Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Skontroluj układ wydechowy- komunikat od tak sobie


pio555
Junior Administratorzy

Żyją dlugo ale jak auto ma już kupę nalatane to i one się zuzywaja

Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
Karolkm
Zarejestrowani

U mnie jest 220 tys i już padł, a jest oryginalny bo sprawdzałem.

Odpowiedz
scrabi
Zarejestrowani

Na szczęście katalizator jest sporo tańszy niż FAP..

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

 Zawsze do przodu, nigdy do tyłu. Biggrin 
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
Odpowiedz
Kapitan Powolny
Zarejestrowani

op
(14-11-2022, 19:36)Karolkm napisał(a): Przeważnie tak się dzieje jak katalizator się kończy i druga sonda odczytuja zbyt bogata mieszanke lub zbliżony odczyt do sondy pierwszej. Jakby sonda padła to błąd by nie znikał sam.

Bardziej obstawiam że fiksuje sonda I lub II. Katalizator sam w sobie jeśli auto nie rzyga olejem jest raczej długowieczny. Auto ma co prawda nalatane ale głównie lata po trasach.

Wydaje mi się że przez spore różnice temperatur i krótkie odcinki jakie robiłem ostatnim czasem gdzieś na wtyczkach zebrała się wilgoć- lub na samych sondach i zrobiło się małe zwarcie czy coś.

(13-11-2022, 08:08)scrabi napisał(a): Podłączałeś auto pod kompa, odczytywales błędy?

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

Szczerze przyznam nie- ale po długim posiadaniu SC I przekonałem się że Renia sypie błędami czasem tak po prostu i po pewnym czasie jej przechodzi.

Zatem może trochę wbrew rozsądkowi ale nauczyłem się głupie wskazania błędów, czyli te które pojawiają się bez żadnych dodatkowych objawów, ignorować i obserwować co się będzie działo z autem i jego zachowaniem

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-11-2022, 13:14 przez Kapitan Powolny.)

Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
Odpowiedz
rafal18031988
Zarejestrowani

Mialem u siebie podobne objawy, gdy przecierala sie wiazka do sady lambda pod czujnikiem temperatury cieczy. byla tam taka mala blaszka, luzna i poprostu przetarlo przewod + i zwieralo do masy. W pozniejszym etapie sypalo mi, ze przerwa w obwodzie grzania sady.

Odpowiedz
Kapitan Powolny
Zarejestrowani

op
(16-11-2022, 18:08)rafal18031988 napisał(a): Mialem u siebie podobne objawy, gdy przecierala sie wiazka  do sady lambda pod czujnikiem temperatury cieczy.  byla tam taka mala blaszka, luzna i poprostu przetarlo przewod + i zwieralo do masy. W pozniejszym etapie sypalo mi, ze przerwa w obwodzie grzania sady.

Tylko że Ty masz SC II a jak SC III....

poza tym bardziej u mnie jest narażona wtyczka pod podwoziem..... tak mi się wydaje

Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
Odpowiedz
Kapitan Powolny
Zarejestrowani

op No dobra mały update bo szczerze powiem nie wiem co się dzieje.

Otóż odpalam auto z rana i pojawia się komunikat skontroluj układ wydechowy..... auto pochodzi kilka minut, komunikat znika i kontrolka check engine zaczyna migać i czuć że auto nie chodzi na wszystkie gary.

Zgaszę auto i odpalę ponownie i chodzi równo- ale pojawia się znany komunikat.

Próbowałem sprawdzić która cewka szwankuje poprzez ich podnoszenie na odpalonym motorze w momencie kiedy silnikiem telepało od wypadania zapłonu- ale nie słyszałem ani nie czułem żadnej zmiany zachowania silnika....

Ponieważ gniazdo czwartej świecy wyglądało podejrzanie i na niej cewka miała delikatny film olejowy to ją zamieniłem z zapasową ale sytuacji to nie poprawiło.....

No i skończyły mi się pomysły co jeszcze mogę sprawdzić....

Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Kapitan Powolny za ten post post:
  • embartlomiej
polaq
Zarejestrowani

Warto odczytać błędy, sprawdzić jak pracują sondy. Czy i na którym cylindrze występują wypadania zapłonów. Taki komunikat może dużo oznaczać i na odległość ciężko jest cokolwiek podpowiedzieć.

Odpowiedz
embartlomiej
Zarejestrowani

       

U mnie podobne objawy plus wysylam kody bledów. 

Ogarnął ktoś to?

Pewnie cewka sterujaca wtryskiem?


Plus na desce pojawia sie check anti-pollution system
Po 30 min odpalilem od nowa i zgasło i silnik zaczal normalnie pracowac.


Przegonie go dzisiaj w trasie

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-12-2023, 14:53 przez embartlomiej.)

Odpowiedz
user64
Zarejestrowani

U mnie było podobne cuda, choć zwykle wystarczyło przejechać jakimś cudem 1km-1,5km zgasić i odpalić ponownie i było ok. Wychodziły przedziwne błędy, a winna prawdopodobnie okazała się wtyczka przepustnicy.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

10 gości