Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

1,6 dCi ogólne info


martingg
Zarejestrowani

troche z innej beczki producent zaleca wymiane filtra paliwa co 4 lata lub 60k km?

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Online
Ja zmieniam przed każdą zimą koszt śmieszny bo 100 PLN

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
martingg
Zarejestrowani

mi akurat wypada wymiana filtrow po każdej zimie :P

Odpowiedz
Neonixos666
Zarejestrowani

(15-04-2014, 19:33)Bogdan61 napisał(a): EGR na zimno
W przypadku tradycyjnego układu EGR (tzw. wysokociśnieniowego), spaliny są odzyskiwane tuż przy wylocie z komory spalania i od razu ponownie wtryskiwane do układu dolotowego, gdzie mieszają się z powietrzem. W ten sposób ogranicza się powstawanie tlenków azotu w procesie spalania mieszanki, ale jednocześnie powoduje się wzrost temperatury w układzie dolotowym i obniżenie ciśnienia doładowania. Te dwa czynniki wpływają niekorzystnie na sprawność silnika.

Renault proponuje innowacyjne rozwiązanie – wprowadza na rynek europejski pierwszy silnik wyposażony w technologię EGR niskociśnieniowego. W technologii tej gazy spalinowe są odzyskiwane w dalszym odcinku po przejściu przez turbinę i filtr cząstek stałych.

Są chłodzone w wymienniku niskociśnieniowym, co pozwala na ich wprowadzenie do układu turbo w połączeniu z powietrzem i na podwyższenie ciśnienia doładowania. Następnie są one schładzane w chłodnicy układu doładowania i powtórnie wykorzystane w procesie spalania. Ten układ zamkniętego obiegu zimnych spalin pozwala na zwiększenie ilości odzyskiwanych gazów, a jednocześnie utrzymanie właściwej temperatury i ciśnienia w układzie dolotowym. Większa jest też skuteczność ograniczania emisji tlenków azotu niż w układzie EGR wysokociśnieniowym z zachowaniem optymalnej wydajności silnika.

Spalanie mieszanki jest również dokładniejsze, co wpływa na obniżenie emisji CO2.

Zastosowanie technologii EGR niskociśnieniowego wpływa na konstrukcje silnika, w której zmniejszona jest odległość zespołu katalizatora i filtra cząstek stałych od wlotu powietrza do silnika. Określa się to układem oczyszczania spalin za turbo. Bliskie usytuowanie tych elementów silnika pozwala na: podwyższenie temperatury pracy katalizatora i filtra cząstek stałych, co wpływa korzystnie na skuteczność ich działania i stworzenie wydajnego układu niskociśnieniowego EGR o niewielkich wymiarach.

Odnośnie układu EGR to analizując budowę silnika i osprzętu można dostrzec że oprócz układu niskociśnieniowego jest też konwencjonalny układ EGR. Kolektor wydechowy posiada wejście do kanału w głowicy prowadzący do kolektora dolotowego i tam jest też zawór egr. Jest on sprytnie ukryte bo na pierwszy rzut oka nie widać tego a egr jest przy przepustnicy regulującej zawirowanie powietrza w kolektorze. Drugi EGR jest za chłodnicą spalin które trafiają przed turbosprężarkę.

Odpowiedz
sebastian.scenic3
Zarejestrowani

Witajcie. Mam dwa pytania jako nowy użytkownik samochodu z tym silnikiem (pierwszy diesel w życiu).

Jakie są optymalne obroty dla tego silnika przy jedzie ze stałą prędkością? Przykład: Jadę sobie 110 km/h na tempomacie. Na 5 biegu mam 2000 obrotów, na 6 biegu 1500 obrotów. Na jakim biegu jechać?

Czy DPF wypala się wtedy kiedy musi czy wtedy kiedy ma do tego warunki bez względu na ilość sadzy? Czy to prawda że aby nastąpiło wypalanie to trzeba mieć co najmniej 3000 obrotów w czasie jazdy ze stałą prędkością? To by wymagało chyba jazdy na 4 biegu autostradą :-)

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-04-2019, 07:27 przez sebastian.scenic3.)

Odpowiedz
Lionel2000
Zarejestrowani

Masz przecież ekonomizer który pokazuje jak należy zmieniać biegi.
Z tego co zaobserwowałem to poniżej 1400 obr/min każe redukować.
Jazda ze zbyt niskimi obrotami nie jest wskazana, ale moi zadaniem spokojnie możesz lecieć na 6 biegu.

Co do FAP to wypala się on kiedy poziom sadzy osiągnie 35g bez względu na obroty silnika. 
Można to podobno zauważyć po zwiększonym zużyciu paliwa, sam jeszcze tego nie rozgryzłem, ale planuje dołożenie kontrolki sygnalizującej wypalanie.

Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

Co do Fap to wypala się dopiero jak osiągnie wymagany poziom sadzy. Nie wiem jak jest 1,6 dci ale w 1,5 wypala się po osiągnięciu 22 g. Zacznie się wypalać jak temperatura spalin osiągnie ponad 600 stopni co w wypadku fapa w tym silniku nie jest trudne bo jest umieszczony bezpośrednio za turbiną. Jazda autostradą nie jest wymagana, wystarczy spokojna jazda przez kilkanaście minut normalnym trybem.

Odpowiedz
sebastian.scenic3
Zarejestrowani

(07-04-2019, 14:49)Lionel2000 napisał(a): Masz przecież ekonomizer który pokazuje jak należy zmieniać biegi

Dziękuję za odpowiedź. Celowo pytałem o "optymalne" obroty, ponieważ gdybym chciał korzystać z tego ekonomizera to pewnie za chwilę samochód wylądował by na złomie. Według tego "cuda" liczy się jak najszybsza zmiana biegów Biggrin

Odpowiedz
mojzesz92
Moderatorzy

Ja bym na to nie patrzył. W alteii chce zeby jechac mając np 1100obr a to zabija dwumase

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
Lionel2000
Zarejestrowani

To ciekawe co piszecie bo u mnie ekonomizer nie pozwala zejść poniżej 1400 obr/min.
Nawet sam się łapię że zmienię wcześniej bieg i pokazuje mi że mam zredukować.
"Dwumasę" wykańcza ostre przyśpieszanie z bardzo niskich obrotów, ale jak już samochód się kula ze stała prędkością to raczej nic jej nie będzie.
Oczywiście mówię o jeździe po równym terenie lub z górki. Pod górkę lub na dłuższych wzniesieniach to trzeba wcześniej te 1,5t rozpędzić bądź wciągać na odpowiednio
dobranym przełożeniu.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

6 gości