1,6 dCi ogólne info
Ja zmieniam przed każdą zimą koszt śmieszny bo 100 PLN
Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM (15-04-2014, 19:33)Bogdan61 napisał(a): EGR na zimno Odnośnie układu EGR to analizując budowę silnika i osprzętu można dostrzec że oprócz układu niskociśnieniowego jest też konwencjonalny układ EGR. Kolektor wydechowy posiada wejście do kanału w głowicy prowadzący do kolektora dolotowego i tam jest też zawór egr. Jest on sprytnie ukryte bo na pierwszy rzut oka nie widać tego a egr jest przy przepustnicy regulującej zawirowanie powietrza w kolektorze. Drugi EGR jest za chłodnicą spalin które trafiają przed turbosprężarkę.
Witajcie. Mam dwa pytania jako nowy użytkownik samochodu z tym silnikiem (pierwszy diesel w życiu).
Jakie są optymalne obroty dla tego silnika przy jedzie ze stałą prędkością? Przykład: Jadę sobie 110 km/h na tempomacie. Na 5 biegu mam 2000 obrotów, na 6 biegu 1500 obrotów. Na jakim biegu jechać? Czy DPF wypala się wtedy kiedy musi czy wtedy kiedy ma do tego warunki bez względu na ilość sadzy? Czy to prawda że aby nastąpiło wypalanie to trzeba mieć co najmniej 3000 obrotów w czasie jazdy ze stałą prędkością? To by wymagało chyba jazdy na 4 biegu autostradą :-) (Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-04-2019, 07:27 przez sebastian.scenic3.)
Masz przecież ekonomizer który pokazuje jak należy zmieniać biegi.
Z tego co zaobserwowałem to poniżej 1400 obr/min każe redukować. Jazda ze zbyt niskimi obrotami nie jest wskazana, ale moi zadaniem spokojnie możesz lecieć na 6 biegu. Co do FAP to wypala się on kiedy poziom sadzy osiągnie 35g bez względu na obroty silnika. Można to podobno zauważyć po zwiększonym zużyciu paliwa, sam jeszcze tego nie rozgryzłem, ale planuje dołożenie kontrolki sygnalizującej wypalanie.
Co do Fap to wypala się dopiero jak osiągnie wymagany poziom sadzy. Nie wiem jak jest 1,6 dci ale w 1,5 wypala się po osiągnięciu 22 g. Zacznie się wypalać jak temperatura spalin osiągnie ponad 600 stopni co w wypadku fapa w tym silniku nie jest trudne bo jest umieszczony bezpośrednio za turbiną. Jazda autostradą nie jest wymagana, wystarczy spokojna jazda przez kilkanaście minut normalnym trybem.
(07-04-2019, 14:49)Lionel2000 napisał(a): Masz przecież ekonomizer który pokazuje jak należy zmieniać biegi Dziękuję za odpowiedź. Celowo pytałem o "optymalne" obroty, ponieważ gdybym chciał korzystać z tego ekonomizera to pewnie za chwilę samochód wylądował by na złomie. Według tego "cuda" liczy się jak najszybsza zmiana biegów
To ciekawe co piszecie bo u mnie ekonomizer nie pozwala zejść poniżej 1400 obr/min.
Nawet sam się łapię że zmienię wcześniej bieg i pokazuje mi że mam zredukować. "Dwumasę" wykańcza ostre przyśpieszanie z bardzo niskich obrotów, ale jak już samochód się kula ze stała prędkością to raczej nic jej nie będzie. Oczywiście mówię o jeździe po równym terenie lub z górki. Pod górkę lub na dłuższych wzniesieniach to trzeba wcześniej te 1,5t rozpędzić bądź wciągać na odpowiednio dobranym przełożeniu. |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
12 gości