Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Zdechł i nie odpala


Gieno555
Zarejestrowani

@ ko-ma też o tym pisałem i sugerowałem żeby od tego zacząć. Sprawdzanie kąta wtrysku i czy fizycznie on występuje to pierwsze co należało zrobić przed wymianą czegokolwie. zwłaszcza że to diesel

Odpowiedz
siwusek216
Zarejestrowani

(12-07-2022, 07:50)Gieno555 napisał(a): @ ko-ma też o tym pisałem i sugerowałem żeby od tego zacząć. Sprawdzanie kąta wtrysku i czy fizycznie on występuje to pierwsze co należało zrobić przed wymianą czegokolwie. zwłaszcza że to diesel


Oświeć mnie jak się sprawdza kąt wtrysku mechanicznie w układach CR


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odpowiedz
Nesfec
Zarejestrowani

op
(12-07-2022, 07:23)ko-ma napisał(a): Była to jedna z pierwszych sugestii, np. z mojej strony - w dniu 22. czerwca, czyli skromne 20 dni temu...
Mam się bić w pierś? Wiele osób na temat się wypowiadało i było bardzo wiele sugestii, jednych trafniejszych, inne w ogóle bez sensu. Tak czy inaczej pamiętam że ktoś to pisał, ale wtedy mi ona umknęła, i w rezultacie nie zrobiłem.

Sprawdziłem, nie ma wtrysku. Nie wiem co jest grane. Elektryk mówi, że komputer zezwala na wtrysk, ciśnienie jest 230 (tylko nie wiem, czy to na szynie wtryskowej, czy na pompie, zakładam że na szynie, bo tam jest czujnik ciśnienia paliwa), ECU (podobno) nie zgłasza błędów, choć na pewno jest błąd EGR, a gość był tym zaskoczony, gdy mu powiedziałem. Nie wydaje mi się, żeby chciał mnie oszukać, ale poprzednio z nim gadałem, to mówił, jakoby każdy interfejs powinien łączyć się z ECU, niezależnie czy to Delphi, MvDiag, czy Clip. A wczoraj sam sobie zaprzeczył. Powiedział coś o szynie CAN, że w Scenicu jest to bardzo skomplikowane, i nie każdy interfejs się połączy.

No nic, jeśli mi się uda, sprawdzę dziś rozrząd na wale.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-07-2022, 11:03 przez Nesfec.)

Odpowiedz
marecky
Zarejestrowani

(11-07-2022, 18:34)Nesfec napisał(a): jeśli immo jest uszkodzone, to w Scenicach, objawia się to szybkim mryganiem diody na desce, a nie stałym świeceniem. Dodał, że jeśli świeci się na stałe, to nie ma połączenia z ECU. Ale nie potrafił mi wytłumaczyć, dlaczego skoro jego interfejs łączy się z ECU, to moja dioda świeci się na stałe
W poście #98 masz opis działania immo z tabelą wyświetlania kontrolek...

Odpowiedz
Nesfec
Zarejestrowani

op
(12-07-2022, 11:49)marecky napisał(a): W poście #98 masz opis działania immo z tabelą wyświetlania kontrolek
Skupłem się wtedy na innych informacjach.
Dziękuję marecky, dużo mi pomogłeś, przy okazji znalazłem odpowiedź na intrygującą mnie sprawę.

(12-07-2022, 07:50)Gieno555 napisał(a): @ ko-ma też o tym pisałem i sugerowałem żeby od tego zacząć. Sprawdzanie kąta wtrysku i czy fizycznie on występuje to pierwsze co należało zrobić przed wymianą czegokolwie. zwłaszcza że to diesel

Wybacz, w układach CR nie ma kąta wtrysku. Pompa WC nie musi być ustawiona co do "ząbka" jak np przy pompach rotacyjnych. W CR pompa WC daje ciśnienie, a "kąt wtrysku" daje ECU poprzez sekwencję wtrysku. 

Poza tym co to jest za rada: "pierwsze co należało zrobić przed wymianą czegokolwie"? Ja już wymieniłem wcześniej, zanim cokolwiek zasugerowałeś! Więc może w jakiś sposób mam się cofnąć w czasie i zacząć od tego, co sugerujesz, czyli zanim wymienię, pojechać na kompa (co zrobiłem), zdiagnozować usterkę (co od samego początku starałem się zrobić), i dopiero wymieniać to, co zalecił mechanik (też to zrobiłem, bo powiedział że prawdopodobnie pompa WC do wymiany). 

Gieno555 jeśli nie kumasz w czym rzecz, to podpowiem jak ja robię: Gdy nie mam żadnej konstruktywnej podpowiedzi, po prostu nie odzywam się. To, co piszesz nie jest podpowiedzią, tylko pokazaniem swojej wyższości i mądrości. Ale ta twoja "rada" nie jest do wprowadzenia, no bo już jest "po ptakach". Już nawet poprzednio zignorowałem Twoje mądrości typu "oddaj na złom", mając nadzieję, że na tym będzie koniec wywodów, ale widzę, że niestety nie, bo nadal wracasz do tego samego. Bardzo Cię proszę, daj spokój.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-07-2022, 12:44 przez Nesfec.)

Odpowiedz
Nesfec
Zarejestrowani

op Rozebrałem rozrząd, jest OK.

Odpowiedz
siwusek216
Zarejestrowani

U tego elektryka byłeś całym wozem czy z samym ecu? Pisałeś ze ciśnienie na listwie jest i wtrysk stwierdzony przez elektryka a teraz ze go niema. Może to głupia sugestia ale sprawdź zachowanie klapy gaszącej, może się nie otwiera a nie wiem czy jej pozycja ma wpływ na zezwolenie wtrysku.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odpowiedz
Gieno555
Zarejestrowani

@ siwusek216 @ Nesfec mówiąc potocznie o sprawdzeniu kąta wtrysku miałem na myśli ustawienie rozrządu. Wiadomo że w CR nie ma jak mechanicznie tego sprawdzić.
Skoro tak jak sądziłem nie ma fizycznie wtrysku a na plaku łapie to klapa gasząc raczej działa.

Odpowiedz
siwusek216
Zarejestrowani

(12-07-2022, 14:13)Gieno555 napisał(a): @ siwusek216 @ Nesfec mówiąc potocznie o sprawdzeniu kąta wtrysku miałem na myśli ustawienie rozrządu. Wiadomo że w CR nie ma jak mechanicznie tego sprawdzić.
Skoro tak jak sądziłem nie ma fizycznie wtrysku a na plaku łapie to klapa gasząc raczej działa.


Ustawienie rozrządu a kąt wtrysku to dość odległe tematy. Byś się zdziwił ze zapali z zamknięta klapa gasząca, prosty przykład czemu rozbieranego silnika nią da się zgasić pomimo zamknięcia klapy?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odpowiedz
Nesfec
Zarejestrowani

op
(12-07-2022, 14:01)siwusek216 napisał(a): U tego elektryka byłeś całym wozem czy z samym ecu? Pisałeś ze ciśnienie na listwie jest i wtrysk stwierdzony przez elektryka a teraz ze go niema. Może to głupia sugestia ale sprawdź zachowanie klapy gaszącej, może się nie otwiera a nie wiem czy jej pozycja ma wpływ na zezwolenie wtrysku.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Klapa gasząca jest otwarta.

Do elektryka zaciągnąłem całe auto. Elektryk stwierdził, że ciśnienie nabija do około 230 i że ECU zezwala na wtrysk. Zapytałem go co to znaczy: "ECU zezwala na wtrysk". Powiedział, że jest sygnał sekwencyjny na wtryskiwaczach. A mino wszystko wtryskiwacz nie podaje paliwa. Chodzi mi po głowie to, co napisałem w poście 54 "gdy odkręciłem czujnik ciśnienia, to przy kręceniu szału nie było. Owszem paliwo podnosiło się w otworze czujnika, ale nie było fontanny jak by sugerowało 230 bar". Miałem kiedyś problem z 1,5 DCi i tam okazało się, że padł czujnik ciśnienia paliwa na listwie. Po odkręceniu czujnika przy kręceniu rozrusznikiem ciśnienie było takie, że fontanna była na 20 cm i paliwo zalewało silnik. Tutaj tego nie ma, tutaj tylko się podnosi, ale nawet nie chlapie.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości