/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
sączy się olej w okolicach odmy, coś "mokro"... w Renault Scenic
ehh, masz rację, jest ok tylko w dobrą stronę załóż zawór jak już będziesz montować
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM /// Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Czy dobrze widzę, ta membrana jest metalowa?
Skąd masz taki zawór? Wszystkie które dotychczas widziałem pod deklem miały gumową membranę. Tak czy inaczej ale z tych silników 1.9 dCi zawsze skądś ulewa się olej. A to spod uszczelki miski, gaszaka przy przepustnicy, rurki odmy. Już się przekonałem co byś nie robił to będzie usmarowane olejem. Można regularnie myć i wtedy silnik nie będzie wyglądał tak uświniony.
Witam
U mnie też oczywiście wycieki w.w. miejscach . Wymieniony zawór odmy, odma, czyszczenie rurek + IC. Po wymianie zaworu i odmy i przejechaniu ok 200km na zaworze ponowny wyciek oleju. Dodam że przed jak i po wymianie zaworu wyciek oleju dość spory aż cały silnik uwalony olejem. Z przepustnicy też leci olej . I teraz pytanie czy ten wyciek może lub jest spowodowanym dużymi przedmuchami na cylindrach ?? ( jak odkrece korek od wlewu oleju to lecą spaliny) Dodam jeszcze że w sierpniu 2017r. posypały się panewki i wymieniłem spód od innego silnika w którym była wymieniona pompa oleju i niby sprawdzone pierścienie. Ps. jak sprawdzić ciśnienie na tłokach w dci ? bo może to jakaś inna przyczyna takich wycieków. Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
przede wszystkim do sprawdzenia odpływ odmy do miski
a to zaznaczone na zdjęciu to przewód z zaworem odmy a nie z czujnikiem i to kosztuje połowę mniej niż podane na screenie (Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-03-2018, 15:23 przez Mati.)
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM /// Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpływ to ten wężyk który idzie z tego miejsca do bloku silnika ??
Co to screenu to gdzieś znalazłem w sieci i tylko wstawiłem ;-) Wiem że to zawór odmy bo już 2 wymieniłem i dalej się leje olej :-/ Dodam zdjecia z dziś jak wygląda umyty silnik po przejechaniu 200km Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka (03-03-2018, 19:33)rafo30michal napisał(a): i dalej się leje olejodpływ do miski, to od tego co zaznaczyłeś przy odmie przez ten wężyk idący w dół trzeba ściągnąć i spróbować włożyć jakiegoś druta w ten króciec co wystaje z silnika olej nie ma gdzie spływać to i wywala gdzie może dużo ubywa Ci oleju? (Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-03-2018, 21:26 przez Mati.)
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM /// Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Zaraz sprawdzę ten wężyk od odmy i tą rurkę w silniku.
Oleju ubywa sporo bo wystarczy 2x trasa np. po 120km i po oleju :-/ Dodam że jak auto się rozgrzeje to traci moc. Może jeszcze katalizator sprawdzić i turbo Edit: Oleju ubywa sporo przez te wycieki i pewnie przez przedmuchy w silniku . (Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-03-2018, 10:50 przez rafo30michal.) |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
9 gości