kontrola trakcji
Jak się świeci tylko kontrola trakcji, to znaczy, że system nie jest „uzbrojony” i nie będzie kontrolował ani uślizgu kół, ani sterowności samochodu. Powinno się go dać włączyć przyciskiem pod kierownicą. Jeśli natomiast system wykryje awarię, to oprócz kontrolki ESP będzie świecić STOP.
(15-11-2016, 22:25)bodo napisał(a): Podobną sytuację miałem latem . Też zaświecała mi się kontrolka kontroli trakcji podczas jazdy powyżej 120 km/h . Trochę to dziwne, zważywszy na to, że system nie działa (lub nie ma gwarancji działania) powyżej 120km/h, ale instrukcja nie podaje takiej sygnalizacji... To był wyjątek, czy zdarza się to w miarę regularnie? (15-11-2016, 21:53)bodo napisał(a): No właśnie . Jak by miały uślizg to kontrola trakcji ma się załączyć czy wyłączyć ? Bo z tego wynika że się wyłączyła. Jak zadziała w czasie jazdy, to znaczy, że działa ;) Jeśli system jest uzbrojony, czyt. włączony, to w czasie jazdy, jeśli wykryje uślizg kół (bardzo oględnie to ujmując), system skoryguje moment obrotowy na tych kołach, załączając hamulce i przymykając przepustnicę. Zadziałanie systemu zostanie zasygnalizowane na desce miganiem (ok. 3 - 4 razy na sekundę z tego, co zaobserwowałem) kontrolki ESP. Tu jest pokazane praktyczne działanie ABS, ASR (TC) i ESP.
Piszę poprawnie po polsku; chyba, że nie zauważę autokorekty.
Nie odpowiadam na PW z pytaniami technicznymi. Jest do tego odpowiedni dział.
op
filozof napisał(a):Trochę to dziwne, zważywszy na to, że system nie działa (lub nie ma gwarancji działania) powyżej 120km/h, ale instrukcja nie podaje takiej sygnalizacji... To był wyjątek, czy zdarza się to w miarę regularnie?Zapalała się zawsze podczas jazdy powyżej 120km/h . Wczoraj zapaliła się podczas jazdy gdy padał mocny deszcz . Nie można jej wyłączyć przyciskiem . Jedynie tylko po wyłączeniu i ponownym włączeniu zapłonu . (Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-11-2016, 15:31 przez bodo.)
A przejrzałeś to, co pisaliśmy powyżej? Komputer? Jeśli nie odłożył się błąd, to nic tam nie będzie. Pewnie trzeba by podpiąć i obserwować dane "na żywo", aż się zapali.
Jeszcze jedno: może poluzowało się mocowanie któregoś czujnika od ABS-u i system głupieje. To też bym sprawdził, czy aby któryś się nie "buja". Do tego sprawdziłbym przerwę między czujnikiem a wieńcem na piaście. Powinna wynosić: 0,3-1,5 mm z przodu, 0,2-1,4 mm z tyłu przy hamulcach tarczowych. W bębnach się nie sprawdza. Szczelin się nie reguluje, wnioskuję więc, że zużywa się bądź to czujnik, bądź wieniec i te części się wymienia w przypadku niewłaściwej szczeliny. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 18-12-2016, 07:53 przez filozof.)
Piszę poprawnie po polsku; chyba, że nie zauważę autokorekty.
Nie odpowiadam na PW z pytaniami technicznymi. Jest do tego odpowiedni dział.
op
PRZEMO napisał(a):Świeci głównie podczas poślizgu. A na czerwono jak jest wyłączonaZ tą czerwoną kontrolką coś jest nie tak . U mnie jej w ogóle nie ma . Jest tylko pomarańczowa . Więc jeszcze raz . Gdy świeci się pomarańczowa kontrolka kontroli trakcji to układ jest wyłączony czy włączony ? Przyciskiem z lewej strony pod kierownicą włączam czy wyłączam układ ( po wciśnięciu przycisku zapala się pomarańczowa kontrolka trakcji ) ? (Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-12-2016, 08:32 przez bodo.) (19-12-2016, 08:31)bodo napisał(a): Gdy świeci się pomarańczowa kontrolka kontroli trakcji to układ jest wyłączony czy włączony ? Przyciskiem z lewej strony pod kierownicą włączam czy wyłączam układ ( po wciśnięciu przycisku zapala się pomarańczowa kontrolka trakcji ) ?jak się świeci cały czas to jest wyłączone/uszkodzone i system nie działa, jak podczas poślizgu mryga to system działa
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM /// Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <-- |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości