Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

sączy się olej w okolicach odmy, coś "mokro"... w Renault Scenic


haszczurur
Zarejestrowani

Powodem częstego zapychania się odmy może być słaba jakość oleju silnikowego, zbyt długi okres między wymianami. Im lepszy olej tym parowanie oleju mniejsze, a więc i ilość oparów mniejsza. Niedrożność odpowietrzenia pojawia się w separatorze i usterka ta najczęściej występuje w wyeksploatowanych silnikach z powodu dużej ilości gazów przedmuchowych.W przypadku niedrożności odpowietrzenia w skrzyni korbowej bardzo szybko tworzy się nadciśnienie i olej wyrzucany jest z silnika przez najsłabszy element - uszczelnienia.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi haszczurur za ten post post:
  • Oktawiusz
maciej1486
Zarejestrowani

Ja u siebie w Scenicku przepchałem raz po zakupie i przez kolejne 20tyś km nic się nie zapchało (sprawdzane co miesiąc). Olej elf 10w40 zmieniany co 10tyś maxBiggrin

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

Slejter i co poradził mm mechanik z tym znikajacym olejem?

Podpis zwiał z miejsca zdarzenia - poszukiwania trwają...

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
slejter
Zarejestrowani

(06-08-2016, 17:05)Mati napisał(a): Slejter i co poradził mm mechanik z tym znikajacym olejem?

Podpis zwiał z miejsca zdarzenia - poszukiwania trwają...

O witam, jakoś wypadło mi z głowy żeby napisać haha. Jak najbardziej że poradził, ale kosztowało mnie to 3 tys. bo nie obyło się bez remontu silnika (góra, dół, itp. cały silnik).
Od czasu remontu przejechane mam 2000 km i stan oleju jak najbardziej jest taki jaki powinien być Biggrin. Ale tak na marginesie jeśli bym wiedział że tyle mnie to będzie kosztowało to chyba bym się nie zdecydował na remoncik tylko sprzedał bym auto. No ale cóż, jeżdżę dalej i mam nadzieję że na razie koniec z większymi wydatkami aczkolwiek coś od czasu remontu śwista turbina ale mój kolego co robił mi auto mówi żeby się nie martwić tylko cieszyć się z jazdy i nie popadać w paranoję i nie nasłuchiwać że coś śwista bo cały czas będę jeździł w stresie a już na dniach czeka mnie wyjazd na wczasy więc jestem dobrej myśli Biggrin

Odpowiedz
maciej1486
Zarejestrowani

Śwista bo pada lub po prostu nowo zregenerowana, a jeszcze inne po prostu tak mająBiggrin

Odpowiedz
slejter
Zarejestrowani

W momencie kupna autka w tamtym roku turbina była już po regeneracji ale jakoś jej nie było słychać (nie zwracałem uwagi). Dopiero po remoncie silnika tak jakby turbina zaczęła świstać. Ale nie dymi, nie kopci, oleju nie bierze, moc i przyspieszenie jest jak najbardziej a ona sobie "gwizda"

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
A2-eR11
Zarejestrowani

a ciśnienie oleju po tym remoncie masz dobre? Pompe oleju tez z okazji remontu wymieniales?

Odpowiedz
slejter
Zarejestrowani

Pompy nie, ciśnienie okey.

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Czy to ciśnienie lub pompa ma wpływ na to świstanie ?

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Sory że tak po trochu piszę, chyba wiem co masz na myśli, jeśli pompa szwankuje i nie ma odpowiedniego ciśnienia oleju to turbina świsata bo nie ma odpowiedniego smarowania, tak?

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-08-2016, 21:55 przez slejter.)

Odpowiedz
A2-eR11
Zarejestrowani

Cisnienie oleju ma wplyw na turbine. Jak bedzie juz zbyt niskie to zacznie sie szybciej zużywać turbina z braku smarowania...
Jak padac turbina zaczyna to zazwyczaj wlasnie z braku smarowania bo juz pompa olejowa niedomaga aby wszedzie dotłoczyć olej pod odpowiednim ciśnieniem... W 120KM dCi pompa oleju sie dosc szybko konczyla.. Leciala turbina, ktora regeneruja, ale to jest usuwanie tylko skutków, a nie przyczyny.. a nastepnie pozniej padaly szybko panewki.
Renault sie spostrzeglo ze cos jest nie tak z tymi pompami w 120KM i przy tworzeniu wersji poprawionej 130KM zmienili pompe na bardziej wydajną wlasnie.

Dlatego tez to świstanie powiązałem z pytaniem o wymiane pompy oleju z okazji remontu silnika... Tą warto wtedy obowiazkowo wymienic na nową, tymbardziej ze wtedy to koszt nieduzy jest juz..

Odpowiedz
slejter
Zarejestrowani

Nie będę zakładał nowego tematu, dziś rano po odpaleniu auta pojawił się taki komunikat:
TOP UP LEVEL OIL . Zaznaczę tylko że na bagnecie jest stan taki jak powinien być. Mam się czym martwić czy poprostu jest to coś co można "olać " i się nie stresować? Może czujnik coś "zwariował ".

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości