Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Stuki po zapaleniu silnika


Mati
Zarejestrowani

(08-04-2020, 19:31)itek napisał(a): Spróbuje jeszcze nalać półsyntetyk 10W40
jeśli chcesz przejść jeszcze na 10W40, to ja bym na Twoim miejscu zalał LM z dwusiarczkiem
https://www.kolegaberlin.pl/product-pol-...40-5L.html
nie naprawi Ci ten olej silnika ale może przedłużyć jego życie. I wiem po swoich starych autach że lepiej zalać taki olej, niż inny i dolać dwusiarczek.

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

(08-04-2020, 17:52)itek napisał(a): Przez 300 tys. chodził na 5W40 ELF i było dobrze aż teraz się nagle zmieniło Po postoju (może więcej niż 20 min) przez KILKA sekund stuka zawór i zaraz cichnie. Poza tym na wolnych obr. nic nie słychać. Rozrząd cały wymieniony 50 tys. temu  ale to nie może być to bo wyrażnie słychać pod pokrywą zaworów.
Chodzi mi bardziej o poradę, czy naprawiać( jeśli ktoś ma doświadczenie) czy szukać silnika.

Przerabiałem temat (co prawda w innym aucie): przyczyną był ... wkład filtra oleju, konkretnie jego zawór zwrotny.
Co do zalewania "półsyntetykiem" - w tych silnikach raczej odradzał bym...

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
itek
op Dzisiaj nalałem shell 10W40 (RN0700 ; RN710) do silnika i na razie spokój, nie ma stuków po dopaleniu. W związku z tym, że nie zawsze to występowało, to wstrzymam się z opinią o eksperymencie. Zobaczymy!

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Online
Czemu wlales 10W?
Przeciez auto z KZFR wymaga oleju 5W
Zaraz bedziesz płakał ze KZFR napieprza na zimnym..

Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
itek
op W mojej książce serwisowej jest dopuszczony między innymi, dla mojego silnika jako 10W40 RN 700 a także dla 2.0 benz. Jedynie skrócenie interwału.
Zobaczymy co będzie a jak nie pomoże to wyciągam wałki i wymieniam popychacze

Odpowiedz
Jurek
Zarejestrowani

(10-04-2020, 19:04)pio555 napisał(a): Czemu wlales 10W?
Przeciez auto z KZFR wymaga oleju 5W
Zaraz bedziesz płakał ze KZFR napieprza na zimnym..

Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka

Kto bogatemu zabroni ? Sory ale nie mogłem się powstrzymać.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Jurek za ten post post:
  • pio555
itek
op Przecież nie robię to dla przyjemności :P Wiadomo, lepiej byłoby kupić nowy silnik

Odpowiedz
itek
op
(10-04-2020, 19:04)pio555 napisał(a): Czemu wlales 10W?
Przeciez auto z KZFR wymaga oleju 5W
Zaraz bedziesz płakał ze KZFR napieprza na zimnym..

Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka

" Prorok, czy co? "  Chyba mi to wykrakałeś, bo jak piszesz. Było OK aż do poranka przy -1*C i właśnie przy odpalaniu KZFR napieprza na zimnym..
Co prawda popychacz się nie odezwał ale musiałem dwa razy odpalać bo nie mógł zaskoczyć. 
Byłem zdziwiony bo jak wspomniałem 10W40 RN 700 jest rekomendowany w instrukcji a mimo to się nie sprawdziło.
Pio555 -jesteś "Prorokiem". Biggrin Dzięki za radę. 
Kupiłem części i będę wymieniał popychacze, uszczelniacze i rozrząd kpl. Olej z powrotem 5W40.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi itek za ten post post:
  • pio555
pio555
Junior Administratorzy

Online
(16-04-2020, 15:56)itek napisał(a): Pio555 -jesteś "Prorokiem". Dzięki za radę.
prorokiem nie jestem ale temat oleju do auta zgłębiłem dosyć dobrze i wiem jedno....w tym temacie nie ma chodzenia na skróty i pozornych oszczędności
silniki w Scenic II to nie silniki od poloneza lub starej astry gdzie mozna było lać co popadło a Lotos semisyntetic był fajny.....
KZFR,turbiny wymagają oleju na najwyższym poziomie spełniającym normy producenta
nie przemawiają do mnie teksty o zmianie oleju na "gęściejszy" bo auto ma juz swoje lata i kilometry....wczesniej czy pózniej takie zmiany odbiją sie niekorzystnie na kondycji silnika....

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
[-] 3 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi pio555 za ten post post:
  • Jurek, Neonixos666, robii
wleniu
Zarejestrowani

wymieniałeś popychacze  i uszczelniacze ?
Przestało stukać ?

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

3 gości