Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Zdechł i nie odpala


Nesfec
Zarejestrowani

op
(25-06-2022, 20:03)wojteks napisał(a):
(25-06-2022, 18:28)Nesfec napisał(a): I dlaczego żaden interfejs nie łączy się z modułem zapłonowym.
Może ktoś zepsuł gniazdo obd2, od tego zacznij. Brak połączenia to brak możliwości diagnostyki.

Wydaje mi się to trochę nieprawdopodobne, bo interfejsy łączą się z innymi obwodami. Problem raczej jest tylko z ECU silnika.

Jest tu u mnie jeden gość, który ma CLIPa, ale on nie chce w ogóle gadać o tym, żebym do niego przytargał auto. Ona ma zbyt dużo klientów na których zarabia dużo więcej. Ale pomyślałem sobie, że zdemontuję ECU i podwiozę do niego. Gość ma całą aparaturę do klonowania większości sterowników. Może mi powie, czy mój jest OK?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-06-2022, 20:26 przez Nesfec.)

Odpowiedz
Gieno555
Zarejestrowani

@ Nesfec to że nie ma pompy niczego nie zmienia, to jeden element mniej do zbadania. Zamiast wymieniać pompę wystarczyło odkręcić przewód od pompy do listwy paliwowej. Jeśli działa nie potrzeba było jej wymieniać.
Zanim zacząłeś cokolwiek wymieniać trzeba było zdiagnozować czy paliwo dochodzi do wtryskiwaczy i czy w momencie rozruchy następuję wtrysk. Bo obstawiam że tego wtrysku nie ma. A skoro nie ma to jest wina elektryki (immobiliser, sterownik wtrysków, czujnik położenia wału)

Odpowiedz
siwusek216
Zarejestrowani

(25-06-2022, 20:26)Nesfec napisał(a):
(25-06-2022, 20:03)wojteks napisał(a):
(25-06-2022, 18:28)Nesfec napisał(a): I dlaczego żaden interfejs nie łączy się z modułem zapłonowym.
Może ktoś zepsuł gniazdo obd2, od tego zacznij. Brak połączenia to brak możliwości diagnostyki.

Wydaje mi się to trochę nieprawdopodobne, bo interfejsy łączą się z innymi obwodami. Problem raczej jest tylko z ECU silnika.

Jest tu u mnie jeden gość, który ma CLIPa, ale on nie chce w ogóle gadać o tym, żebym do niego przytargał auto. Ona ma zbyt dużo klientów na których zarabia dużo więcej. Ale pomyślałem sobie, że zdemontuję ECU i podwiozę do niego. Gość ma całą aparaturę do klonowania większości sterowników. Może mi powie, czy mój jest OK?


To niech wywali odrazu immo, a takie pytanie masz alarm?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odpowiedz
Nesfec
Zarejestrowani

op
(25-06-2022, 20:33)Gieno555 napisał(a): @ Nesfec to że nie ma pompy niczego nie zmienia, to jeden element mniej do zbadania. Zamiast wymieniać pompę wystarczyło odkręcić przewód od pompy do listwy paliwowej. Jeśli działa nie potrzeba było jej wymieniać.
Zanim zacząłeś cokolwiek wymieniać trzeba było zdiagnozować czy paliwo dochodzi do wtryskiwaczy i czy w momencie rozruchy następuję wtrysk. Bo obstawiam że tego wtrysku nie ma. A skoro nie ma to jest wina elektryki (immobiliser, sterownik wtrysków, czujnik położenia wału)

Gieno555, A myślisz, że nie sprawdzałem? Jedną z pierwszych rzeczy, jaką zrobiłem, to wykręciłem z listwy czujnik ciśnienia paliwa, żeby sprawdzić, czy jest ciśnienie. Ponieważ w warsztacie gość, który notabene wymigiwał się od tego, żeby robić moje auto, podpiął się jedynie interfejsem i wyskanował to, co zamieściłem wcześniej na zdjęciu, i wygnał mnie z powrotem, powiedział, że duże prawdopodobieństwo jest w tym, że padła pompa WC. Bardzo mnie to zdziwiło, ponieważ wcześniej mówił, że ciśnienie na listwie jest 230. Ale gdy w domu odkręciłem czujnik ciśnienia, to przy kręceniu szału nie było. Owszem paliwo podnosiło się w otworze czujnika, ale nie było fontanny jak by sugerowało 230 bar. Niestety w okolicy nie mam żadnych warsztatów z jakimkolwiek sprzętem diagnostycznym, oprócz tego gościa, więc postanowiłem spróbować na własną rękę. 

Oczywiście rozumiem, łatwo jest wieszać psy i mówić "ja zanim bym coś zaczął wymieniać, najpierw sprawdziłbym co mam wymienić, a dopiero wtedy się za to brał". Również jestem tego zdania. Ale co wtedy, gdy się nie ma takiego fachmana w promieniu 50 km co by to sprawdził? Może jestem druciarzem, ale w takiej sytuacji niełatwo jest cokolwiek wymyślić.

(25-06-2022, 20:44)siwusek216 napisał(a): a takie pytanie masz alarm?

Dobre pytanie. Nigdy tego nie sprawdzałem  Kwasny Ale wydaje mi się, że skoro ma immo i pilota, to powinien mieć też i alarm

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-06-2022, 20:56 przez Nesfec.)

Odpowiedz
siwusek216
Zarejestrowani

Immo ma każdy sc2 fabrycznie, pilota w sensie? Awaria alarmu tez uniemożliwi uruchomienie silnika a jedyny sensowny obwód do wpięcia go to układ paliwowy.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odpowiedz
Piotr-87
Zarejestrowani

Pytałeś się na forum czy ktoś ma clipa z twojej okolicy? Bo nie każdy jest wpisany na listę co ma clipa.

Odpowiedz
Gieno555
Zarejestrowani

@ Nesfec nie wieszam na tobie psów. Nie odpowiedziałeś mi na pytanie i nie wiem co mam ci powiedzieć

Odpowiedz
Nesfec
Zarejestrowani

op
(25-06-2022, 20:53)Nesfec napisał(a): Awaria alarmu tez uniemożliwi uruchomienie silnika a jedyny sensowny obwód do wpięcia go to układ paliwowy.
Przepraszam, nie zrozumiałem tego zdania.

(25-06-2022, 23:47)Gieno555 napisał(a): @ Nesfec nie wieszam na tobie psów. Nie odpowiedziałeś mi na pytanie i nie wiem co mam ci powiedzieć

Gieno555, a ja też nie mam pretensji, mówię ogólnie. Naprawdę wiele zrobiłem, i na pewno nie brałbym się za takie rzeczy, gdybym nie miał jakiegoś pojęcia. Oczywiście wolałbym aby ktoś inny to zrobił, bo oszczędziłbym swój czas i stresy, ale dzwoniłem po okolicy i niestety nie znalazłem warsztatu, który jest chętny do pomocy.

(25-06-2022, 21:36)siwusek216 napisał(a): Immo ma każdy sc2 fabrycznie, pilota w sensie? Awaria alarmu tez uniemożliwi uruchomienie silnika a jedyny sensowny obwód do wpięcia go to układ paliwowy.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Nie pytałem, zaraz to zrobię.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-06-2022, 06:21 przez Nesfec.)

Odpowiedz
wojteks
Zarejestrowani

(25-06-2022, 20:26)Nesfec napisał(a): Wydaje mi się to trochę nieprawdopodobne, bo interfejsy łączą się z innymi obwodami. Problem raczej jest tylko z ECU silnika.
Na początek trzeba spowodować żeby jakikolwiek elm czy inny interfejs łączył się z ECU silnika. Bez tego dalsze zgadywanie nie ma sensu.

Nawet na chwilę podmienić ECU na sprawne (z podobnego silnika) i sprawdzić czy gniazdo OBD2 i interfejs się z nim połączą, to wykluczy problem gniazda obd2.

(25-06-2022, 20:26)Nesfec napisał(a): Ale pomyślałem sobie, że zdemontuję ECU i podwiozę do niego. Gość ma całą aparaturę do klonowania większości sterowników. Może mi powie, czy mój jest OK?
Oczywiście że warto, jak jest sprawne to dużo nie weźmie a jak jest zepsute to może naprawi/zasugeruje wymianę na sprawne.

Tym bardziej że używane ECU to koszty 50-100pln a zestaw z immo 150-300pln więc .....

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-06-2022, 06:46 przez wojteks.)

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

(25-06-2022, 18:28)Nesfec napisał(a):
(24-06-2022, 19:12)Gieno555 napisał(a): @ ko-ma pierwsze co bym zrobił zanim co kolwiek wymienił i wkładał pieniądze to bym sprawdził czy paliwo dochodzi do pompy WC, z pompy do wtrysków i czy wtrysk pracuję gdy rozrusznik kręć.

Znajomy miał problem w superbie problem ze auto nie odpalało a  na desce się nic nie świeciło. Okazało się że pompa paliwa w zbiorniku nie pracowała.

Dlatego w silniku diesla pierwsze co to bym sprawdził jw. Czy dochodzi paliwo i jest wtrysk w momencie rozruchy. A jesli nie to gdzie po drodze jest odcięcie.

Gieno555, pierwsza sprawa, w Scenic II nie ma popki wstępnej, pompa WC zasysa paliwo wprost ze zbiornika. Paliwo dochodzi do silnika, grucha jest twarda.

(25-06-2022, 18:08)Gieno555 napisał(a): @ Nesfec kolego a czy sprawdzałeś to o czym pisałem wcześniej? Fizycznie czy w momencie rozruchy jest wtrysk?
Bo skoro na plaku odpala to zapewne nie ma.

Nie koniecznie, na plaku będzie odpalał nawet, gdy immo będzie blokować. W dieslu nie ma świec zapłonowych, jest samozapłon, więc jeśli podasz paliwo np poprzez plaka, to będzie gadać. To raczej jedynie świadczy o tym, że nie jest przestawiony rozrząd.

(24-06-2022, 20:12)Gieno555 napisał(a): @ ko-ma myślę że pewne rzeczy są standardem. I możliwe że padła centralka immobilisera i nie trzeba było nic robić i wydawać pieniędzy tylko podejchać do elektryka żeby zrobił jej obejście.
BTW nigdy nie zrozumiem wymiany czego kiełek na oślep puki nie zostało zlokalizowane źródło problemu.

Ja też tego nie rozumiem. Ale jak napisałem wcześniej u mnie w okolicy nie ma nikogo, kto ma dobry interfejs diagnostyczny. Nie miałem jak sprawdzić i niektóre rzeczy robię na oślep. Wymieniłem pompę WC, ale skoro nic to nie dało, to widać nie w tym problem.

Zastanawia mnie kwestia dlaczego pojawia mi się (skaczące) napięcie na wtryskiwaczu gdy kręcę rozrusznikiem, jeśli immo odcinałby mi wtrysk paliwa? I dlaczego żaden interfejs nie łączy się z modułem zapłonowym.

Ale tak jak ko-ma zasugerował rozetnę wiązki z ECU i sprawdzę, czy wszystko w porządku.

Nie sugeruję ingerencji w wiązki - to z reguły źle się kończy. Wskazuję jedynie na konieczność oceny wiązki pod kątem uszkodzeń mechanicznych, braku przejścia w złczach itd.
A co do napięcia na wtryskiwaczach: jeśli sprawdzasz je miernikiem - robisz klasyczny bład (pisalem już o tym): pamiętaj, że po wciśnięciu przycisku start zasilanie będzie na nich zawsze, sterowanie realizowane jest bowiem masą. W wykrywane pulsacje napięcia, to nie sygnał sterujący a np. spadki napięć wywołane pracą rozrusznika.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

7 gości