Kola-59
7
0
2
1
SC III ph II
2012
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Busko Zdrój
Kola-59
Zarejestrowani
— 07-02-2021, 10:56
op
Witam. Mam zimowy problem, nietypowy. Kupiłem 3 lata temu Scenica III z 2012. pojemność 1,5 dizel. Sprawuje się OK, ale... przy minusowych temperaturach po odpaleniu po nocy /odpala idealnie/po kilku sekundach występuje nierówna praca silnika, spadają obroty, nie możne wejść ponad 1800 obrotów. Po ok minucie następują stuki metaliczne w silniku, jeszcze bardziej nierówno pracuje i gaśnie. Odpala nadal normalnie, ale stuki i nierówna praca utrzymują się jeszcze przez kilka minut. Im niższa temperatura, tym mocniejsze są te objawy i dłużej trwają. Przez cały dzień, nawet po wielu godz. nie ma tych objawów. Przez ostatnie 2 lata nie było zimy, więc diagności przy -2 nic nie znaleźli. Jeśli mogę to nie odpalam go przy mrozie, bo mi go żal. Może ktoś z Was miał podobny przypadek i wie co za przyczyna.
pio555 napisał 07-02-2021, 11:18:
Zapraszamy do przywitania się z innymi użytkownikami. Pierwszy post zgodnie z regulaminem pkt.4 powinien znajdować się w Powitaniach.
Kolejny post proszę napisać w Powitaniach. http://www.scenic-forum.pl/Forum-Powitania
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-02-2021, 11:18 przez pio555.)
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Kola-59 za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to Kola-59 for this post
•
andrzejwa
2,643
54
1284
321
SC III ph I
2011
1.5 dCi FAP 110KM, 2011-2011
Chełm/Trawniki
Prawdopodobnie masz silniki k9k 636 i rozwiązanie tego problemu kosztuje kilkanaście groszy. Wystarczy wstawić rezystor w obwód czujnika temperatury paliwa. Robiłem to niedawno w M III córki i podobne objawy jak ręką odjął, nawet przy minus 20 stopni. Podaj kod silnika.
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi andrzejwa za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to andrzejwa for this post
• TomaszB
Kola-59
7
0
2
1
SC III ph II
2012
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Busko Zdrój
Kola-59
Zarejestrowani
— 07-02-2021, 11:52
op
A... gdzie jest kod silnika?
•
andrzejwa
2,643
54
1284
321
SC III ph I
2011
1.5 dCi FAP 110KM, 2011-2011
Chełm/Trawniki
Na silniku albo podaj vin.
•
Kola-59
7
0
2
1
SC III ph II
2012
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Busko Zdrój
Kola-59
Zarejestrowani
— 07-02-2021, 12:34
•
pio555
31,321
125
11118
3,033
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Radom
pio555
Junior Administratorzy
— 07-02-2021, 12:39
(07-02-2021, 12:34)Kola-59 napisał(a): VF1JZ140647159878 K9K636
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
•
Kola-59
7
0
2
1
SC III ph II
2012
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Busko Zdrój
Kola-59
Zarejestrowani
— 07-02-2021, 12:47
op
To jest świetna wiadomość. Serdeczne dzięki.
Kto może zamontować rezystor? Czy mechanik to zrobi, czy tylko elektryk?
•
andrzejwa
2,643
54
1284
321
SC III ph I
2011
1.5 dCi FAP 110KM, 2011-2011
Chełm/Trawniki
Czyli wszystko się zgadza. Rozwiązanie problemu na zdjęciu z M III w której to zakładałem. Rezystor 8,2 kΩ o mocy 0,25-0,5 W wpięty równolegle do obwodu czujnika temperatury paliwa. Może być bez termostatu, wystarczy zwykły przełącznik. W sumie może być tylko sam rezystor bo przy roboczej temperaturze silnika przekłamuje tylko około 2 stopnie. Niestety by dostać się do czujnika należy zdjąć osłonę głowicy silnika.
Rolą rezystora jest oszukanie sterownika silnika odnośnie temperatury paliwa i spowodowanie, że poda większą dawkę paliwa. Wyłącznik termiczny np. KSD9700 5A/250V NC 35C dla rozłączenia rezystora po nagrzaniu silnika do np. 35 stopni.
Jak masz trochę sprytu to sam to założysz, mogą być specjalne szybkozłączki do wpinania się w przewody.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-02-2021, 13:47 przez andrzejwa.)
Kola-59
7
0
2
1
SC III ph II
2012
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Busko Zdrój
Kola-59
Zarejestrowani
— 07-02-2021, 13:21
op
Jeszcze raz serdeczne dzięki. Napiszę po naprawie.
Pozdrawiam
•
scrabi
32,540
103
12132
10,453
SC III ph II
2012
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Lublin
scrabi
Zarejestrowani
— 07-02-2021, 14:15
Haha u mnie jest to samo, tzn bylo jak bylo fest zimno.. A ja myslalem ze to wtrysk sie gdzies przywiesil. Bo po nagrzaniu problem juz nie wystepowal.
Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
Zawsze do przodu, nigdy do tyłu.
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
•
|