Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Wymiana 1.4 tce na 1.6 w grand scenic III z 2010r


pio555
Junior Administratorzy

Remont a właściwie wymiana tego silnika to lekko 12-13tys

Wysłane z mojego SM-A546B przy użyciu Tapatalka

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
wojteks
Zarejestrowani

(23-07-2023, 20:01)Lustro napisał(a): Jednak gdy dopiero co go kupiłem i sprzedaż za np. 10 tyś. to jestem 16 w plecy i co kupię za 10?
Sprzedasz uszkodzony za 10, dołożysz 10 które i tak musiałbyś wydać na przekładkę silnika (u kogoś kto to robi) więc za 20 już coś kupisz. Niestety tak czy tak będziesz 20-26 w plecy.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi wojteks za ten post post:
  • Gieno555
Gieno555
Zarejestrowani

@ pio555 przeglądałem oelixa i do 20K można spokojnie kupić Scenica. Są droższe,, perełki" takie jak np. kupił kolega @ Lustro tylko że to nie jest wykładnią że te droższe będą lepsze.
Jeśli ktoś pojeździł autem z turbo to przesiadka do wolnossącego będzie jak upadek z trzech metrów na glebę. Wiem sam po sobie.

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

(23-07-2023, 21:44)Gieno555 napisał(a): do 20K można spokojnie kupić Scenica
oczywiście ,ze mozna n FB są nawet tacy pacjenci co kupują zadbane diesle od niemca za 13-15tyś z mały przebiegiem

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi pio555 za ten post post:
  • Roming
Lustro
Zarejestrowani

(23-07-2023, 21:44)Gieno555 napisał(a): to przesiadka do wolnossącego będzie jak upadek z trzech metrów na glebę.
Spokojnie, jako drugi samochód w rodzinie mam Modusa 1,2 75 KM, którym teraz jeżdżę, więc upadek mi nie grozi  No Biggrin

Odpowiedz
Gieno555
Zarejestrowani

@ pio555 diesel od Niemca z małym przebiegiem to oksymoron.
W Niemczech jeśli auto ma niski przebieg i czystą historię jest droższe jak takie samo w Polsce. Tanie są uszkodzone lub z dużym nalotem.

@ Lustro no chyba że tak, bo jadąc gdzieś dalej autem z turbo i bez to niebo a ziemia, przyspieszenie, elastyczność a przy jeździe drogami szybkiego ruchu spalanie jest nieporównywalnie lepsze na korzyść uturbionych

Odpowiedz
Yanek80
Zarejestrowani

(23-07-2023, 17:30)wojteks napisał(a): Wybuchło to wybuchło...

Dokładnie już po wszystkim. Teraz kwestią czy warto iść w wymianę silnika czy lepiej szukać auta ...chociaż jak przeglądałem na szybko OLXa to 1.6 specjalnie dużego wyboru nie ma Down

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-07-2023, 02:45 przez Yanek80.)

Odpowiedz
Binio
Zarejestrowani

Ja to bym może kupił, jak znajdziecie, za 20 tysięcy scenica z 2011 z wymienionym rozrządem i ogólnie zadbanego już w miarę Oczywiście nie z tce, tylko jakimś zdecydowanie mniej kłopotliwym i raczej nie diesel.

Sc1ph2 wciąż w użytku. Młodsze pokolenie wzięło w obroty 
Odpowiedz
Lustro
Zarejestrowani

Jestem bo wizycie u mechanika - wizyta była krótka. Silnik ciepły, po przejechaniu ok. 5 km, wykręcenie świec z cylindra 1 i 2 i oglądanie kamerą endoskopową. W 1 cylindrze ciemno, na dnie widoczny matowy nagar. Po włożeniu do drugiego cylindra od razu widać piękne lusterko - światełko kamery odpija się w dnie - pokryte płynem chłodniczym. Reszty już nie sprawdzaliśmy.

Jestem też po rozmowie z Panem magikiem Biggrin . Na dzień dzisiejszy koszt wymiany silnika 1,4 TCe na 1,6 16v w Scenicu - 9 tyś. Okres oczekiwania ... 2 miesiące Down Jak usłyszałem to na chwilę zaniemówiłem. W tej chwili ma na placu 3 samochody i dwa w kolejce. Do tej pory przełożył około 300 silników. Mówi że jest coraz większy problem z pozyskaniem silników do wymiany. Sprowadza głównie z europy i z Anglii, ale coraz ciężej o sensowne silniki. Jeśli chodzi o ten termin, to chyba lepiej żeby samochód stał u niego - wprost tego nie powiedział ale to chyba może trochę przyśpieszyć sprawę.
Na pytanie czy podejmuje się naprawy 1,4 TCe odparł ze oczywiście nie - jeśli silnik był zagotowany = pęknięta tuleja.

Jeszcze ciekawą rzecz powiedział mi mój mechanik po rozmowie z kolegą który od lat pracuje e Renault. Twierdzi on, że silniki te mają problem z "opadającymi tulejami". Pod wpływem temperatury tuleje opadają w dół, co prowadzi do wydmuchania uszczelki. Wymiana uszczelki nic nie daje, bo przez opadniętą tuleję docisk nowej jest zbyt mały. Oczywiście nie chodzi tu o opadnięcie o pół centymetra, ale o ułamek milimetra, wystarczający jednak do zmniejszenia docisku uszczelki. Ile w tym prawdy nie wiem. W każdym razie sporo sprzedanych u nich w salonie sceników z tym silnikiem przyjechało w okresie gwarancji z UPG. Na początku się bawili w uszczelki, a później gdy już było wiadomo o co chodzi, to po prostu wymieniali silniki - byle do końca gwarancji Biggrin

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Lustro za ten post post:
  • difo
pio555
Junior Administratorzy

i dlatego te silniki szybko wypadły w oferty zastąpiono je tez na szybko 1.2 TCE i jakie sa tego efekty to doskonale widać

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

5 gości