Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC III Stuki metaliczne po odpaleniu na mrozie


Kola-59
Zarejestrowani

op Witam. Mam zimowy problem, nietypowy. Kupiłem 3 lata temu Scenica III z 2012. pojemność 1,5 dizel. Sprawuje się OK, ale... przy minusowych temperaturach po odpaleniu po nocy /odpala idealnie/po kilku sekundach występuje  nierówna praca silnika, spadają obroty, nie możne wejść ponad 1800 obrotów. Po ok minucie następują stuki metaliczne w silniku, jeszcze bardziej nierówno pracuje i gaśnie. Odpala nadal normalnie, ale stuki i nierówna praca utrzymują się jeszcze przez kilka minut. Im niższa temperatura, tym mocniejsze są te objawy i dłużej trwają. Przez cały dzień, nawet po wielu godz. nie ma tych objawów. Przez ostatnie 2 lata nie było zimy, więc diagności przy -2 nic nie znaleźli. Jeśli mogę to nie odpalam go przy mrozie, bo mi go żal. Może ktoś z Was miał podobny przypadek i wie co za przyczyna.
pio555 napisał 07-02-2021, 11:18:
Zapraszamy do przywitania się z innymi użytkownikami. Pierwszy post zgodnie z regulaminem pkt.4 powinien znajdować się w Powitaniach.
Kolejny post proszę napisać w Powitaniach. http://www.scenic-forum.pl/Forum-Powitania

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-02-2021, 11:18 przez pio555.)

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Kola-59 za ten post post:
  •
andrzejwa
Zarejestrowani

Online
Prawdopodobnie masz silniki k9k 636 i rozwiązanie tego problemu kosztuje kilkanaście groszy. Wystarczy wstawić rezystor w obwód czujnika temperatury paliwa. Robiłem to niedawno w M III córki i podobne objawy jak ręką odjął, nawet przy minus 20 stopni. Podaj kod silnika.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi andrzejwa za ten post post:
  • TomaszB
Kola-59
Zarejestrowani

op A... gdzie jest kod silnika?

Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

Online
Na silniku albo podaj vin.

Odpowiedz
Kola-59
Zarejestrowani

op VF1JZ140647159878

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

(07-02-2021, 12:34)Kola-59 napisał(a): VF1JZ140647159878
K9K636

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
Kola-59
Zarejestrowani

op To jest świetna wiadomość. Serdeczne dzięki.
Kto może zamontować rezystor? Czy mechanik to zrobi, czy tylko elektryk?

Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

Online
Czyli wszystko się zgadza. Rozwiązanie problemu na zdjęciu z M III w której to zakładałem. Rezystor 8,2 kΩ o mocy 0,25-0,5 W wpięty równolegle do obwodu czujnika temperatury paliwa. Może być bez termostatu, wystarczy zwykły przełącznik. W sumie może być tylko sam rezystor bo przy roboczej temperaturze silnika przekłamuje tylko około 2 stopnie. Niestety by dostać się do czujnika należy zdjąć osłonę głowicy silnika.
Rolą rezystora jest oszukanie sterownika silnika odnośnie temperatury paliwa i spowodowanie, że poda większą dawkę paliwa. Wyłącznik termiczny np. KSD9700 5A/250V NC 35C dla rozłączenia rezystora po nagrzaniu silnika do np. 35 stopni.
   
Jak masz trochę sprytu to sam to założysz, mogą być specjalne szybkozłączki do wpinania się w przewody.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-02-2021, 13:47 przez andrzejwa.)

Odpowiedz
[-] 10 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi andrzejwa za ten post post:
  • A2-eR11, IgorM, Jarek Prygiel, Kola-59, krzysztofk, Mati, PunkRock86, scrabi, thermalfake, TomaszB
Kola-59
Zarejestrowani

op Jeszcze raz serdeczne dzięki. Napiszę po naprawie.
Pozdrawiam

Odpowiedz
scrabi
Zarejestrowani

Haha u mnie jest to samo, tzn bylo jak bylo fest zimno.. A ja myslalem ze to wtrysk sie gdzies przywiesil. Bo po nagrzaniu problem juz nie wystepowal.

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

 Zawsze do przodu, nigdy do tyłu. Biggrin 
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

6 gości