Wybór silnika do Scenic 3 Ph1
(13-05-2019, 20:57)Zenit napisał(a): W 1.4 tce ludzie czasem sami sobie są winni. Z resztą nie tylko w tym silniku. Jak brakuje płynu chłodzącego to dolewają go w nieskończoność, a wiadomo czym to się może skończyć. W zimie z kolei zamiast pomału rozgrzać auto to pałują na maxa. Olej pewnie też wymieniany co 30 tys albo i wiecej, do tego mogą dochodzić nieprawdziwe przebiegi.Policz sobie posty z awarii 1.6dci, 1.9dci czy 1.5dci takich jaj dwumas, wtryski czy dpf, a potem dalej pisz głupoty....
Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS
Ja osobiście posiadam Scenica z 1.9 dci i póki co nie mogę na niego narzekać. Uzytkuje go w większości po mieście i nie widzę żadnych problemów. Dodatkowo jadąc w trasie ma się też ten zapas mocy żeby wyprzedzać bez strachu czy się zdąży.
Wysłane z mojego PRA-LX1 przy użyciu Tapatalka (13-05-2019, 14:52)maciej1486 napisał(a): Osobiście 1.5 bym omijał tylko, ze względu na moc;) Wszystkie równie bezawaryjne;) Że niby mało mocy?? Ja nie narzekam, ten silnik na prawdę daje radę!! Miałem obawy kupując, ale zupełnie niesłusznie. Niejedna trasa za mną, że mało kto mnie wyprzedził. A w mieście też niczego sobie a jeszcze jak nie ma FAP, to miasto niestraszne
Był Scenic III, jest C4 Picasso
Jeśli przedlift to tylko 1.9 dCi...chyba że powiekszysz budżet na poliftach to 1.6 dci
Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Każdy silnik ma swoje wady i zalety, jak dbasz o motor i wymiany na czas filtrow i oleju to nic się nie stanie. Nowe konstrukcje już nie sa tak niezawodne jak kiedyś.
jak już tak wszyscy zachwalają jedne silniki a ganią inne to powiedzmy coś o dizlach. Bardziej niż pewne:
- uszkodzenie odmy, - zasyfienie EGR, - wtryski prędzej czy później do regeneracji pójdą, - dwumas też się prędzej czy później rozleci, A co do samego 1.6 dci było kilka przypadków tego samego: - rozrząd dość nietrwały tzn niedługo po wymianie znów zaczął hałasować - pękają rurki (różnicy ciśnień DPF? czy coś takiego, łatwe do naprawy), Wiem że zaraz się wszyscy zlecą i zaczną pisać "bzdury, głupoty, to niemożliwe, nie znasz się" itp itd. Są to przypadki powierdzone natomiast "ogólne usterki" wystąpią w każdym dizlu jak wiadomo niezależnie jak się o niego dba, tylko pytanie prędzej czy później. Wracając do silnika 1.6 jak w meganie jeszcze sobie w miarę radzi to w sceniku średnio (miałem okazję jechac jednym i drugim tym silnikiem). (Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-05-2019, 09:20 przez czopochrup.)
Coś czuję że zaraz rozpęta się wojna zwolenników diesla i benzyny, a chyba nie o to tu chodzi. Każdy silnik ma swoje wady i zalety, większe czy mniejsze. A jak coś ma się popsuć to i tak się popsuje niezależnie od tego czy to Pb czy On.
Wysłane z mojego PRA-LX1 przy użyciu Tapatalka (Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-05-2019, 09:30 przez Realmario.) |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
3 gości