz przepływomierz.

Jakiś rzeznik wymienił przepływomierz oraz blokadę kierownicy nie wiadomo dlaczego... Bo były zaznaczone zieloną farbą te elementy. 
Naprawa nie przyniosła skutku i auto nie miało mocy więc wykręcili Egr i wystawili grubą podkładkę jeździli autem tak długo aż zaspawal się spalinami katalizator węże odma i egr... Auto się skończyło i do Żyda... 


Ja kupując auto sprawdziłem egr który wymieniłem bo z tamtego nic nie zostało. Dodatkowo udroznilem kanały odpływowe i poszukałem usterkę wiązki egr oraz przepływomierza i skrzynke upc i wiązki w skrzynce. Wszystko to porobiłem sam ale auto nie jeździło. 

Przeszło 5 mechaników w tym niepotrzebna wymianę filtrów oleju i sprawnej turbiny na nową... 
W dodatku poprzedni mechanik który wymieniał turbo uszkodził uszczelke między egr a turbo i gwiazdało a dodatkowo zostawił otwarte okna gdzie weszły i zeszczały się koty i auto mam jeszcze do prania. 

Ostatni. Mechanik był na tyle dociekliwy że rozebrał wszystko udroznił odpływy wyczyscil węże i wypalił kolektor ssący bo był brak przelotu. Ale elektroniki już nie dokończył tylko odpiął wiązkę od przepływomierza i mi o tym powiedział. Wymieniając przepływomierz zauważyłem jeszcze problem wiązki i ja naprawiłem oraz odlaczylem akumulator i podłączyłem z powrotem auto z podpiętym przepływomierzem jedzie normalnie i wszystko działa. 


Bardzo dziękuję wszystkim za pomoc i za czytanie tych wszystkich wypocin oraz za chęć konwersacji. 
Podsumowując wsadziłem w auto około 3500zl 
Mam generalnie dość renówki i wystawiam ja na sprzedaż... Następne auto które kupię to będzie benzyna ?

Pozdrawiam. Wszystkich

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi fredy1 za ten post post:
  •
pio555
Junior Administratorzy

Online
(11-01-2018, 21:42)fredy1 napisał(a): Mam generalnie dość renówki i wystawiam ja na sprzedaż...
i tak sie właśnie kończy nieudolność mechaników
wypompowali z chłopa kasę ten się wkur.... i sprzedaje auto

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
[-] 2 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi pio555 za ten post post:
  • fredy1, scrabi
fredy1
Zarejestrowani

op Dobrze że jeszcze elektronikę potrafiłem sam zrobić bo gdyby nie to to już by to chyba był Q... Statek kosmiczny i kilku kabli oraz wartości to w moim mieście nikt by nie naprawił.... PS. Od 15 lat pracuję w serwisie sprzętu komputerowego dobrze ze chociaż to umiałem sobie naprawić sam Biggrin

Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

Niemniej jednak powinieneś domagać się zwrotu kasy od warsztatów w których był niby naprawiany samochód.

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

(11-01-2018, 21:42)fredy1 napisał(a): dodatkowo zostawił otwarte okna gdzie weszły i zeszczały się koty i auto mam jeszcze do prania. 
to już powinno być po stronie mechanika teego od kotów

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

3 gości