Pawel8989
18
0
1
2
SC II ph II
2007
1.6 i 16V 115KM, 2003-2009
Bytom
op
(04-08-2022, 21:05)pio555 napisał(a): silnik 1,5 dci 106KM jest wolny od wad poprzednika przy dobrym trafie mozna kupić 1,5 dci bez FAP.....
wszystko inne jak w każdym dieslu
jak juz celujesz w ON to ja osobiście wolałbym 1,9dci 130KM przynajmniej normalnie to auto jeździ
1.5 łatwiej i taniej kupić. Nie zależy mi na osiągach , wolę żeby auto mniej spaliło niż lepiej jechało.
•
Gieno555
937
-1
99
136
SC III ph I
2010
1.5 dCi 105KM, 2009-2011
Tarnów
Gieno555
Zarejestrowani
Online
— 04-08-2022, 22:01
@ pio555 nie wiem co ty za auto miałeś xd ale miałem kilka aut benzyna + LPG i żadne nie spalało w trasie więcej jak 10 litrów LPG. Nawet mazda 2.0 136 koni mieściła się w 10 jadąc autostradą do 140km na godzinę. Na 40 litrowej butli robiłem 400km.
Ale nie będę się sprzeczał. Moje zdanie jest takie że na dzień dzisiejszy najlepsza opcja to LPG.
•
pio555
31,252
124
11090
3,028
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Radom
pio555
Junior Administratorzy
Online
— 04-08-2022, 22:11
Slyszales.kiedys i czyms taki jak aerodynamika?
Scenic jej nie posiad i stad takie spalania prz wysokich prędkościach .
To samo auta z malymi silnikami....
Mam Clio z silnikiem 1.2 75KM w miescie pali 6l w trasie przy jezdIe 120+ 7.5l
Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
•
Gieno555
937
-1
99
136
SC III ph I
2010
1.5 dCi 105KM, 2009-2011
Tarnów
Gieno555
Zarejestrowani
Online
— 05-08-2022, 00:22
@ pio555 Zafira też raczej aerodynamiczna nie jest a mimo to mieści się w 10l LPG/100km
•
Vapor
1,109
9
1352
1,329
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Sosnowiec
Vapor
Zarejestrowani
— 05-08-2022, 06:12
(05-08-2022, 00:22)Gieno555 napisał(a): @ pio555 Zafira też raczej aerodynamiczna nie jest a mimo to mieści się w 10l LPG/100km Zauważyłem jedną rzecz w Twoich postach: próbujesz podważać prawie każdy post innych użytkowników - coś na zasadzie - moje ma być na górze i na siłę udowadniać swoje racje. Tu masz przykład spalania LPG, a parę dni temu podważałeś, po co wymieniać pasek osprzętu. To tylko dwa przykłady, a na pewno jest tego więcej.
Wracając do tematu: jeśli autor wątku zdecyduje się na ON, to myślę, że 1.9 dCi będzie lepszym wyborem.
Jest żwawszy od 1.5 a spalanie niewiele większe.
Na temat LPG nie wypowiem się, gdyż takowego nigdy nie miałem i nie mam.
Wysłane z mojego CPH2251 przy użyciu Tapatalka
Garbus
1,380
8
1128
1,468
INNY
2012
INNY
Tarnów
Garbus
Zarejestrowani
Online
— 05-08-2022, 07:23
Osobiście miałem SII 1,6 16V z lpg, wytrzymałe 2,5 roku, w międzyczasie był wyjazd na Chorwację i trzy razy nad morze, spalanie w mieście jakieś 12-13l, a na trasie 10l jak delikatnie traktowałem gaz, a co do elastyczności i zasięgu, to cóż, ten silnik tego nie posiada, na trasie muł, a muszę dodać że miałem wersję polifta ze skrzynią 6 biegową. Pojeździłem, powkurzalem się w trasie i wybór padł na coś innego ale tym razem w dieselu. Jak na razie zrobione dwie większe trasy i jestem mega zadowolony, najlepsze porównanie mam na przykładzie Chorwacji, Szczeniaka tankowałem 3 razy w jedną stronę (marne 400km zasięgu), Sportka tankowałem raz (jak zalałem w Polsce to dojechałem do granicy Chorwackiej i dopiero tam tankowałem, 650km i jeszcze coś tam zostało na 200km w zbiorniku. Więc w tej konkurencji zdecydowanie górą diesel, że nie wspomnę o elastyczności i braku obaw przy wyprzedzaniu innych samochodów.
Ale generalnie każdy sam dokonuje wyboru i bierze to co dla niego najwygodniejsze, a jak to mój kolega mechanik mówi, auto to nie żona, ślubu z nim nim nie bierzesz, w razie czego można zmienić.
Veni Vidi Vici
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Garbus za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to Garbus for this post
• pio555
Silnik diesla daje lepsze odczucia podczas jazdy(z zatyczkami w uszach) ale bardziej drenuje portfel, szczególnie podczas awarii. Np. taniej wymienić kilka świec niż jeden wtryskiwacz. Przykładów mam sporo ale zaoszczędzę fanom ON.
Posiada elementy których nie ma benzyna. Piszę to jako mechanik zajmujący się remontami silników.
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi itek za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to itek for this post
• Gieno555
Pawel8989
18
0
1
2
SC II ph II
2007
1.6 i 16V 115KM, 2003-2009
Bytom
op
(05-08-2022, 07:51)itek napisał(a): Silnik diesla daje lepsze odczucia podczas jazdy(z zatyczkami w uszach) ale bardziej drenuje portfel, szczególnie podczas awarii. Np. taniej wymienić kilka świec niż jeden wtryskiwacz. Przykładów mam sporo ale zaoszczędzę fanom ON.
Posiada elementy których nie ma benzyna. Piszę to jako mechanik zajmujący się remontami silników.
Właśnie to mni nieco martwi że naprawy w dieslu potrafią sporo kosztować. Ale z drugiej strony kupując gołą benzynę mam na starcie do wydania 3000 zł na instalację LPG, to też mi siedziby w głowie bo za kasę z instalacji jednak sporo da się w dieslu naprawić, a ceny zakupu porównywalne.
•
pio555
31,252
124
11090
3,028
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Radom
pio555
Junior Administratorzy
Online
— 05-08-2022, 08:44
(05-08-2022, 08:20)Pawel8989 napisał(a): Właśnie to mni nieco martwi że naprawy w dieslu potrafią sporo kosztować. pamiętaj,ze celujesz w auto które ma 15lat +
czy kupisz ON czy PB auto sprowadzone będzie miało przebieg 300+ chyba ze sam sprowadzisz Pb np. z DE z końca lat produkcji ale cena będzie ok 20k co w PL jest nieakceptowalne
np
https://www.mobile.de/pl/Samochod/Renaul...92646.html
(05-08-2022, 07:23)Garbus napisał(a): Osobiście miałem SII 1,6 16V z lpg, wytrzymałe 2,5 roku, to duzo wytrzymałeś
ja dałem rade rok i wróciłem do ON
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-08-2022, 08:49 przez pio555.)
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
•
cibuk
192
0
135
7
SC III ph II
2014
1.6 Energy dCi 130KM, 2013-2016
Austria
cibuk
Zarejestrowani
— 05-08-2022, 09:05
(05-08-2022, 07:51)itek napisał(a): Silnik diesla daje lepsze odczucia podczas jazdy(z zatyczkami w uszach) ale bardziej drenuje portfel, szczególnie podczas awarii. Np. taniej wymienić kilka świec niż jeden wtryskiwacz. Przykładów mam sporo ale zaoszczędzę fanom ON.
Posiada elementy których nie ma benzyna. Piszę to jako mechanik zajmujący się remontami silników.
Mialem 1.5 dci w dusterze ktory nie byl idealnie wyciszony i mam 1.6 dci w sceniku i bardziej slysze szum powietrza i opony niz te klekoty na autostradzie
2 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi cibuk za ten post post:2 użytkowników postawiło Thank You to cibuk for this post
• pio555, Vapor
|