fredy1
35
0
2
3
SC II ph I
2003
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Wągrowiec
fredy1
Zarejestrowani
— 29-10-2017, 20:18
op
Elementy o których piszesz będą sprawdzane jutro i mam nadzieję że się wszystko wyjaśni, tu już nie chodzi czy będzie to kosztowało 100 zł czy 1000zl hce mieć to zrobione i czarno na białym wiedzieć co było... Bo z prostymi rzeczami radzę sobie sam.
Podsumowując auto jutro leci na diagnozę i jak zamknę temat to bankowo wszystko przedstawię na forum. By każdy mógł wiedzieć z czym trzeba się zmierzyć ?
•
A2-eR11
3,226
23
889
1,650
SC II ph II
2006
1.9 dCi FAP 130KM, 2003-2009
Malbork
A2-eR11
Zarejestrowani
— 29-10-2017, 20:35
mozna by bylo chwilowo zdemontowac intercooler i zrobic przejscie bezposrednie rurą... Sprawdzic czy jest wtedy poprawa... a jak juz bedzie intercooler zdemontowany to warto go przeczyscic. Bo to tak jakby cos powietrze ograniczalo troche... Jak turbina zaczyna skutecznie pchac powyzej 2tys obr to troche napompuje i auto ma moc, a ponizej tych obrotow jest lipa na wolnossącym...
•
fredy1
35
0
2
3
SC II ph I
2003
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Wągrowiec
fredy1
Zarejestrowani
— 29-10-2017, 20:45
op
(29-10-2017, 20:35)A2-eR11 napisał(a): mozna by bylo chwilowo zdemontowac intercooler i zrobic przejscie bezposrednie rurą... Sprawdzic czy jest wtedy poprawa... a jak juz bedzie intercooler zdemontowany to warto go przeczyscic. Bo to tak jakby cos powietrze ograniczalo troche... Jak turbina zaczyna skutecznie pchac powyzej 2tys obr to troche napompuje i auto ma moc, a ponizej tych obrotow jest lipa na wolnossącym...
Dokładnie tak to się zachowuje, chyba że katalizator... Ale to już niech sprawdzi fachowiec..
•
A2-eR11
3,226
23
889
1,650
SC II ph II
2006
1.9 dCi FAP 130KM, 2003-2009
Malbork
A2-eR11
Zarejestrowani
— 29-10-2017, 20:51
Katalizator tez moze byc, chociaz w teorii jak zapchany to sondy lambda powinny blad wywalic ze cos jest nie tak... A w praktyce roznie sie zdarzalo.
Sprawdzalbym intercooler najpierw...
•
haszczurur
2,441
22
700
532
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Warszawa
(29-10-2017, 20:51)A2-eR11 napisał(a): Katalizator tez moze byc, chociaz w teorii jak zapchany to sondy lambda powinny blad wywalic ze cos jest nie tak... A w praktyce roznie sie zdarzalo.
Sprawdzalbym intercooler najpierw... W 1.9 dci 120 km nie ma sondy lambda.
•
Lepus
1,433
7
371
281
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Przemyśl
Lepus
Zarejestrowani
— 30-10-2017, 08:22
A sprawdzał kolega potencjometr od gazu? Może być uszkodzony akurat w takim zakresie obrotów.
Turbino ty moja, ty jesteś jak zdrowie, ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie kto cię stracił...
•
fredy1
35
0
2
3
SC II ph I
2003
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Wągrowiec
fredy1
Zarejestrowani
— 30-10-2017, 09:58
op
Myślałem nad tym ale zakładam że jak wcisnę ę odrazu pedał w podłogę to zakres automatycznie tego potencjometra się zmienia i powinien ostro przyspieszyć na obrotach. A auto mimo tego na te obroty się nie wkreca, dostaje mocy dopiero po 2,2tys
•
fredy1
35
0
2
3
SC II ph I
2003
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Wągrowiec
fredy1
Zarejestrowani
— 30-10-2017, 19:08
op
Nasunął mi się jeszcze jeden pomysł, odłączyłem czujnik na intercoolerze od doładowania turbiny czyli jadę zwykłym wolnossącym dieslem i auto ma z dołu większe przyspieszenie z dołu niż z podłączonym, moc jest z samego dołu.... Ale wiadomo turbo wtedy nie chodzi, dobrze myślę? Mimo tego auto ma. Większa moc...
Coś komuś koledzy się nasuwa? I gdzie szukać problemu?
Na wypietym deska pokazuje check injection, na wpietym auto z dołu nie ma mocy ale wtedy deska. Jest ok i na Clipie również błędów nie ma...
Coś ktoś podpowie ku czemu się kierować i co jeszcze sprawdzić?
Mechanik auto weźmie w czwartek dopiero a ja chciałbym jeszcze coś popatrzeć jeśli będę mógł
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-10-2017, 19:10 przez fredy1.)
•
jarcun
303
1
52
28
SC II ph II
2008
1.9 dCi 130KM, 2003-2009
gdansk
jarcun
Zarejestrowani
— 01-11-2017, 10:30
(29-10-2017, 12:11)fredy1 napisał(a): odłączyłem czujnik doładowania odpaliłem auto pojawił się komunikat check injection, ale auto nadal brak mocy z dołu do 2000tys,
odłączyłem czujnik na intercoolerze od doładowania turbiny czyli jadę zwykłym wolnossącym dieslem i auto ma z dołu większe przyspieszenie z dołu niż z podłączonym
czy piszesz o różnych czujnikach czy co bo się pogubiłem. opiszę Ci kilka podobnych przypadków.
1 vw identyczne objawy po przejrzeniu auta i turbo stwierdziłem brak luzu na wirniku turbo( minimalny musi być nawet na nowym bo od ciepła puchnie) po odpalaniu wirnik kręcił się powoli zamiast zasuwać , dopiero przy wysokich obrotach ok 2200 auto ciągnęło. wymieniłem turbo i wszystko działa jak należ. tu wielkim winowajcą był system start stop który gasił auto nawet po ostrej jeździe i olej,, przypalił "się w turbo.
2 opel był zapchany katalizator 20-30 min jazdy 3 tyś obrotów ok 100km/h i auto działa
3 scenic ii nie wiem jak nie wiem czemu nikomu bym na słowo nie uwierzył ale ja to zrobiłem jedna świeca spalona i auto nie miało mocy ( wiem kiedy działają świece i że nic nie wnoszą podczas jazdy) po wymianie świecy moc wróciła , jeszcze raz włożyłem starą i mocy brak szok. dodam że u mnie były spalone 2 świece i działał normalnie jedynie zimą utrudniony rozruch i chwila nie równej pracy .
4 citroen luz na turbo był na tyle duży że ślimak i muszla turbo ocierało się o siebie powodując zwiększoną szczelinę i zanim naładował co trzeba to też miał ok 2600 obr
5 zmienna geometria nie pracowała tu do obserwacji wprawne oko lub lusterko odpalić i patrzeć musi się unieść po odpaleniu i opaść po zgaszeniu auta
•
fredy1
35
0
2
3
SC II ph I
2003
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Wągrowiec
fredy1
Zarejestrowani
— 01-11-2017, 11:04
op
Witam.
Kolego piszę o tych samych czujnikach, jak się zaczytałem dokładnie, to zweryfikowałem błąd.
Jest dokładnie tak, że jak odłączę czujnik na intercoolerze i odpalę auto mam check injection, ale auto z dołu jak odpale i wcisnę pedał odrazu w podłogę to obrotomierz leci w górę normalnie oraz auto ma dużo większą moc z dołu.
Natomiast jak ten czujnik podłączę z powrotem to błędu na desce nie ma, ale autem do 2tys obrotów nie da się jeździć.
•
|