Z tego iż nie wiem jaki mam dokładniej termostat zamówiłem takie rzeczy.
Zdjęcia części pobrane z netu, nr są takie jak zamówiłem
Nr 0212-02-0048.89P
nr TH6454.89J
nr WA3470.89D50
Zdjęć jednak nie robiłem brakowało na to czasu a było dosyć zimno.
Po otworzeniu maski oczywiście na pierwszy rzut nie widać termostatu, ale widać zbiorniczek wyrównawczy. Pierwszą sprawą dla ułatwienia dostepu to wyciągamy akumulator. Patrzymy gdzie biegnie wężyk od zbiorniczka wyrównawczego i górny wąż od chłodnicy...
Właśnie namierzyliśmy termostat.
Dla lepszego dostepu zdemontowałem grubą rurę biegnącą obok akumulatora do ic.
Sciągamy przy termostacie wąż który idzie do zbiorniczka wyrównawczego i bierzemy go do góry (zaoszczędzimy tym ok 1litry płynu który był w zbiorniczku). Poźniej odkręcamy 3 śruby od termostatu i i ściągamy wszystkie węże i termostat mamy już wyciągnięty. u mnie to był ten
nr TH6454.89J
Najgorzej miałem ze ściągnięciem i założeniem węża jak widzimy na foto górny po prawej stronie ten pod kostką. A mianowicie na nim w bardzo bliskiej odległości mam założone grzałki nurnikowe.
Złożenie wszystkiego w odwrotnej kolejności, zalałem mu 1l koncentratu, założyłem akumulator i zapaliłem auto, odkręciłem odpowietrznik na termostacie włączyłem ogrzewanie na max temp płynu ubywało więc dolewałem. Jak z odpowietrznika już kapało wtedy go jeszcze odkręciłem i zaczeło psikać więc zakręciłem i ok.
W samochodzie temp dochodzi do 1kreski górna rura zimna od chłodnicy a w środku dmucha już dobrze ciepłym. Po przejechaniu 8km sprawdziłem poziom płynu jest ok, temp jest teraz zawsze na 5kresce.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-01-2015, 01:49 przez Oktawiusz.)
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--