Wybór silnika do Scenic 3 Ph1
op
Diesli się boję ze względu na to, że nie wiadomo co odbije władzy i czy niepowprowadzają jakiś zakazów wjazdu do centrum miast czy coś takiego, głównie o to chodzi, poza tym na dieslach nie znam się w ogóle i tylko słyszałem trochę o wtryskiwaczach, że padają przy dużych przebiegach. W tym tamacie jestem totalny laik.
(13-05-2019, 16:48)xXHoMeRXx napisał(a): Diesli się boję ze względu na to, że nie wiadomo co odbije władzy i czy niepowprowadzają jakiś zakazów wjazdu do centrum miast czy coś takiego, głównie o to chodzi, poza tym na dieslach nie znam się w ogóle i tylko słyszałem trochę o wtryskiwaczach, że padają przy dużych przebiegach. W tym tamacie jestem totalny laik.Się naczytałeś chyba o Niemczech. Byłeś widziałeś ile tego zakazu jest? Daj spokój.
Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS
op
A czy mógłby mi któryś z Was nakreślić czy w dieslach 1.6 lub 1.9 jest element, który ma wadę tak jak np uszczelka pod głowica w 1.4 tce? Lub po prostu co jest tam szczególnie narażone na zapsucie. Czy są one po prostu nie do zdarcia jak kiedyś sławny 1.8T wolksvagena? Bo jeśli miałbym wybierać między 110 koni benzyna to jednak wolałbym coś mocniejszego z diesla
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-05-2019, 18:22 przez xXHoMeRXx.) (13-05-2019, 18:21)xXHoMeRXx napisał(a): Bo jeśli miałbym wybierać między 110 koni benzyna to jednak wolałbym coś mocniejszego z dieslato szukaj coś z silników Energy 1.5 dci ale 110KM lub 1,6 DCI 130KM to naprawdę niezawodne silniki
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
W dieslu problematyczne bywają :
- dwumasa - FAP (DPF) - pompa wysokiego ciśnienia paliwa - wtryskiwacze CR - turbosprężarka - nie wiem jak teraz, ale starsze 1,9 i 1,5 miały kłopoty z panewkami Problem w tym, że przy zakupie diesla w większości bywają przekręcone liczniki, gdyż one po prostu dużo jeżdżą, a ciężko sprzedać auto z 400 kkm na blacie. Poza tym system CR ma tą wadę,że jak zaczyna niedomagać to nie ma za bardzo objawów na początku, jak są to zwykle już trzeba sporo kaski wydać na naprawę. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-05-2019, 19:47 przez Grzegorz Łubieński.)
Masz ten sam dylemat co ja 2 miesiące temu.
- 1,4 tce padające UPG, nie bez przyczyny Renault szybko pożegnało ten silnik. Kolega @ h4jt mocno je broni, co nie zmienia faktu można szybko z nieba do piekła zjechać. - 1,2 tce to silnik dobry do Clio czy Kaptura w samochodzie o masie własnej ponad 1,5t naprawdę dostaje po tyłku. Przebieg robi resztę ... - 1,6 sce to bardzo dobry wolnossący, tylko jak lubisz dynamiczną jadę to przygotuj się na wysokie obroty co przełoży się na spalanie. - 2,0 sce (cvt) chętnie bym kupił jak by nie wstawili bezstopniowego automatu. Kiedyś usłyszałem stwierdzenie że jak Renault/Nissan nauczyło się robić dobre diesle to przyszła bessa i musiało je uśmiercić. Osobiście uważam że ta nagonka na diesla wkrótce się skończy i ceny wrócą do normy a producenci zaczną je stosować. Zauważ że Audi właśnie wprowadza nowy silnik diesla V6 do samochodów klasy średniej a sprzedaż VW ciągle rośnie LINK Koncerny wymyślą jak ograniczyć emisję NOx i diesel znów stanie się Eco. Najlepiej przejedź się na próbę i zobacz jak co chodzi. Nie napiszę że 1,6 dci to najlepszy silnik na świecie bo tak nie jest. Ponadto wszystko zależy od wcześniejszej eksploatacji. Poczytaj trochę opinie na forum tutaj, Nissana, Megane a wyrobisz sobie zdanie co jest dla Ciebie najlepsze.
W 1.4 tce ludzie czasem sami sobie są winni. Z resztą nie tylko w tym silniku. Jak brakuje płynu chłodzącego to dolewają go w nieskończoność, a wiadomo czym to się może skończyć. W zimie z kolei zamiast pomału rozgrzać auto to pałują na maxa. Olej pewnie też wymieniany co 30 tys albo i wiecej, do tego mogą dochodzić nieprawdziwe przebiegi.
Diesle znowu mają tyle rzeczy, które mogą się popsuć (wtryski, dmuwasa, DPF itp) do tego drogie w naprawach, że cała ta oszczędność która brała się z tego, że ropa była tańsza poszła się walić. Serio, z czysto finansowego punktu widzenia jaki jest sens w dizlungu w tej chwili. Wez 1.4 lub 2.0 tce :-) Wysłane z mojego Redmi 5 Plus przy użyciu Tapatalka |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
2 gości