Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Wybór silnika do Scenic 3 Ph1


TomaszB
Moderatorzy

Nie bój się diesla, mam do pracy niecałe 5 km ( a miałem bliżej Biggrin ) i nie narzekam na silnik.

Odpowiedz
xXHoMeRXx
Zarejestrowani

op Diesli się boję ze względu na to, że nie wiadomo co odbije władzy i czy niepowprowadzają jakiś zakazów wjazdu do centrum miast czy coś takiego, głównie o to chodzi, poza tym na dieslach nie znam się w ogóle i tylko słyszałem trochę o wtryskiwaczach, że padają przy dużych przebiegach. W tym tamacie jestem totalny laik.

Odpowiedz
maciej1486
Zarejestrowani

(13-05-2019, 16:48)xXHoMeRXx napisał(a): Diesli się boję ze względu na to, że nie wiadomo co odbije władzy i czy niepowprowadzają jakiś zakazów wjazdu do centrum miast czy coś takiego, głównie o to chodzi, poza tym na dieslach nie znam się w ogóle i tylko słyszałem trochę o wtryskiwaczach, że padają przy dużych przebiegach. W tym tamacie jestem totalny laik.
Się naczytałeś chyba o Niemczech. Byłeś widziałeś ile tego zakazu jest? Daj spokój.

Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS


Odpowiedz
xXHoMeRXx
Zarejestrowani

op Trochę właśnie o Niemczech czytalem, wiem, że przesadzam :P

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-05-2019, 17:05 przez xXHoMeRXx.)

Odpowiedz
Zenit
Zarejestrowani

Kiedyś była moda na bezpieczeństwo, teraz jest na Eco. Media trochę podkręcają temat. Ja bym jednak diesla zostawił w spokoju, weź benzynę, zagazuj póki jeszcze można;-)

Wysłane z mojego Redmi 5 Plus przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
xXHoMeRXx
Zarejestrowani

op A czy mógłby mi któryś z Was nakreślić czy w dieslach 1.6 lub 1.9 jest element, który ma wadę tak jak np uszczelka pod głowica w 1.4 tce? Lub po prostu co jest tam szczególnie narażone na zapsucie. Czy są one po prostu nie do zdarcia jak kiedyś sławny 1.8T wolksvagena? Biggrin Bo jeśli miałbym wybierać między 110 koni benzyna to jednak wolałbym coś mocniejszego z diesla

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-05-2019, 18:22 przez xXHoMeRXx.)

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

(13-05-2019, 18:21)xXHoMeRXx napisał(a): Bo jeśli miałbym wybierać między 110 koni benzyna to jednak wolałbym coś mocniejszego z diesla
to szukaj coś z silników Energy 1.5 dci ale 110KM lub 1,6 DCI 130KM to naprawdę niezawodne silniki

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
Grzegorz Łubieński
Zarejestrowani

W dieslu problematyczne bywają :
- dwumasa
- FAP (DPF)
- pompa wysokiego ciśnienia paliwa
- wtryskiwacze CR
- turbosprężarka
- nie wiem jak teraz, ale starsze 1,9 i 1,5 miały kłopoty z panewkami
Problem w tym, że przy zakupie diesla w większości bywają przekręcone liczniki, gdyż one po prostu dużo jeżdżą, a ciężko sprzedać auto z 400 kkm na blacie. Poza tym system CR ma tą wadę,że jak zaczyna niedomagać to nie ma za bardzo objawów na początku, jak są to zwykle już trzeba sporo kaski wydać na naprawę.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-05-2019, 19:47 przez Grzegorz Łubieński.)

Odpowiedz
Lionel2000
Zarejestrowani

Masz ten sam dylemat co ja 2 miesiące temu.
- 1,4 tce padające UPG, nie bez przyczyny Renault szybko pożegnało ten silnik. Kolega @ h4jt mocno je broni, co nie zmienia faktu można szybko z nieba do piekła zjechać.
- 1,2 tce to silnik dobry do Clio czy Kaptura w samochodzie o masie własnej ponad 1,5t naprawdę dostaje po tyłku. Przebieg robi resztę ...
- 1,6 sce to bardzo dobry wolnossący, tylko jak lubisz dynamiczną jadę to przygotuj się na wysokie obroty co przełoży się na spalanie.
- 2,0 sce (cvt) chętnie bym kupił jak by nie wstawili bezstopniowego automatu. 


Kiedyś usłyszałem stwierdzenie że jak Renault/Nissan nauczyło się robić dobre diesle to przyszła bessa i musiało je uśmiercić.
Osobiście uważam że ta nagonka na diesla wkrótce się skończy i ceny wrócą do normy a producenci zaczną je stosować.

Zauważ że Audi właśnie wprowadza nowy silnik diesla V6 do samochodów klasy średniej a sprzedaż VW ciągle rośnie LINK
Koncerny wymyślą jak ograniczyć emisję NOx i diesel znów stanie się Eco.

Najlepiej przejedź się na próbę i zobacz jak co chodzi. 
Nie napiszę że 1,6 dci to najlepszy silnik na świecie bo tak nie jest. Ponadto wszystko zależy od wcześniejszej eksploatacji.
Poczytaj trochę opinie na forum tutaj, Nissana, Megane a wyrobisz sobie zdanie co jest dla Ciebie najlepsze.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Lionel2000 za ten post post:
  • xXHoMeRXx
Zenit
Zarejestrowani

W 1.4 tce ludzie czasem sami sobie są winni. Z resztą nie tylko w tym silniku. Jak brakuje płynu chłodzącego to dolewają go w nieskończoność, a wiadomo czym to się może skończyć. W zimie z kolei zamiast pomału rozgrzać auto to pałują na maxa. Olej pewnie też wymieniany co 30 tys albo i wiecej, do tego mogą dochodzić nieprawdziwe przebiegi.
Diesle znowu mają tyle rzeczy, które mogą się popsuć (wtryski, dmuwasa, DPF itp) do tego drogie w naprawach, że cała ta oszczędność która brała się z tego, że ropa była tańsza poszła się walić. Serio, z czysto finansowego punktu widzenia jaki jest sens w dizlungu w tej chwili. Wez 1.4 lub 2.0 tce :-)

Wysłane z mojego Redmi 5 Plus przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości