Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Wymiana 1.4 tce na 1.6 w grand scenic III z 2010r


Gieno555
Zarejestrowani

@ wojteks dokładnie tu chodzi o to że ja bym to zrobił sam, bo lubię, bo mam jakieś tam pojęcie i czas też by się znalazł.

Patrząc z drugiej strony wydać na swapa 10 tysięcy by włożyć silnik 1.6 który też nie będzie nowy i z nieznaną historią to też jest torchę loteria.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Gieno555 za ten post post:
  • kaimoon
wojteks
Zarejestrowani

(25-07-2023, 15:39)Gieno555 napisał(a): Patrząc z drugiej strony wydać na swapa 10 tysięcy
Zobacz za ile naprawiają 1.4tce więc swap za 10k nie jest złą opcją dla osób które za wszystko muszą zapłacić.

Patrz link do tych co naprawiają, 12300pln za wymianę silnika H4J w Scenicu, silnik poskładany na starym bloku czyli w zasadzie taki sam jak ten co się zepsuł. Nie wiadomo kiedy padnie znowu.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-07-2023, 16:06 przez wojteks.)

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi wojteks za ten post post:
  • pio555
pawlosio
Zarejestrowani

op
(25-07-2023, 15:25)Gieno555 napisał(a): @ pio555 @ wojteks ale rozmowa była o zdjęciu głowicy a nie o naprawie silnika. Przynajmniej z mojej strony.
Nie wiem jak wy ale ja zanim miałbym wydać 10 koła na naprawę/swapa to chciałbym wiedzieć co się stało . Ale tak jak podkreślałem wczesnej wiedząc że znajdą się krytycy to bym zrobił ja.

Jeśli sprawdzenie głowicy, planowanie i uszczelka miały by kosztować strzelam 500zł (nie liczę robocizny) i miałbym szansę pojeździć tak kilka miesięcy to JA bym na to poszedł.

BTW jakie oznaczenie ma ten silnik? 1.4 tCe?



Pewnie pisałem o tym w moim tym wątku na samym początku..
Ja po pierwszych objawach wymieniałem upg...
Samo planowanie i sprawdzanie głowicy kosztowało mnie chyba z 900 zł...
Plus do tego płyny i uszczelki...
I robił mi to mechanik z zawodu i z doświadczeniem i to dobry mechanik.
Gdyby u obcego mechanika to pewnie cały koszt by wyszedł teraz z 4 tys zł moze 5 tys zł..
Po pol roku silnik padł...
Tak więc jak miałbym komus doradzać to po co bawić się w naprawę czegoś co nie nadaje się do naprawy...
Znaczy nadaje się do naprawy..ale cały silnik rozebrać co do jednej śrubki...i wszystko wymienić...koszt będzie conajmniej 10tys zł....i ma się naprawiony 1.4 tce...

To lepiej w całym takim nieszczęściu wydać już od razu 10 tys na swap

Odpowiedz
wojteks
Zarejestrowani

(25-07-2023, 16:22)pawlosio napisał(a): i wszystko wymienić...koszt będzie conajmniej 10tys zł
Zapewne sam nowy blok będzie kosztował dużo więcej a gdzie pozostałe części i robocizna? Zapewne przekroczy wartość sprawnego Scenica z 2010-2012r czy tam najnowszego z tym silnikiem.

Odpowiedz
Gieno555
Zarejestrowani

@ pawlosio ja wcale tego nie neguje czy też nie odradzam. Poprostu stwierdziłem co ja bym w takiej sytuacji zrobił. Nikomu nie doradzam czy odradzam by tak zrobił.
Nie wiem jak dla kogo ale dla mnie 10 tysi to jest to bardzo duża kwota.

Wracając do swapa to będąc w UK wiem jak wyglądają auta które nie są serwisowane w ASO i taki silnik z drugiej ręki to też jest kot w worku.
Taki Scenic czy Megane (bo to chyba sa te same silniki 1.6) można już kupić za kilka stówek nawet więc nikt też nie wyda równowartości ceny auta na porządny serwis kilkunastoletniego auta więc to też nie jest 100% pewne że po swapie ten silnik będzie w dobrej kondycji i posłuży nam długi czas. To tak na marginesie.

Odpowiedz
pawlosio
Zarejestrowani

op Gieno555 - szanuje każde zdanie każdego użytkownika...ale czasem mam wrażenie że twoje wypowiedzi zawsze będą odmienne i przeciwne tak tylko dla zasady ....pozdrawiam i proszę nie rozwijaj tematu..

Odpowiedz
[-] 2 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi pawlosio za ten post post:
  • mb_17, Vapor
rafal18031988
Zarejestrowani

Po zrzuceniu głowicy pryskasz preparatem do pęknięć i on zmienia kolor jak będzie tuleja strzelona nawet niewidocznie. A czytałem gdzieś że re tuleje można wymieniać ale nie wiem ile w tym prawdy. Generalnie koszta i tak spore

Odpowiedz
Gieno555
Zarejestrowani

@ pawlosio odmienne mogą być jak najbardziej ale ,,przeciwne dla zasady " w żadnym razie.
Lubię rozwijać dyskusje i patrzeć na problem z różnych stron. A każda taka dyskusja i wymiana poglądów uczy czegoś nowego i z każdej staram się wyciągać wniosków. Pozdrawiam.

Odpowiedz
mb_17
Zarejestrowani

(25-07-2023, 17:21)Gieno555 napisał(a): auta które nie są serwisowane w ASO
miałem się już nie udzielać w temacie, ale uważasz że samochody serwisowane w ASO są lepiej serwisowane niż te co są serwisowane u niezależnych mechaników? Odważna teza

były: Laguna I ph II 1.6 16V , Laguna II ph I 3.0 V6 24V, Laguna II ph I 1.8 16V, Octavia I 1.9TDI, Grand Scenic II ph II 2.0T
-> jest Laguna II ph II 2.0 dci Initiale Paris + Yaris III 1.5 Dual VVT-ie
Odpowiedz
[-] 3 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi mb_17 za ten post post:
  • Chayan, Vapor, wojteks
Gieno555
Zarejestrowani

@ mb_17 nie wiem jak w Polsce ale widząc jak Brytyjczycy dbają o samochody które już nie są pierwszej młodości to można się zdziwić. Byle tylko jechało...a jak stanie to za dwie trzy tygodniówki kupi następnego który się dotoczy kolejny rok czy może dwa. A w ASO chcąc nie chcąc to myślę że muszą to być odpowiednie oleje, płyny, filtry czy części autoryzowane przez producenta

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

6 gości