Zdechł i nie odpala
(02-07-2022, 22:38)Gieno555 napisał(a): Ewentualnie nabywca go podmienił po zakupie.Co mu z używanego ecu bez kluczyków i reszty zestawu startowego? Kupować samochód tylko po to żeby zamienić ECU na uszkodzone, zupełnie bez sensu. Taniej/prościej wyjdzie kupić sprawne, wyczyszczone i gotowe do montażu. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-07-2022, 23:05 przez wojteks.)
op
(02-07-2022, 17:13)andrzejwa napisał(a): Musisz mieć jeszcze +12V po zapłonie na pinie G1 wtyczka czarna. D1 na czarnej wtyczce to jest żółty kabel. Muszę sprawdzić. (02-07-2022, 22:38)Gieno555 napisał(a): Szczerze mówiąc to sam jestem teraz ciekaw co tam padło. Ale jeśli skaner nie łączy się z ECU to możliwe że sam ECU jest padnięty. Ewentualnie nabywca go podmienił po zakupie. Fachman, z którym gadałem mówił mi, że na pewno sterownik jest dobry. W ciemno to gwarantuje. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-07-2022, 08:02 przez Nesfec.)
op
(03-07-2022, 14:11)marecky napisał(a): Może jednak immo coś blokujeNie wykluczam tego. Ale stawiam na problem z komunikacją ECU. Jeśli ECU nie będzie pracować, np nie będzie zasilane, to jest to jeden z podstawowych elementów układanki, który jest potrzebny do odblokowania immo. Więc zanim wydam kolejne 300 zł muszę się dowiedzieć dlaczego nie łączy się ECU. (03-07-2022, 11:23)andrzejwa napisał(a):(02-07-2022, 17:13)andrzejwa napisał(a): Musisz mieć jeszcze +12V po zapłonie na pinie G1 wtyczka czarna.Tam też będzie żółty kabel podobnie jak na pinie D1. Opisany jest "+ wtrysku-przekaźnik zabezpieczający" Zgadza się, według schematu są dwa żółte na tej wtyczce. Na D1 jest napięcie, ale jeszcze nie byłem sprawdzić G1. OK, sprawdziłem, żółty kabel D1 i po wciśnięciu START pojawia się napięcie +12V (Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-07-2022, 15:27 przez Nesfec.)
op
OK, byłem jeszcze raz z ECU u fachmana od elektroniki. Podpiął się no i tak jak wcześniej mówił, na stole sterownik się łączy. Nie ma komunikacji w samochodzie. Podał mi adres do elektromechanika, który może się podjąć tematu. Pojechałem i powiedział, że spróbuje. Jestem umówiony za tydzień. Powiedział ciekawostkę. Niektóre samochody nie mają bezpośredniego połączenia z ECU, tylko poprzez inny moduł, i jeśli się ten moduł wykrzaczy, wtedy traci połączenie. Na przykład niektóre modele Audi tak mają.
Tak czy inaczej, ja chyba na razie odpuszczę temat, bo mam już totalny przesyt. Dziękuję wszystkim za zaangażowanie, gdy będę coś wiedział nie omieszkam napisać. |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
3 gości