Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Skokowa praca silnika 1.5dCI 110KM - nietypowe objawy


nomis0409
Zarejestrowani

op To mój pierwszy post, z góry dziękuje Wam za pomoc.

Końcem stycznia 2020 pojechałem do mechanika na standardową wymianę filtrów powietrza, oleju i paliwa oraz świec żarowych. (150 000 przebiegu)
(samochód nie miał żadnych objawów uszkodzenia, chodził super, całą zime palił od strzała, zero zastrzeżeń, zero falowania)

Po wymianie filtra paliwa okazało się, że na drugi dzien rano, zapowietrza sie układ paliwowy, stąd padło przypuszczenie, że "gruszka" jest nieszczelna.
Po wymianie przewodów paliwowych na nowe założono dodatkowe zaworki zwrotne sytuacja dalej sie powtarzała tj. między pompą wysokiego ciśnienia a filtrem paliwa pojawiało się powietrze..... (po nocy cały przewód paliwa wypełniał się powietrzem) padła teza, że to coś musi być z wtryskiwaczami... więc wymontowano wtryskiwacze i stwierdzono jednoznacznie, że wtryskiwacze leją, że przy wymianie filtra paliwa musiało dostać się powietrze i wtryskiwacz "zawiesił się" i zapowietrza układ.

Regeneracja wtryskiwaczy
Wyciągnięto 4 szt. wtryskiwaczy i wysłano do regeneracji, po kilku dniach wtryskiwacze wróciły, sa to wtryskiwacze VDO-Siemens, więc jeszcze mnie poinformowano, że Ci co regenerowali wtryski to fachury i nikt nie podjałby się tego, ale Oni to zrobili. SUPER! Założono nowe wtryskiwacze, zakodowano je i okazało się że silnik chodzi nierówno...
Dostałem wydruk z regeneracji z kodami do zakodowania. Sprawdzono ciśnienie na pompie wysokiego - ciśnienia idealnie.

Wymiana zaworu regulacji
stwierdzono, w takim razie ze to musi być zawór regulacji ciśnienia, kupiłem zawór zamontowano zawór i powiedziano mi, proszę teraz pojeździć jakieś 500km, to się wszystko musi "ułożyć" i przyjechać na ponowną regulację.. po założeniu zaworu Scenic dalej pracował nierówno tj. kiedy silnik jest na biegu jałowym przy odjęciu gazu są takie skoki obrotów "yyyy" yyyy" yyyy" i ustabilizują się, identycznie jest po odpaleniu, odpala normalnie ale najpierw jest wspomniane "yyyy" "yyyy" "yyyy" i stabilizują się obroty

po przejechaniu 500km wróciłem do mechanika, stwierdzono, że trzeba jeszcze wymienić kolejny zawór ciśnienia w pompie (inny), wymieniono go, przeprowadzono regulację ponownie przez zaprzyjaźnionego mechanika który ma CLIPa..

Finał:
Auto faluje na biegu jałowym baaaaaaardzo! po włączeniu klimatyzacji falowanie ustaje, ale wcześniejsze objawy dalej są!!

Konkluzja:
W przyszłym tygodniu jestem umówiony na 3 reklamacje, czuje, że nic to nie da..

Czy macie pomysł co można było spieprzyć przy wymianie wtrysków, kodowaniu?
Czy podjąłby się ktoś z Was naprawy, jestem z Katowic, a może macie namiary na kumatego mechanika ze Śląska? 
Pisze na forum, bo wydałem 2000 zł na naprawę auta z którym przyjechałem tylko na wymianę filtrów :/
PunkRock86 napisał 25-04-2020, 21:00:
Zgodnie z regulaminem forum :

pkt. 4. Każdy nowy użytkownik forum, przed założeniem nowego tematu i napisaniu pierwszego
posta, zobowiązany jest do zapoznania się z tym regulaminem, uzupełnienia profilu oraz
przywitania się w dziale http://www.scenic-forum.pl/Forum-Powitania" POWITANIA.

Zapraszamy do przywitania się z użytkownikami i dalszego uczestnictwa w życiu www.scenic-forum.pl

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-04-2020, 21:01 przez TomaszB.)

Odpowiedz
cyborg
Zarejestrowani

Uuu grubo. Ja miałem podobnie, tylko ja mam 1.9 winny okazał się czujnik na rampie wtrysku ktoś założył u mnie zły ten czujnik na jakiś zamiennik. Jazdę miałem rok czasu i przypadkiem do tego doszedłem jak zamieniłam czujnik z kolega z takiego samego auta . Nieraz lepiej coś podmienić na próbę co by nie robić kosztów . A jak pytałem mechanika czy te czujniki się psują to powiedział że nie ale czasami potrafi się utracic przy robocie bo jest w ujowym miejscu

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-04-2020, 21:08 przez cyborg.)

Odpowiedz
krzysztofk
Zarejestrowani

Szczelność samego filtra była sprawdzona? Bo o tym jakoś nie zauważyłem.

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka

Scenic II ph II 2007 1,9dCi 131KM 
Diagnostyka komputerowa, mechanika, blacharstwo, lakiernictwo


Odpowiedz
Neonixos666
Zarejestrowani

a zaczęło się od niewinnej wymiany filtra paliwa a skończyło na regeneracji wtryskiwaczy, wymianie zaworów i wydania worka kasy. Ewidentnie ktoś tu luci w kulki.

Odpowiedz
nomis0409
Zarejestrowani

op
(25-04-2020, 21:03)cyborg napisał(a): Uuu grubo. Ja miałem podobnie, tylko ja mam 1.9 winny okazał się czujnik na rampie wtrysku ktoś założył u mnie zły ten czujnik na jakiś zamiennik. Jazdę miałem rok czasu i przypadkiem do tego doszedłem jak zamieniłam czujnik z kolega z takiego samego auta . Nieraz lepiej coś podmienić na próbę co by nie robić kosztów . A jak pytałem mechanika czy te czujniki się psują to powiedział że nie ale czasami potrafi się utracic przy robocie bo jest w ujowym miejscu

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

a miałes podobne obiawy? Co to za czujnik?

Tylko do wymiany filtra paliwa, auto było normalne, inaczej, super jeździło!

(25-04-2020, 21:37)krzysztofk napisał(a): Szczelność samego filtra była sprawdzona? Bo o tym jakoś nie zauważyłem.

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka

Tak szczelnośc filtra była sprawdzona.... pierwsze zarzuty poszły w kierunku filtra paliwa
i zamówiono drugi filtr, bo ten pierwszy może być nieszczelny.

Obecnie przewód doprowadzający paliwo do pompy wysokiego cisnienia jest przeźroczysty i jest OK.

(25-04-2020, 22:24)Neonixos666 napisał(a): a zaczęło się od niewinnej wymiany filtra paliwa a skończyło na regeneracji wtryskiwaczy, wymianie zaworów i wydania worka kasy. Ewidentnie ktoś tu luci w kulki.

hmmmmm wymianie zaworów? O jakie zawory Ci chodzi?
były wymienione tylko zawory regulacji ciśnienia, a chwile temu dokopałem się, że są zawory jeszcze na wtryskach, to też się regeneruje/wymienia?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-04-2020, 22:56 przez nomis0409.)

Odpowiedz
krzysztofk
Zarejestrowani

Te zaworki we wtryskach powinieneś mieć ok bo regeneracja była robiona. Tylko powiem ci że wydaje mi się że coś z tą regeneracją jest nie tak. Ile zapłaciłeś?
Chyba nie bardzo wiedzą co robią. Przecież jak obroty falują to w parametrach musi być coś nie tak. Powietrze, paliwo,...

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-04-2020, 07:04 przez krzysztofk.)

Scenic II ph II 2007 1,9dCi 131KM 
Diagnostyka komputerowa, mechanika, blacharstwo, lakiernictwo


Odpowiedz
nomis0409
Zarejestrowani

op Regeneracja to był koszt 300 zł za sztukę. Dostałem jeszcze kartę z wydrukowanymi kodami.

Słyszeliście, że wtryskiwacze należy wkręcić po odpowiednim kątem?... że to ma znaczenie.
Dokopałem się, że korekty powinny być w okolicach 1 z odchyłką +- 0,7, to prawda?

Odpowiedz
krzysztofk
Zarejestrowani

Nie ma znaczenia. A te korekty to najlepiej jakby były w okolicy 0.

Scenic II ph II 2007 1,9dCi 131KM 
Diagnostyka komputerowa, mechanika, blacharstwo, lakiernictwo


Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

(26-04-2020, 10:03)krzysztofk napisał(a): Nie ma znaczenia. A te korekty to najlepiej jakby były w okolicy 0.
W 1.5 dci powinny być ok 1

Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
krzysztofk
Zarejestrowani

Korekcja wtryskiwaczy w 1.5 musi się mieścić między 0.3 a 1.9

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-04-2020, 12:48 przez krzysztofk.)

Scenic II ph II 2007 1,9dCi 131KM 
Diagnostyka komputerowa, mechanika, blacharstwo, lakiernictwo


Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości