Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Wymiana termostatu w Renault Scenic


Mati
Zarejestrowani

op W tym temacie opiszę swoją pracę i wrzucę fotki z wymiany termostatu.
Z tego iż nie wiem jaki mam dokładniej termostat zamówiłem takie rzeczy.

Zdjęcia części pobrane z netu, nr są takie jak zamówiłem
Nr 0212-02-0048.89P
[Obrazek: 0212-02-0048.89P.jpg]

nr TH6454.89J
[Obrazek: 30vo.jpg]

nr WA3470.89D50
[Obrazek: boi3.jpg]

Zdjęć jednak nie robiłem brakowało na to czasu a było dosyć zimno.

Po otworzeniu maski oczywiście na pierwszy rzut nie widać termostatu, ale widać zbiorniczek wyrównawczy. Pierwszą sprawą dla ułatwienia dostepu to wyciągamy akumulator. Patrzymy gdzie biegnie wężyk od zbiorniczka wyrównawczego i górny wąż od chłodnicy...
Właśnie namierzyliśmy termostat.
Dla lepszego dostepu zdemontowałem grubą rurę biegnącą obok akumulatora do ic.
Sciągamy przy termostacie wąż który idzie do zbiorniczka wyrównawczego i bierzemy go do góry (zaoszczędzimy tym ok 1litry płynu który był w zbiorniczku). Poźniej odkręcamy 3 śruby od termostatu i i ściągamy wszystkie węże i termostat mamy już wyciągnięty. u mnie to był ten
nr TH6454.89J
[Obrazek: 30vo.jpg]
Najgorzej miałem ze ściągnięciem i założeniem węża jak widzimy na foto górny po prawej stronie ten pod kostką. A mianowicie na nim w bardzo bliskiej odległości mam założone grzałki nurnikowe.
Złożenie wszystkiego w odwrotnej kolejności, zalałem mu 1l koncentratu, założyłem akumulator i zapaliłem auto, odkręciłem odpowietrznik na termostacie włączyłem ogrzewanie na max temp płynu ubywało więc dolewałem. Jak z odpowietrznika już kapało wtedy go jeszcze odkręciłem i zaczeło psikać więc zakręciłem i ok.
W samochodzie temp dochodzi do 1kreski górna rura zimna od chłodnicy a w środku dmucha już dobrze ciepłym. Po przejechaniu 8km sprawdziłem poziom płynu jest ok, temp jest teraz zawsze na 5kresce.
[Obrazek: 14.01.2014+-+9]

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-01-2015, 01:49 przez Oktawiusz.)

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
luki_pj
Zarejestrowani

U mnie podobnie to wszystko wyglądało, przy czym u mnie była uszkodzona obudowa termostatu i wymieniałem całość. Termostat już był w nim zamontowany nowy. Nowa obudowa nie pozwala na wymianę samego termostatu. U mnie temperatura jest jednak cały czas na 4 kresce ale to może dlatego że Dti?
Przed wymianą termostatu jak wskaźnik temperatury wyglądał?

Życie, to droga prowadząca do śmierci- im ta droga dłuższa, tym lepiej.
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi luki_pj za ten post post:
  •
Mati
Zarejestrowani

op przed wymianą, ponad kreskę niżej

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
luki_pj
Zarejestrowani

Czyli mniej więcej tak jak u mnie a też mam nowy termostat hmm... Wymieniałeś przy okazji też ten czujnik który jest w obudowie termostatu czy pozostał stary?

Życie, to droga prowadząca do śmierci- im ta droga dłuższa, tym lepiej.
Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

op Wymieniłem 2razy raz wymieniłem z czujnikiem a drugi raz kupiłem bez czujnika wiec podmienilem.

Wysłane kurierem Smoke

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
luki_pj
Zarejestrowani

no to u mnie dochodzi do 4 kreski i się zatrzymuje- termostat nowy. Czujnik stary. Może błędne wskazania z czujnika qrcze, chyba że mam termostat z innego modelu auta :P.
Auto było podłączone pod CLIP i wszystko było ok, więc może nie mam powodów do paniki.
No nic na razie się nic nie przejmuje tylko obserwuje.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-01-2015, 13:00 przez luki_pj.)

Życie, to droga prowadząca do śmierci- im ta droga dłuższa, tym lepiej.
Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

op
luki_pj napisał(a):Auto było podłączone pod CLIP i wszystko było ok,
ile pokazywał temperatury clip?

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
luki_pj
Zarejestrowani

(14-01-2015, 15:06)Mati napisał(a):
luki_pj napisał(a):Auto było podłączone pod CLIP i wszystko było ok,
ile pokazywał temperatury clip?

A widzisz, pisząc to miałem na myśli, że żadnych błędnych odczytów z czujników itp. nie było. Na to nie wpadłem żeby zobaczyć odczyt temp...
Człowiek się całe życie uczy.
Przy okazji kasując błędy bo mi po ABS pozostał świecący się na start SERW, odczytam temperatury.

Życie, to droga prowadząca do śmierci- im ta droga dłuższa, tym lepiej.
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi luki_pj za ten post post:
  • Maniek8602
Mati
Zarejestrowani

op
luki_pj napisał(a):Przy okazji kasując błędy bo mi po ABS pozostał świecący się na start SERW
Kasowanie nic w tym przypadku nie da, musisz usunąć usterkę wtedy sam zgaśnie.
Odczytaj na clipie z czym-z którym czujnikiem masz problem dlaczego świeci ABS i posprawdzaj czujnik i połączenie do niego.

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
roman123
Zarejestrowani

Orientujecie się czy termostat z SC II 1,9 dci pasuje do SC I 1,9 dci? Kolega ma taki na sprzedaż a mój wysiadł. Na oko, jak to mówią wyglądają identycznie.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości