TomaszB
11,616
38
3235
1,734
SC III ph II
2012
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Świdnica
TomaszB
Moderatorzy
— 15-11-2023, 11:06
(14-11-2023, 23:06)Neonixos666 napisał(a): (13-11-2023, 22:39)broda1301 napisał(a): Ja nawet nie wiem że w moim szczeniaku jest DPF, a czesto latam koło słupa i zero problemów.
Pozdrawiam Panowie
To tak samo jak z akumulatorem po co wnikać jak kręci i działa, a potem wstajesz rano i nie masz jak dojechać do pracy bo nie zadbałeś o akumulator na krótkich odcinkach i nie podładowałeś go zanim padł na amen. Tak samo jak z tym przybywaniem sadzy jeden jeździ aż zapcha dpf na amen a drugi chce naprawić usterkę zanim pociągnie to zasobą wysokie koszty.
Trzeci będzie drążył, niekoniecznie potrzebnie a czwarty się na tym doktoryzuje. Ile ludzi, tyle działań.
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi TomaszB za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to TomaszB for this post
• Lepus
paker228
3,124
32
3227
4,525
INNY
2003
INNY
Zamość
paker228
Zarejestrowani
— 15-11-2023, 12:50
(15-11-2023, 10:02)maciej1486 napisał(a): (15-11-2023, 08:16)paker228 napisał(a): (15-11-2023, 07:12)twilk7 napisał(a): Wysłane przy użyciu Tapatalka
No wlasnie nie ma tak. Hyundai zadbał o to żeby użytkownik nie wiedział w prosty sposób kiedy się dpf wypala. Wiem że w citroenach załącza się grzanie lusterek - tutaj tak nie ma. A sprawdzałeś czy wyczytałeś? W Volvo też nie miały grzać podczas wypalania, a grzeją i diode mam.
Nie sprawdzałem, ale myślę, że jakby tak bylo faktycznie to od poczatku produkcji tego modelu ktoś z kilku czy kilkunastu tysięcy polskich użytkowników tego auta już to wynalazłby gdyby faktycznie tak było..
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-11-2023, 12:50 przez paker228.)
•
mike_pi
98
0
1
1
SC III ph II
2014
1.6 Energy dCi 130KM, 2013-2016
Łódź
mike_pi
Zarejestrowani
— 15-11-2023, 16:49
(15-11-2023, 06:54)paker228 napisał(a): Tyle ze u nas pacjent hyundai ix35 2.0crdi, gdzie jak nie masz podpiętego czegokolwiek pod obd to nijak nie zobaczysz że wypala dpfa. Jedynie po chwilowym zużyciu paliwa podczas jazdy bez dotykania pedału gazu.
Z tego co wiem, to w żadnym aucie nie ma diody informującej, że aktualnie się wypala DPF (chyba, że dołożysz). Podwyższone chwilowe spalanie miałem w Espace, ojciec ma w Outlander i uważam to za wystarczający (dla mnie) objaw. W scenic obroty biegu jałowego są delikatnie wyższe i silnik bardziej miękko pracuje.
Zastanawia mnie jedno: DPF jest z nami od ok 15 lat. Czemu żadna mądra głowa nie zrobiła jeszcze urządzenia wpinanego w obd, która wymusza/blokuje wypalanie DPF? Jak wiem, że jadę 5 km, to go zablokuje. Z drugiej strony, gdy wiem że jadę w jakąś traskę, to czemu tego nie wymusić?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-11-2023, 16:52 przez mike_pi.)
•
Neonixos666
914
3
197
28
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Szczytno
op
Dziś wypalił mi się DPF po 400km, wystarczyło 10 km by wypalił się do wartości 0,39g (potrafi nawet do 0,08g ale to zależy od warunków). Tak więc zimą te 400 km jest jak najbardziej akceptowalne, czekamy na wiosnę i powrót wyższych temperatur.
•
mike_pi
98
0
1
1
SC III ph II
2014
1.6 Energy dCi 130KM, 2013-2016
Łódź
mike_pi
Zarejestrowani
— 17-11-2023, 21:41
Dzisiaj po 350 km mam 2g sadzy...
Wysłane z mojego KB2003 przy użyciu Tapatalka
•
Neonixos666
914
3
197
28
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Szczytno
op
(17-11-2023, 21:41)mike_pi napisał(a): Dzisiaj po 350 km mam 2g sadzy...
Wysłane z mojego KB2003 przy użyciu Tapatalka
Ok kurdę to super, coś jeszcze robiłeś?
•
mike_pi
98
0
1
1
SC III ph II
2014
1.6 Energy dCi 130KM, 2013-2016
Łódź
mike_pi
Zarejestrowani
— 19-11-2023, 20:48
Nie. Uważam, że niższa temperatura pozytywnie na wszystko wpływa, my za bardzo się przejmujemy
Wysłane z mojego KB2003 przy użyciu Tapatalka
•
Neonixos666
914
3
197
28
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Szczytno
op
(19-11-2023, 20:48)mike_pi napisał(a): Nie. Uważam, że niższa temperatura pozytywnie na wszystko wpływa, my za bardzo się przejmujemy
No fajnie tylko że ja po tulu mam już regenerację a ty 2 gramy więc coś jest nie tak... jakie trasy robisz?
Z resztą w lato wypalał Ci się po 250 km a mi po 60km
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-11-2023, 20:59 przez Neonixos666.)
•
mike_pi
98
0
1
1
SC III ph II
2014
1.6 Energy dCi 130KM, 2013-2016
Łódź
mike_pi
Zarejestrowani
— 19-11-2023, 21:08
Ja robię krótkie odcinki. On nie zdąży zacząć sadzy generować, jak ja się pracy do jadę. Jadę ok 10 km, głównie drogami podmiejskimi, z jednym przystankiem (przedszkole) po ok 6 km
Wysłane z mojego KB2003 przy użyciu Tapatalka
•
Neonixos666
914
3
197
28
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Szczytno
op
Ja rano z 3 km po mieście i potem trasa 10km do pracy. Zobaczymy co będzie w lato ale coś podejrzewam że problem wróci jak zacznie się tak ponad 12 stopni.
Kurdę 2g na 350km też bym chciał.
•
|