op
I silnik wymieniony na 1.6 16V, auto odebrane.
Przy okazji zostały na nowe wymienione: katalizator, rozrząd, pasek osprzętu, świece zapłonowe, pompa wody, płyn chłodniczy, olej silnikowy, olej w skrzyni biegów, sprzęgło, podszybie, "nabita" klima.
Reszta wymienianego w aucie osprzętu to oczywiście części używane. Silnik 1.6 z przebiegiem podobno 100 tyś km.
Od razu po odbiorze auta przejechałem nim 350 km w drodze powrotnej do domu, głównie po autostradach i ekspresówkach.
Auto jeździ naprawdę dobrze, spalanie wydaje się być niższe niż na 1.4 TCe.
Sam silnik 1.6 jest na pewno bardziej mułowaty, gdzie 1.4 TCe na 2200 obrotów osiągało maksymalny moment obrotowy, 1.6 potrzebuje do tego 4200 obrotów. Ale przy zredukowaniu biegu o jeden niżej, przy 3800 - 4500 obrotów auto łapie "moc" i można ze spokojem zrobić manewr wyprzedzania ciężarówki, itp. A tak to można jechać na biegu 6, i się nie przejmować niczym ;)
Jeśli chodzi o jazdę w mieście na razie większej różnicy nie odczuwam, ale to muszę jeszcze więcej pojeździć, bo nie było mi dane wykonać zbyt wielu miejskich "manewrów".
Ogólnie jak na razie wymianę oceniam pozytywnie. Mam nadzieję, że przez najbliższe 2-3 lata jedyne co będę robił w aucie to wymieniał olej (co 10 tyś km) i lał paliwo. I jeździł.
Dzięki jeszcze raz użytkownikowi @ pawlosio za polecenie "Magika z Allegro". Musisz zacząć brać prowizję za polecanie
Przy okazji zostały na nowe wymienione: katalizator, rozrząd, pasek osprzętu, świece zapłonowe, pompa wody, płyn chłodniczy, olej silnikowy, olej w skrzyni biegów, sprzęgło, podszybie, "nabita" klima.
Reszta wymienianego w aucie osprzętu to oczywiście części używane. Silnik 1.6 z przebiegiem podobno 100 tyś km.
Od razu po odbiorze auta przejechałem nim 350 km w drodze powrotnej do domu, głównie po autostradach i ekspresówkach.
Auto jeździ naprawdę dobrze, spalanie wydaje się być niższe niż na 1.4 TCe.
Sam silnik 1.6 jest na pewno bardziej mułowaty, gdzie 1.4 TCe na 2200 obrotów osiągało maksymalny moment obrotowy, 1.6 potrzebuje do tego 4200 obrotów. Ale przy zredukowaniu biegu o jeden niżej, przy 3800 - 4500 obrotów auto łapie "moc" i można ze spokojem zrobić manewr wyprzedzania ciężarówki, itp. A tak to można jechać na biegu 6, i się nie przejmować niczym ;)
Jeśli chodzi o jazdę w mieście na razie większej różnicy nie odczuwam, ale to muszę jeszcze więcej pojeździć, bo nie było mi dane wykonać zbyt wielu miejskich "manewrów".
Ogólnie jak na razie wymianę oceniam pozytywnie. Mam nadzieję, że przez najbliższe 2-3 lata jedyne co będę robił w aucie to wymieniał olej (co 10 tyś km) i lał paliwo. I jeździł.
Dzięki jeszcze raz użytkownikowi @ pawlosio za polecenie "Magika z Allegro". Musisz zacząć brać prowizję za polecanie

![[-]](https://www.scenic-forum.pl/images/revision-scenic/collapse.png)
• kaimoon, pio555, PunkRock86