Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Skontroluj układ wydechowy- komunikat od tak sobie
Żyją dlugo ale jak auto ma już kupę nalatane to i one się zuzywaja
Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
op
(14-11-2022, 19:36)Karolkm napisał(a): Przeważnie tak się dzieje jak katalizator się kończy i druga sonda odczytuja zbyt bogata mieszanke lub zbliżony odczyt do sondy pierwszej. Jakby sonda padła to błąd by nie znikał sam. Bardziej obstawiam że fiksuje sonda I lub II. Katalizator sam w sobie jeśli auto nie rzyga olejem jest raczej długowieczny. Auto ma co prawda nalatane ale głównie lata po trasach. Wydaje mi się że przez spore różnice temperatur i krótkie odcinki jakie robiłem ostatnim czasem gdzieś na wtyczkach zebrała się wilgoć- lub na samych sondach i zrobiło się małe zwarcie czy coś. (13-11-2022, 08:08)scrabi napisał(a): Podłączałeś auto pod kompa, odczytywales błędy? Szczerze przyznam nie- ale po długim posiadaniu SC I przekonałem się że Renia sypie błędami czasem tak po prostu i po pewnym czasie jej przechodzi. Zatem może trochę wbrew rozsądkowi ale nauczyłem się głupie wskazania błędów, czyli te które pojawiają się bez żadnych dodatkowych objawów, ignorować i obserwować co się będzie działo z autem i jego zachowaniem (Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-11-2022, 13:14 przez Kapitan Powolny.)
Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
Mialem u siebie podobne objawy, gdy przecierala sie wiazka do sady lambda pod czujnikiem temperatury cieczy. byla tam taka mala blaszka, luzna i poprostu przetarlo przewod + i zwieralo do masy. W pozniejszym etapie sypalo mi, ze przerwa w obwodzie grzania sady.
op
(16-11-2022, 18:08)rafal18031988 napisał(a): Mialem u siebie podobne objawy, gdy przecierala sie wiazka do sady lambda pod czujnikiem temperatury cieczy. byla tam taka mala blaszka, luzna i poprostu przetarlo przewod + i zwieralo do masy. W pozniejszym etapie sypalo mi, ze przerwa w obwodzie grzania sady. Tylko że Ty masz SC II a jak SC III.... poza tym bardziej u mnie jest narażona wtyczka pod podwoziem..... tak mi się wydaje
Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
op
No dobra mały update bo szczerze powiem nie wiem co się dzieje.
Otóż odpalam auto z rana i pojawia się komunikat skontroluj układ wydechowy..... auto pochodzi kilka minut, komunikat znika i kontrolka check engine zaczyna migać i czuć że auto nie chodzi na wszystkie gary. Zgaszę auto i odpalę ponownie i chodzi równo- ale pojawia się znany komunikat. Próbowałem sprawdzić która cewka szwankuje poprzez ich podnoszenie na odpalonym motorze w momencie kiedy silnikiem telepało od wypadania zapłonu- ale nie słyszałem ani nie czułem żadnej zmiany zachowania silnika.... Ponieważ gniazdo czwartej świecy wyglądało podejrzanie i na niej cewka miała delikatny film olejowy to ją zamieniłem z zapasową ale sytuacji to nie poprawiło..... No i skończyły mi się pomysły co jeszcze mogę sprawdzić....
Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
U mnie podobne objawy plus wysylam kody bledów. Ogarnął ktoś to? Pewnie cewka sterujaca wtryskiem? Plus na desce pojawia sie check anti-pollution system Po 30 min odpalilem od nowa i zgasło i silnik zaczal normalnie pracowac. Przegonie go dzisiaj w trasie (Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-12-2023, 14:53 przez embartlomiej.) |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
4 gości