Highwayman1990
2,213
15
1001
621
SC II ph II
2008
1.6 i 16V 115KM, 2007-2009
Kołobrzeg
(03-06-2015, 21:40)maciej1486 napisał(a): (03-06-2015, 21:31)Highwayman1990 napisał(a): (02-06-2015, 21:10)maciej1486 napisał(a): (02-06-2015, 20:45)Highwayman1990 napisał(a): U mnie jakiś czas temu też brał olej, ale problem był zupełnie inny od tych zazwyczaj obstawianych, czyli odma, turbo, zawór odmy. Problem był z uszczelnieniem, a rozwiązaniem okazała się wymiana uszczelki głowicy i uszczelki miski olejowej. Od około 4 tysięcy nie ubyło nic. Glowica planowana itp za jednym razem czy tylko uszczelke wymieniles?
Raczej tylko uszczelka, bo za całą usługę zapłaciłem z olejem około 600 zł.Ja jestem raczej zielony w tematach mechanicznych, a mechanicy nie sugerowali usługi, o której piszesz.
To wątpię, ze tu długo bezawaryjnie pojeździ
Możesz napisać coś więcej na temat swojej wypowiedzi. Co to dla mnie oznacza, że chyba nie było planowania głowicy, dlaczego sądzisz, że nie wytrzyma długo? Czy to planowanie jest każdorazowo konieczne?
•
maciej1486
21,016
23
2411
256
SC III ph II
2012
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Nakło / Bydgoszcz
(04-06-2015, 12:36)Highwayman1990 napisał(a): (03-06-2015, 21:40)maciej1486 napisał(a): (03-06-2015, 21:31)Highwayman1990 napisał(a): (02-06-2015, 21:10)maciej1486 napisał(a): (02-06-2015, 20:45)Highwayman1990 napisał(a): U mnie jakiś czas temu też brał olej, ale problem był zupełnie inny od tych zazwyczaj obstawianych, czyli odma, turbo, zawór odmy. Problem był z uszczelnieniem, a rozwiązaniem okazała się wymiana uszczelki głowicy i uszczelki miski olejowej. Od około 4 tysięcy nie ubyło nic. Glowica planowana itp za jednym razem czy tylko uszczelke wymieniles?
Raczej tylko uszczelka, bo za całą usługę zapłaciłem z olejem około 600 zł.Ja jestem raczej zielony w tematach mechanicznych, a mechanicy nie sugerowali usługi, o której piszesz.
To wątpię, ze tu długo bezawaryjnie pojeździ
Możesz napisać coś więcej na temat swojej wypowiedzi. Co to dla mnie oznacza, że chyba nie było planowania głowicy, dlaczego sądzisz, że nie wytrzyma długo? Czy to planowanie jest każdorazowo konieczne? Przynajmniej tak w szkole uczyli...
Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS
•
Newda
1
0
0
0
INNY
2010
2.0 dCi FAP 160KM, 2009-2011
Gliwice
Newda
Zarejestrowani
— 14-06-2015, 17:26
Moja rada dla wszystkich użytkowników. Chcesz wiedzieć co się dzieje wewnątrz twojego silnika? Monitoruj stan swojego oleju
Sprawdź ciach
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-06-2015, 19:32 przez Asia.)
•
ko-ma
9,614
28
1638
40
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 14-06-2015, 17:41
Przynajmniej tak w szkole uczyli...
Przyznam, ze przeczytałem uzasadnienie - i jako ( z wykształcenia ) konstruktor tłokowych silników spalinowych - mam pytanie:
W jakiej to szkole?
Bo wypadało by chyba oddać dyplom i przeprosić za zmarnowany w tej szkole czas.
Niestety. modne stało się od wielu już lat "planowanie głowicy", czyli naciąganie nieświadomych ludzi na "usługę", która najzwyklej jest albo niepotrzebna, albo w ogóle nie jest wykonywana.
Czy przed tym "planowaniem" kolega wykonał choćby raz w życiu pomiar płaszczyzny przylegania głowicy, czy choć tzw. próbę tuszowania? Czy wykonano próbę szczelności?
Dla wyjaśnienia: planowanie głowicy, oczywiście, jest możliwe, ale...
Zazwyczaj tylko raz i tylko w bardzo ograniczonym zakresie.
Po prostu znaczne zmniejszenie wysokości głowicy poprzez zeszlifowanie w nowoczesnym silniku spowoduje
- znaczne podwyższenie stopnia sprężania, a więc i zmienę parametrów pracy silnika, niekoniecznie w dobry kierunku
- w silnikach z reguły już należących do tzw kolizyjnych powoduje... no właśnie, co?
Konstrukcyjnie splanowanie głowic uwzględniało się obliczeniowo jakieś 25 lat temu, obecnie jest to tylko mit. Owszem, niektórzy ryzykują i nawet to robią. Ale nie kompensują choćby zastosowaniem grubszej (niedostępnej na rynku) uszczelki głowicy, czy np. grubszymi podkładkami pod tuleje cylindrowe (nie zawsze jest to możliwe).
Dlatego nie rozumiem twierdzenia: "nie pochodzi długo, bo głowica nie planowana". Według mnie pochodzi dłużej, niż po planowaniu , pod warunkiem, ze warsztat wie, co czyni.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi ko-ma za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to ko-ma for this post
• Highwayman1990
Witam. Dwa miesiące temu kupiłem scenic 2 1.5 dci o mocy 101 km. Zrobiłem wymianę oleju i zauważyłem jego braki. Turbina gwizda podczas jazdy i przy rannym odpalaniu jak i jazdy kopci na niebiesko. Czy to oznacza koniec turbo???
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-06-2017, 09:15 przez miro.)
•
Highwayman1990
2,213
15
1001
621
SC II ph II
2008
1.6 i 16V 115KM, 2007-2009
Kołobrzeg
Kopcenie i ubywanie oleju może być nie związane ze sobą. Na pewno powinieneś sprawdzić wtryskiwacze, cały zestaw odmy oleju, jak i turbo, czy nie puszcza oleju, bo może się okazać, że zregenerujesz turbo, a objawy nie ustaną i powiesz, że ktoś zrobił lipę. Wtryskiwacze, najpierw pod komputer, a najlepiej zrobić próbę przelewową.
•
Gizmo
2,650
2
571
590
SC II ph I
2004
1.5 dCi 80KM, 2003-2009
Swarzędz
Gizmo
Zarejestrowani
— 15-06-2017, 16:55
Jak na niebiesko to olej, jak na czarno to wtryski....czy sie mylę ?
•
Wtryski są po regeneracji i robiłem próbę przelewowa i wszystko jest ok. Mówią że jak turbo gwizda to turbo zaciąga olej i kopci na niebiesko
•
funkoval
14,278
42
2123
1,550
INNY
2015
INNY
Warszawa / Mazury
funkoval
Specjalisci
— 15-06-2017, 19:51
Jeśli masz błękitny dym, to spalany jest olej. Czy akurat z turbo, to nie wiadomo, ale jeśli przy okazji gwiżdże turbo, to możliwe, że skończyły się uszczelnienia i stamtąd właśnie ciągnie olej.
•
Highwayman1990
2,213
15
1001
621
SC II ph II
2008
1.6 i 16V 115KM, 2007-2009
Kołobrzeg
Moje turbo już bierze olej, ale nie kopci nadmiernie, ani na niebiesko.
•
|