Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Wymiana rozrządu w 1.6 dci


Rafalkielce
Zarejestrowani

A czy ktoś przerabiał wymianę łańcucha od napędu pompy oleju bez ruszania rozrządu. Czy da się to zrobić przez otwór na dole silnika. Łańcuch podobno można rozpiąć i zakuc na nowo. Mój ma 130kkm i dzwoni ten krótki łańcuch.

Odpowiedz
braciak
Zarejestrowani

Witam
także przymierzam się do wymiany rozrządu oraz pompy i mam parę pytań do tych co już sami wymieniali lub wiedzą:
1.      Czy należy zachować jakąś kolejność przy dokręcaniu pokrywy rozrządu oraz dekielka miski olejowej (tej blaszanej która zresztą jest też do wymiany bo koroduje)?
2.      Jakie są momenty dokręcania śrub pokrywy rozrządu, dekielka miski olejowej, pompy oleju, pompy wody? (widziałem filmik z załączonym schematem dokręcania śrub samego rozrządu który wstawił MiszaMG ale akurat tych wartości nie ma tam podanych)
3.      Znalazłem również poniższy schemat i pytanie czy także wymontowywaliście koło zębate które zaznaczyłem na rysunku i według tego co pokazane na filmie: https://www.youtube.com/watch?v=Axkc2dTZ1nY (8:40 minuta filmu) wykonywaliście jakieś napięcie sprężyny?

Załączone pliki


.pdf   rozrząd.pdf (Rozmiar: 102.74 KB / Pobrań: 40)

Odpowiedz
GrzegorzN
Zarejestrowani

Właśnie jestem świeżo po wymianie rozrządu. Za majstra się nie uważam choć parę rozrządów różnych zrobiłem. Wymianę można ogarnąć w 1 dzień choć u mnie było czekanie na części i docelowo zeszło 3dni. Problemem jest zdjęcie wklejanej obudowy, trzyma się dość mocno a ograniczony dostęp utrudnia jej wyrwanie. Tu pomógł zaostrzony brzeszczot, którym przecinałem uszczelkę. Trzeba tu uważać żeby nie pogiąć tej obudowy bo potem będzie problem z uszczelnieniem. U mnie był wyciek spod wkręcanego uszczelniacza i docelowo wkleiłem go na silicon. Bardzo ciężko jest wyjąć koło od pompy wody i znalezienie miejsca gdzie wychodzi zajęło mi trochę czasu. Sama wymiana rozrządu szybka, choć nie mogłem odkręcić ślizgów i tu pomógł klucz hydrauliczny ale śruby nie nadawały się do ponownego użycia a zestaw rozrządu który kupiłem po taniości (Dayco) nie miał ich w komplecie. Tak więc wymieniłem na Hepu a ten w komplecie ma nawet dwie zębatki na wał, wąską i szeroką do wyboru pod napęd pompy oleju. Po wymianie Silnik ucichł i ma lepszego kopa.
[Obrazek: 51d37a7c54d482c4med.jpg]
[Obrazek: 3676732ff85c5cefmed.jpg]
[Obrazek: 061e6eac69c2c4d3med.jpg]

Dodam, że wymianę robiłem bez rozbierania przodu i bez blokady na wale.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-05-2022, 10:14 przez GrzegorzN.)

Odpowiedz
siwusek216
Zarejestrowani

Orginal kosztuje 550zl wiec nie jest to zawrotna kwota, napęd pompy to 80zl w kpl wszystko jak być powinno śruby, ślizgi, i zębatki. Typów rozrządu były 3 lub 4 teraz jest jeden starsze typy miały wąska zębatka od napędu pompy teraz jest szersza zdążały się druty ze ktoś chciał przyoszczędzić na napędzie pompy i pomiędzy zębatkami ładowały podkładki. Blokada wału nie potrzebna. Tak z ciekawości ile taki rozrząd w zamienniku?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odpowiedz
GrzegorzN
Zarejestrowani

(16-05-2022, 19:40)siwusek216 napisał(a): Orginal kosztuje 550zl wiec nie jest to zawrotna kwota, napęd pompy to 80zl w kpl wszystko jak być powinno śruby, ślizgi, i zębatki
W oryginale tak jest.
(16-05-2022, 10:12)GrzegorzN napisał(a): Typów rozrządu były 3 lub 4 teraz jest jeden starsze typy miały wąska zębatka od napędu pompy teraz jest szersza zdążały się druty ze ktoś chciał przyoszczędzić na napędzie pompy i pomiędzy zębatkami ładowały podkładki
Racja u mnie w oryginale była wąska, teraz poszła szeroka na klin. Ja przyznam dałem ciała z zamiennikiem. Zdecydowanie na ten moment zamiennika bym nie wybrał, bo się nie opłaca ;)

Odpowiedz
siwusek216
Zarejestrowani

(06-06-2022, 19:38)GrzegorzN napisał(a):
(16-05-2022, 19:40)siwusek216 napisał(a): Orginal kosztuje 550zl wiec nie jest to zawrotna kwota, napęd pompy to 80zl w kpl wszystko jak być powinno śruby, ślizgi, i zębatki
W oryginale tak jest.
(16-05-2022, 10:12)GrzegorzN napisał(a): Typów rozrządu były 3 lub 4 teraz jest jeden starsze typy miały wąska zębatka od napędu pompy teraz jest szersza zdążały się druty ze ktoś chciał przyoszczędzić na napędzie pompy i pomiędzy zębatkami ładowały podkładki
Racja u mnie w oryginale była wąska, teraz poszła szeroka na klin. Ja przyznam dałem ciała z zamiennikiem. Zdecydowanie na ten moment zamiennika bym nie wybrał, bo się nie opłaca ;)


Dobrze dobrałeś zębatki? Ich szerokość definiuje ułożenie łańcucha.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odpowiedz
GrzegorzN
Zarejestrowani

Raczej dobrze. Na nowy napęd poszła szeroka zębatka ale na rozrząd wtedy idzie wąska. Nowe porównałem że starym i jest ok. Tyle że na napęd jest klin. Jak wspomniałem w hepu jest 2 zębatki, wąska i szeroka.

Odpowiedz
atreck
Zarejestrowani

Dzień dobry.
Czy warto kupić scenica 1.6 dci z 2014 83000km, ale miał już wymieniany rozrząd w 2020r. przy 61200km. Co mogło być powodem wymiany przy tak małym przebiegu?
pio555 napisał 22-11-2022, 21:12:
Zapraszamy do przywitania się z innymi użytkownikami. Pierwszy post zgodnie z regulaminem pkt.4 powinien znajdować się w Powitaniach.
Kolejny post proszę napisać w Powitaniach. http://www.scenic-forum.pl/Forum-Powitania

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-11-2022, 21:12 przez pio555.)

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

(22-11-2022, 21:04)atreck napisał(a): Co mogło być powodem wymiany przy tak małym przebiegu?
zazwyczaj lanie ujowego oleju i interwały olejowe

(22-11-2022, 21:04)atreck napisał(a): Czy warto kupić scenica 1.6 dci z 2014 83000km, ale miał już wymieniany rozrząd w 2020r. przy 61200km.
warto

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-11-2022, 21:50 przez pio555.)

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
Jurek
Zarejestrowani

Co mogło być powodem wymiany przy tak małym przebiegu? Dołożyłbym do tego co pisze pio 555 jazdę na krótkich odcinkach a tym samym bardzo wiele uruchomień silnika , nieodpowiednie traktowanie na zimnym silniku i jakość łańcucha.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

17 gości