Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

1.4 TCe - wymiana


Przemek7
Zarejestrowani

Ok, myślałem, że już coś widzicie na zdjęciu bloku.

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

tego nieraz nie da się zobaczyć
dopiero wychodzi "w praniu"

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
szymin89
Zarejestrowani

Proponuję co poniektórym przeczytać swoje posty po ich napisaniu i dopiero później je publikować.
W tym silniku nie pęka blok tylko tuleja a to wielka różnica. Pęknięta tuleja to efekt wielomiesięcznego zaniedbania i ignorancji;)
Większość przypadków pęknięcia tulei w sieci wynika z tego że ktoś kupił trupa, który nie wiadomo jak długo spalał płyn chłodniczy i ile razy był przegrzany. Jak Maniek w garażu otworzy taki silnik, gdzie dla niego UPG to sprawa jasna- na codzień naprawia mniej wymagające jednostki to nawet do głowy mu nie przyjdzie obejrzeć cylindry pod kątem pęknięć. Dziwne jest że w przypadku gdy jest pęknięta tuleja to dwa tygodnie po naprawie jest to widoczne a przed to już nie.
Niech się każdy zastanowi jak jest to możliwe Biggrin

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi szymin89 za ten post post:
  • h4jt
Neonixos666
Zarejestrowani

Przeczytałeś to co zacytowałem? przez otwartą konstrukcję bloku tuleje nie maja odpowiedniego podparcia na samej górze przez co dochodzi do problemów z uszczelką pod głowica. Zamknięta konstrukcja bloku np w 2.0T powoduje lepszą sztywność i rzadziej dochodzi do uszkodzenia uszczelki. W Subaru specjalne wzmocnienia wkładają by temu zapobiec chcąc podkręcić silnik także nie jest to bez znaczenia. Takie konstrukcje stosuje się ale przy wolnossących jednostkach, tu wystarczy jedno przegrzanie i uszczela powie Pa Pa.

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

(03-11-2022, 20:18)szymin89 napisał(a): W tym silniku nie pęka blok
powiedz to tym którym blok pękł i silnik poszedł na śmietnik nawet pisał o tym "mistsz" od tych silników na innych forach i FB
pęknięte tuleje są jak najbardziej naprawialne

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
szymin89
Zarejestrowani

(03-11-2022, 21:05)Neonixos666 napisał(a): Przeczytałeś to co zacytowałem?
Przeczytałem. Wymieniając UPG w tym silniku widziałem jak to wygląda- jest jeszcze gorzej niż na zdjęciach. Ścianki są tak cienkie że nic dziwnego że UPG padają jak muchy. Sprawy nie poprawia na pewno sam kształt tulei... No ale dalej rozmawiamy o uszczelce tak?

(03-11-2022, 21:17)pio555 napisał(a): powiedz to tym którym blok pękł i silnik poszedł na śmietnik nawet pisał o tym "mistsz" od tych silników na innych forach i FB
pęknięte tuleje są jak najbardziej naprawialne
Nie śledzę grup FB, na forum Megane nic takiego nie znalazłem więc pudło a pojedynczy przypadek mnie nie rusza. Niemcy też się nie skarżyli na pękające bloki, tuleja a i owszem się zdarzyła. Żeby pękła tuleja to trzeba mocno się postarać i ignorować wszystkie wołania silnika o prawidłowy stan płynu chłodniczego a może nawet i oleju. Ostatnio nawet ktoś pisał o ominięciu chłodnicy oleju i zatartych panewkach... co za ujowy silnik, zagrzał się lepiej i wziął się zatarł. Przecież to się kupy nie trzyma Thumbup

Jedna jaskółka wiosny nie czyni, nawet jak komuś pękł blok to nie dlatego że jadąc do pracy 10 km, przegrzał mu się raz silnik Biggrin

Podeślij mi te tematy jeśli nie musisz ich szukać specjalnie- chętnie poczytam.

Odpowiedz
Gieno555
Zarejestrowani

@ pio555 pęknięcie tulei od przegrzania czy nawet bloku zdarza się. Ale zapytam z innej strony czemu te silniki się tak przegrzewają? Niewydolny układ chłodzenia? Niski stan oleju lub nieodpowiedni olej?

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

(04-11-2022, 11:50)Gieno555 napisał(a): Ale zapytam z innej strony czemu te silniki się tak przegrzewają
poprzez wadliwą UPG która puszcza miedzy 2 i 3 cylindrem
płynu ubywa i silnik sie przegrzewa
Jest on wykonany z goownolitu i dlatego nawet niewielkie przegrzanie niezauważone w porę powoduje katastrofę w postaci pęknięcia tuleji a skrajne zaniedbania powodują pęknięcie bloku a nawet wyjcie korby bokiem

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
Gieno555
Zarejestrowani

@ pio555 a na blacie tego nie widać że silnik łapie za wysoką temperaturę?

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

w teorii widać ale jak pokazuje praktyka takich przypadków jest dużo.....

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

5 gości