Mati
26,562
101
4837
4,479
SC III ph II
2013
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Górzyce, Tarnobrzeg
Mati
Zarejestrowani
— 08-04-2020, 23:22
(08-04-2020, 19:31)itek napisał(a): Spróbuje jeszcze nalać półsyntetyk 10W40 jeśli chcesz przejść jeszcze na 10W40, to ja bym na Twoim miejscu zalał LM z dwusiarczkiem
https://www.kolegaberlin.pl/product-pol-...40-5L.html
nie naprawi Ci ten olej silnika ale może przedłużyć jego życie. I wiem po swoich starych autach że lepiej zalać taki olej, niż inny i dolać dwusiarczek.
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
•
ko-ma
9,614
28
1638
40
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 09-04-2020, 19:06
(08-04-2020, 17:52)itek napisał(a): Przez 300 tys. chodził na 5W40 ELF i było dobrze aż teraz się nagle zmieniło Po postoju (może więcej niż 20 min) przez KILKA sekund stuka zawór i zaraz cichnie. Poza tym na wolnych obr. nic nie słychać. Rozrząd cały wymieniony 50 tys. temu ale to nie może być to bo wyrażnie słychać pod pokrywą zaworów.
Chodzi mi bardziej o poradę, czy naprawiać( jeśli ktoś ma doświadczenie) czy szukać silnika.
Przerabiałem temat (co prawda w innym aucie): przyczyną był ... wkład filtra oleju, konkretnie jego zawór zwrotny.
Co do zalewania "półsyntetykiem" - w tych silnikach raczej odradzał bym...
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
•
op
Dzisiaj nalałem shell 10W40 (RN0700 ; RN710) do silnika i na razie spokój, nie ma stuków po dopaleniu. W związku z tym, że nie zawsze to występowało, to wstrzymam się z opinią o eksperymencie. Zobaczymy!
•
pio555
31,294
124
11107
3,031
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Radom
pio555
Junior Administratorzy
— 10-04-2020, 19:04
Czemu wlales 10W?
Przeciez auto z KZFR wymaga oleju 5W
Zaraz bedziesz płakał ze KZFR napieprza na zimnym..
Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
•
op
W mojej książce serwisowej jest dopuszczony między innymi, dla mojego silnika jako 10W40 RN 700 a także dla 2.0 benz. Jedynie skrócenie interwału.
Zobaczymy co będzie a jak nie pomoże to wyciągam wałki i wymieniam popychacze
•
Jurek
811
6
330
134
SC III ph II
2015
1.5 dCi FAP 110KM, 2011-2011
Maków
Jurek
Zarejestrowani
Online
— 10-04-2020, 19:54
(10-04-2020, 19:04)pio555 napisał(a): Czemu wlales 10W?
Przeciez auto z KZFR wymaga oleju 5W
Zaraz bedziesz płakał ze KZFR napieprza na zimnym..
Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka
Kto bogatemu zabroni ? Sory ale nie mogłem się powstrzymać.
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Jurek za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to Jurek for this post
• pio555
op
Przecież nie robię to dla przyjemności :P Wiadomo, lepiej byłoby kupić nowy silnik
•
op
(10-04-2020, 19:04)pio555 napisał(a): Czemu wlales 10W?
Przeciez auto z KZFR wymaga oleju 5W
Zaraz bedziesz płakał ze KZFR napieprza na zimnym..
Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka
" Prorok, czy co? " Chyba mi to wykrakałeś, bo jak piszesz. Było OK aż do poranka przy -1*C i właśnie przy odpalaniu KZFR napieprza na zimnym..
Co prawda popychacz się nie odezwał ale musiałem dwa razy odpalać bo nie mógł zaskoczyć.
Byłem zdziwiony bo jak wspomniałem 10W40 RN 700 jest rekomendowany w instrukcji a mimo to się nie sprawdziło.
Pio555 -jesteś "Prorokiem". Dzięki za radę.
Kupiłem części i będę wymieniał popychacze, uszczelniacze i rozrząd kpl. Olej z powrotem 5W40.
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi itek za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to itek for this post
• pio555
pio555
31,294
124
11107
3,031
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Radom
pio555
Junior Administratorzy
— 16-04-2020, 18:51
(16-04-2020, 15:56)itek napisał(a): Pio555 -jesteś "Prorokiem". Dzięki za radę. prorokiem nie jestem ale temat oleju do auta zgłębiłem dosyć dobrze i wiem jedno....w tym temacie nie ma chodzenia na skróty i pozornych oszczędności
silniki w Scenic II to nie silniki od poloneza lub starej astry gdzie mozna było lać co popadło a Lotos semisyntetic był fajny.....
KZFR,turbiny wymagają oleju na najwyższym poziomie spełniającym normy producenta
nie przemawiają do mnie teksty o zmianie oleju na "gęściejszy" bo auto ma juz swoje lata i kilometry....wczesniej czy pózniej takie zmiany odbiją sie niekorzystnie na kondycji silnika....
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
wleniu
376
2
31
20
SC II ph I
2004
1,6 112KM, 2003-2009
wrocław
wleniu
Zarejestrowani
— 02-09-2020, 08:05
wymieniałeś popychacze i uszczelniacze ?
Przestało stukać ?
•
|