Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Stukanie przy ruszaniu lub przyspieszaniu w prawo na mocno skręconych kołach


jaszek7777
Zarejestrowani

op Cześć,

do dnia zakupu swojego Scenica cały czas jeździłem samochodem z napędem na tylną oś, więc proszę o wyrozumiałość. Otóż w zakupionym w maju Scenicu ostatnio zainwestowałem w przednie zawieszenie, gdyż nie lubię żadnych luzów tym bardziej, że wożę na co dzień trójkę dzieci. Wymienione zostało: lewy sworzeń wahacza, tuleje wahaczy, zwrotnica lewa (rozsypane łożysko miałem i kupiłem całą używaną zwrotnicę), amortyzatory (kupiłem prawie nowe kompletne używki prawie bez śladów rdzy). Gdy wszystko się usztywniło teraz mam następujący objaw:

Gdy ruszam w prawo na znacznie skręconych kołach (np. na skrzyżowaniu) lub wjeżdżam w prawo np. na dwójce jadąc te 10-15 km/h słychać rytmiczne pukanie. Zapewne napiszecie mi, że przegub zewnętrzny. Tylko teraz moje pytanie brzmi, który? Prawy czy lewy? I drugie najważniejsze pytanie - czy da się wymienić sam przegub, bo czytam i załamuję się, gdyż na forach piszą, że trzeba całą półoś (gratulacje dla inżynierów Renault jeśli to prawda). Te pukanie mogłem mieć już od początku, tylko mogłem nie zwrócić na nie uwagi, bo jazda po dziurach z pustym amortyzatorem maskuje wszystko inne. 

Owych stuków nie czuć na kierownicy i jest to wyłącznie pukanie (puk puk puk puk), nie ma żadnego terkotania, itp. Sprawdzę jeszcze czy koła są dobrze dokręcone (pożyczyłem klucz, więc nie mogę od ręki). Czy coś poza luźnym kołem i przegubem zewnętrznym może dawać takie objawy? Luzów w zawieszeniu nie stwierdzono mi, nawet zbieżność ustawili. 

Z góry dzięki.

Odpowiedz
Lepus
Zarejestrowani

Online
Te fora omijaj w takim razie. Sprawdź sobie w goglarce np: "przegub renault scenic 1.6 16v" - obrazy lub tu: https://www.youtube.com/watch?v=1rmSfFA5XNE
ps wg mnie to przegub zewnętrzny, jak masz pukanie przy skręcie.

Turbino ty moja, ty jesteś jak zdrowie, ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie kto cię stracił...
Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

(22-07-2017, 08:45)jaszek7777 napisał(a): wjeżdżam w prawo np. na dwójce jadąc te 10-15 km/h słychać rytmiczne pukanie. Zapewne napiszecie mi, że przegub zewnętrzny. Tylko teraz moje pytanie brzmi, który? Prawy czy lewy?
jeśli skręcasz w prawo ciężar przenosi się na lewą stronę, czyli stuka lewy Biggrin

(22-07-2017, 08:45)jaszek7777 napisał(a): (puk puk puk puk), nie ma żadnego terkotania
im szybciej koła się kręcą pukanie stukanie robi się szybsze? przyśpiesza wraz z przyśpieszeniem?

ja u siebie miałem na samym początku takie ciche stuki, aż mechanik nie był pewny czy to to, ale pojeździłem jeszcze jakiś czas i dźwięk narastał i był to właśnie przegub

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-07-2017, 10:07 przez Mati.)

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
jaszek7777
Zarejestrowani

op
(22-07-2017, 09:51)Lepus napisał(a): Te fora omijaj w takim razie. Sprawdź sobie w goglarce np: "przegub renault scenic 1.6 16v"
Jak rejestrowałem się wpisałem w profil zły silnik - mam 8V (już zaktualizowałem profil), czy to ma znaczenie?
(22-07-2017, 10:04)Mati napisał(a): im szybciej koła się kręcą pukanie stukanie robi się szybsze? przyśpiesza wraz z przyśpieszeniem?
Raczej tak. Aczkolwiek jak pokonuję nawet ostry zakręt ale ze znaczną prędkością (np. te 40-50 km/h) to nic się nie dzieje. Jak jadę powoli i nie dodaję gazu też nic nie puka, tylko pod obciążeniem.
(22-07-2017, 10:04)Mati napisał(a): jeśli skręcasz w prawo ciężar przenosi się na lewą stronę, czyli stuka lewy
Czyli jest tak, że stuka ten po drugiej stronie zawsze, tak? Czyli skręt w prawo = przegub lewy?

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

(22-07-2017, 10:45)jaszek7777 napisał(a): Czyli skręt w prawo = przegub lewy?
tak jest, jadąc 40-50km/h nie ma takiego obciążenia na przegubie jak przyśpieszanie na skręconych kołach

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
polaq
Zarejestrowani

Trzeba sprawdzić osłony na przegubach. Najprawdopodobniej któraś jest uszkodzona lub opaska pękła i uciekł smar, to jest najczęściej przyczyną uszkodzenia przegubu ( ewentualnie przebieg ).

Odpowiedz
cviatec
Zarejestrowani

a końcówka drążka ?

Odpowiedz
polaq
Zarejestrowani

Końcówka drążka nie stuka miarowo tylko zgodnie z nierównościami na drodze...
poza tym musiałaby być w strasznym stanie żeby ją było słychać.

Odpowiedz
maciej1486
Zarejestrowani

Dlaczego w strasznym stanie? U mnie w kilku autach guma i smar byla igła, a luzy były co dawały stuki.

Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS


Odpowiedz
polaq
Zarejestrowani

To już przegub kulowy był w kiepskim stanie.
Niestety w dzisiejszych czasach ekonomia bierze górę we wszystkim. Nawet najlepsze renomowane firmy robią gorsze jakościowo części niż kilka lat wcześniej. Liczy się sprzedaż.
Koniec offtopa...
Niestety Renault w większości Sceniców montował tzw niewymienialne przeguby i w katalogach występują jako cała półoś.
W wielu przypadkach da się wymienić sam przegub i na szczęście producenci części zamiennych produkują przeguby do tych półosi.
Najgorsze jest to, że w danym roczniku i tym samym wyposażeniu auta występowało kilka różnych półosi - przerabiałem to w SC I PH I 1.6 8V.
Trzeba więc przynajmniej odkręcić nakrętkę przegubu i policzyć zęby wielowypustu na przegubie i zmierzyć średnicę przegubu aby kupić odpowiedni.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-07-2017, 20:20 przez polaq.)

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

5 gości