Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

1.9 dci 120km, brak mocy wymienione prawie wszystko.


fredy1
Zarejestrowani

op Elementy o których piszesz będą sprawdzane jutro i mam nadzieję że się wszystko wyjaśni, tu już nie chodzi czy będzie to kosztowało 100 zł czy 1000zl  hce mieć to zrobione i czarno na białym wiedzieć co było... Bo z prostymi rzeczami radzę sobie sam. 

Podsumowując auto jutro leci na diagnozę i jak zamknę temat to bankowo wszystko przedstawię na forum. By każdy mógł wiedzieć z czym trzeba się zmierzyć ?

Odpowiedz
A2-eR11
Zarejestrowani

mozna by bylo chwilowo zdemontowac intercooler i zrobic przejscie bezposrednie rurą... Sprawdzic czy jest wtedy poprawa... a jak juz bedzie intercooler zdemontowany to warto go przeczyscic. Bo to tak jakby cos powietrze ograniczalo troche... Jak turbina zaczyna skutecznie pchac powyzej 2tys obr to troche napompuje i auto ma moc, a ponizej tych obrotow jest lipa na wolnossącym...

Odpowiedz
fredy1
Zarejestrowani

op
(29-10-2017, 20:35)A2-eR11 napisał(a): mozna by bylo chwilowo zdemontowac intercooler i zrobic przejscie bezposrednie rurą... Sprawdzic czy jest wtedy poprawa... a jak juz bedzie intercooler zdemontowany to warto go przeczyscic. Bo to tak jakby cos powietrze ograniczalo troche... Jak turbina zaczyna skutecznie pchac powyzej 2tys obr to troche napompuje i auto ma moc, a ponizej tych obrotow jest lipa na wolnossącym...

Dokładnie tak to się zachowuje, chyba że katalizator... Ale to już niech sprawdzi fachowiec..

Odpowiedz
A2-eR11
Zarejestrowani

Katalizator tez moze byc, chociaz w teorii jak zapchany to sondy lambda powinny blad wywalic ze cos jest nie tak... A w praktyce roznie sie zdarzalo.
Sprawdzalbym intercooler najpierw...

Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

(29-10-2017, 20:51)A2-eR11 napisał(a): Katalizator tez moze byc, chociaz w teorii jak zapchany to sondy lambda powinny blad wywalic ze cos jest nie tak... A w praktyce roznie sie zdarzalo.
Sprawdzalbym intercooler najpierw...
W 1.9 dci 120 km nie ma sondy lambda.

Odpowiedz
Lepus
Zarejestrowani

A sprawdzał kolega potencjometr od gazu? Może być uszkodzony akurat w takim zakresie obrotów.

Turbino ty moja, ty jesteś jak zdrowie, ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie kto cię stracił...
Odpowiedz
fredy1
Zarejestrowani

op Myślałem nad tym ale zakładam że jak wcisnę ę odrazu pedał w podłogę to zakres automatycznie tego potencjometra się zmienia i powinien ostro przyspieszyć na obrotach. A auto mimo tego na te obroty się nie wkreca, dostaje mocy dopiero po 2,2tys

Odpowiedz
fredy1
Zarejestrowani

op Nasunął mi się jeszcze jeden pomysł, odłączyłem czujnik na intercoolerze od doładowania turbiny czyli jadę zwykłym wolnossącym dieslem i auto ma z dołu większe przyspieszenie z dołu niż z podłączonym, moc jest z samego dołu.... Ale wiadomo turbo wtedy nie chodzi, dobrze myślę? Mimo tego auto ma. Większa moc... 

Coś komuś koledzy się nasuwa? I gdzie szukać problemu? 
Na wypietym deska pokazuje  check injection,  na wpietym auto z dołu nie ma mocy ale wtedy deska. Jest ok i na Clipie również błędów nie ma... 

Coś ktoś podpowie ku czemu się kierować i co jeszcze sprawdzić? 

Mechanik auto weźmie w czwartek dopiero a ja chciałbym jeszcze coś popatrzeć jeśli będę mógł

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-10-2017, 19:10 przez fredy1.)

Odpowiedz
jarcun
Zarejestrowani

(29-10-2017, 12:11)fredy1 napisał(a): odłączyłem czujnik doładowania odpaliłem auto pojawił się komunikat check injection, ale auto nadal brak mocy z dołu do 2000tys,

odłączyłem czujnik na intercoolerze od doładowania turbiny czyli jadę zwykłym wolnossącym dieslem i auto ma z dołu większe przyspieszenie z dołu niż z podłączonym

czy piszesz o różnych czujnikach czy co bo się pogubiłem. opiszę Ci kilka podobnych przypadków.
1 vw identyczne objawy po przejrzeniu auta i turbo stwierdziłem brak luzu na wirniku turbo( minimalny musi być nawet na nowym bo od ciepła puchnie) po odpalaniu wirnik kręcił się powoli zamiast zasuwać , dopiero przy wysokich obrotach ok 2200 auto ciągnęło. wymieniłem turbo i wszystko działa jak należ. tu wielkim winowajcą był system start stop który gasił auto nawet po ostrej jeździe i olej,, przypalił "się w turbo.
2 opel był zapchany katalizator 20-30 min jazdy 3 tyś obrotów ok 100km/h i auto działa
3 scenic ii nie wiem jak nie wiem czemu nikomu bym na słowo nie uwierzył ale ja to zrobiłem jedna świeca spalona i auto nie miało mocy ( wiem kiedy działają świece i że nic nie wnoszą podczas jazdy) po wymianie świecy moc wróciła , jeszcze raz włożyłem starą i mocy brak szok. dodam że u mnie były spalone 2 świece i działał normalnie jedynie zimą utrudniony rozruch i chwila nie równej pracy .
4 citroen luz na turbo był na tyle duży że ślimak i muszla turbo ocierało się o siebie powodując zwiększoną szczelinę i zanim naładował co trzeba to też miał ok 2600 obr
5 zmienna geometria nie pracowała tu do obserwacji wprawne oko lub lusterko odpalić i patrzeć musi się unieść po odpaleniu i opaść po zgaszeniu auta

Odpowiedz
fredy1
Zarejestrowani

op Witam.

Kolego piszę o tych samych czujnikach, jak się zaczytałem dokładnie, to zweryfikowałem błąd.

Jest dokładnie tak, że jak odłączę czujnik na intercoolerze i odpalę auto mam check injection, ale auto z dołu jak odpale i wcisnę pedał odrazu w podłogę to obrotomierz leci w górę normalnie oraz auto ma dużo większą moc z dołu.
Natomiast jak ten czujnik podłączę z powrotem to błędu na desce nie ma, ale autem do 2tys obrotów nie da się jeździć.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

8 gości