Nesfec
51
0
1
1
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Socho
Nesfec
Zarejestrowani
— 22-06-2022, 13:38
op
(22-06-2022, 13:25)wędkarz napisał(a): (22-06-2022, 13:13)Nesfec napisał(a): [quote pid='672620' dateline='1655897330']
Albo podmienił już to co mu było potrzebne, a usterkę sfabrykował.
Po podłączeniu multimetru do kabla sygnałowego na wtryskiwaczu i do masy, w trakcie kręcenia pokazuje 4,8-4,9V. Gdy samochód nie kręci napięcia nie ma (0,01V). Więc wydaje mi się, że sygnał na wtryskach jest.
Również się zastanawiałem czy przypadkiem nie zrobił mnie w bambuko i nie podmienił tego, co mu było potrzebne, np ECU... A nie zastanawiałeś się nad tym aby przejrzeć monitoring na stacji
[/quote]
(22-06-2022, 13:31)Garbus napisał(a): A jest pewność że to było na stacji benzynowej, a nie u jakiegoś znajomego mechanika
Też mi się wydaje, że na stacji tego by nie robił.
Na Elektrodzie piszą również, że możliwy jest brak napięcia na ECU
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3...l#17902902
Czy może ktoś wie, który kabel podaje napięcie do ECU? Jak na mój gust muszą być przynajmniej 2, jeden ze stacyjki, drugi stały.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-06-2022, 14:38 przez Nesfec.)
•
siwusek216
5,900
17
4124
2,883
SC III ph II
2013
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Mysłowice
Podmiana ecu to nie jest czynność do wykonania p&p, gdyby je tyko podmienił wóz by nawet nie zakręcił rozrusznikiem. Co do sterowania wtryskami w większości przypadków jest realizowana poprzez masę a impulsy są tak krótkie ze multimetr tego nie zarejestruje.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
•
Nesfec
51
0
1
1
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Socho
Nesfec
Zarejestrowani
— 22-06-2022, 15:11
op
(22-06-2022, 15:01)siwusek216 napisał(a): Podmiana ecu to nie jest czynność do wykonania p&p, gdyby je tyko podmienił wóz by nawet nie zakręcił rozrusznikiem. Co do sterowania wtryskami w większości przypadków jest realizowana poprzez masę a impulsy są tak krótkie ze multimetr tego nie zarejestruje.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Dziękuję. Doskonale zdaję sobie sprawę, że podmiana ECU nie jest taka prosta. Przynajmniej trzeba wymienić eprom, a najlepiej przegrać całą zawartość pamięci np o wtryskach.
Co do kwestii multimetra to się nie zgodzę. Miałem swego czasu problem z Clio 1,5 DCi. Zniknął sygnał na jednym wtryskiwaczu i wtedy multimetr nic nie pokazywał. Kiedy udało mi się przywrócić sygnał, multimetr pokazywał niecałe 5V. Zresztą to nie jest stałe napięcie, zmienia się kilka razy na sekundę.
Na forum mechaników znalazłem jeszcze jedną ciekawą informację, problem z którą się już kiedyś spotkałem. Klin na wale się uszkodził, co spowodowało, że przestawił się rozrząd.
https://forum-mechanika.pl/threads/sceni...864/page-2
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-06-2022, 15:15 przez Nesfec.)
•
wojteks
2,820
12
677
594
SC IV ph I
2019
INNY
RK
wojteks
Zarejestrowani
Online
— 22-06-2022, 15:30
Gdyby się rozrząd przestawił to ecu łączyłoby się normalnie z testerem, gasła by dioda immo itp. Pojawiłyby się jakieś błędy silnika.
Wątpię aby przez internet dało się to naprawić. Może karta padła i nie odblokowuje immo (np. spadła na glebę), czy robiłeś próby z drugą?
•
Nesfec
51
0
1
1
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Socho
Nesfec
Zarejestrowani
— 22-06-2022, 15:50
op
(22-06-2022, 15:30)wojteks napisał(a): Gdyby się rozrząd przestawił to ecu łączyłoby się normalnie z testerem, gasła by dioda immo itp. Pojawiłyby się jakieś błędy silnika.
Wątpię aby przez internet dało się to naprawić. Może karta padła i nie odblokowuje immo (np. spadła na glebę), czy robiłeś próby z drugą?
Próby robiłem z obiema kartami. Wkładałem rónież.
Nie oczekuję, że przez internet da się naprawić. Forum internetowe jest do wymiany informacji, a nie naprawiania. Może po prostu ktoś miał podobną sytuację, albo może ma ktoś jakiś pomysł.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-06-2022, 15:54 przez Nesfec.)
•
pawlosio
1,292
6
383
71
SC III ph I
2010
1.6 16v 110KM, 2009-2011
łódź
pawlosio
Zarejestrowani
— 22-06-2022, 16:19
No ciężko tak.cos wnioskować..
Skoro jesteś w czarnej du... to zaczalbym od początku.
1. Pominę już fakt że auto sprzedane wróciło do Ciebie po kilku godzinach - ja bym się nie zgodził na zwrot..
2. Zaczalbym jeszcze raz od podstaw.
- prąd czy jest
- paliwo czy dociera
- jeszcze raz komp
A czemu dopiero po kilku miesiącach od sprzedaży awarii i zwrotu bierzesz się za naprawa?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-06-2022, 16:20 przez pawlosio.)
•
Nesfec
51
0
1
1
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Socho
Nesfec
Zarejestrowani
— 22-06-2022, 16:33
op
(22-06-2022, 16:19)pawlosio napisał(a): No ciężko tak.cos wnioskować..
Skoro jesteś w czarnej du... to zaczalbym od początku.
1. Pominę już fakt że auto sprzedane wróciło do Ciebie po kilku godzinach - ja bym się nie zgodził na zwrot..
2. Zaczalbym jeszcze raz od podstaw.
- prąd czy jest
- paliwo czy dociera
- jeszcze raz komp
A czemu dopiero po kilku miesiącach od sprzedaży awarii i zwrotu bierzesz się za naprawa?
Za naprawę wziąłem się od razu. Pisałem o tym w pierwszym poście, że byłem na kompie. Że potem wymieniłem po kolei pompę paliwa, wtryski, regulator paliwa, czujniki różne itd. To wszystko trwa. A i w pewnym momencie też straciłem siły i ochotę. Dziś znów się za niego wziąłem i postanowiłem poszukać szczęścia na forum. Ja go robią cały czas.
Z podstaw, prąd jest, paliwko jest, kompa ostatnio podłączałem dziś. Poprzez interfejs MaxiEcu, jednak nie widzi sterownika ECU.
Cały czas stawiam na zasilanie ECU, tym bardziej, że już kolejny raz natknąłem się na info o tej usterce, ale cały czas siedzę i wertuję google, jednak nie mogę znaleźć info, który kabel jest odpowiedzialny za +12 do ECU. Przeglądam również service manual, ale to jak szukanie igły w stogu siana.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-06-2022, 16:45 przez Nesfec.)
•
wędkarz
1,182
5
550
639
SC III ph I
2011
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Rokitnica
wędkarz
Zarejestrowani
— 22-06-2022, 16:45
(22-06-2022, 13:31)Garbus napisał(a): A jest pewność że to było na stacji benzynowej, a nie u jakiegoś znajomego mechanika
Kolega wyraźnie napisał że zgasł kupującemu na stacji i że nie zapalił. Czyli na monitoringu raczej by wyszło czy auto wjechało o własnych siłach czy też nie. Oraz czy było tam w ogóle
Było:
Daewoo Lanos 1.4 8V
Renault Megane II 1.9 dci 120km
Renault Laguna III 2.0 dci 150km
VW Lupo 1.4 TDI 75km (włożyłem w niego z 3 tys. a dalej sie psuł sztrucel)
Jest:
Renault Scenic III 1.6 dci 130km
•
Nesfec
51
0
1
1
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Socho
Nesfec
Zarejestrowani
— 22-06-2022, 16:48
op
(22-06-2022, 16:45)wędkarz napisał(a): (22-06-2022, 13:31)Garbus napisał(a): A jest pewność że to było na stacji benzynowej, a nie u jakiegoś znajomego mechanika
Kolega wyraźnie napisał że zgasł kupującemu na stacji i że nie zapalił. Czyli na monitoringu raczej by wyszło czy auto wjechało o własnych siłach czy też nie. Oraz czy było tam w ogóle
Ja już nawet nie pamiętam kiedy to dokładnie było. Druga sprawa, raczej nie trzymają tak starych nagrań. Poza tym, co ja tym ugram? Przecież nie będę się z nikim bił.
•
wędkarz
1,182
5
550
639
SC III ph I
2011
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Rokitnica
wędkarz
Zarejestrowani
— 22-06-2022, 16:51
(22-06-2022, 16:48)Nesfec napisał(a): (22-06-2022, 16:45)wędkarz napisał(a): (22-06-2022, 13:31)Garbus napisał(a): A jest pewność że to było na stacji benzynowej, a nie u jakiegoś znajomego mechanika
Kolega wyraźnie napisał że zgasł kupującemu na stacji i że nie zapalił. Czyli na monitoringu raczej by wyszło czy auto wjechało o własnych siłach czy też nie. Oraz czy było tam w ogóle
Ja już nawet nie pamiętam kiedy to dokładnie było. Druga sprawa, raczej nie trzymają tak starych nagrań. Poza tym, co ja tym ugram? Przecież nie będę się z nikim bił.
Jak nie pamiętasz to nic nie zrobisz....ale na Twoim miejscu gdybym sie dowiedział że kupujący jest Bogu ducha winny i faktycznie przypadek to spałbym lepiej. Gdyby się okazało że to wałek,kombinował na stacji,bądz tam go nie było to rozpocząłbym taką batalie aby koleś w przyszłości nawet nie pomyślał o takich numerach...ale nie pamietasz,nie masz kontetnego dnia,godziny to po ptakach. Teraz musisz się skupić na tym żeby to auto uruchomić
Było:
Daewoo Lanos 1.4 8V
Renault Megane II 1.9 dci 120km
Renault Laguna III 2.0 dci 150km
VW Lupo 1.4 TDI 75km (włożyłem w niego z 3 tys. a dalej sie psuł sztrucel)
Jest:
Renault Scenic III 1.6 dci 130km
•
|