Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Scenic III 1.6 dci, szybko przybywa sadzy w DPF, częste wypalanie.


Neonixos666
Zarejestrowani

op Chodziło mi bardziej o to nie nie ma dużego nadciśnienia w dolocie, ale masz rację doładowanie jest nawet jak Boost sensor wskazuje podczas jazdy ciśnienie atmosferyczne. Tak pamiętam że to pisałeś i trzeba to koniecznie sprawdzić. Niby jak go wyjmowałem to grzybek był zamknięty ale może jak złapie temperatury to się zacina w pozycji nie zamkniętej. Szkoda że taka dziwna jego jest budowa bo by zaślepił go na chwilę.

Kolejna sprawa to te szarpanie, po czyszczeniu miałem je tylko dwa razy przed czyszczeniem częściej.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-09-2023, 19:39 przez Neonixos666.)

Odpowiedz
mike_pi
Zarejestrowani

(27-09-2023, 17:45)Neonixos666 napisał(a):
(27-09-2023, 17:35)mike_pi napisał(a): To zadam w jakim razie inne pytanie - co odpowiada za domknięcie EGR? Jakaś sprężyna czy mechanizm, który się wyrobił po 220 kkm? Co tam w środku się znajduje?

Wysłane z mojego KB2003 przy użyciu Tapatalka

masz to rozebrane na filmiku o tyle otwarcie prowadzi silniczek to zamknięcie jest ze spreżyną ktora powinna dociskać grzybek do korpusu ale może tego nie robi. Widać na filmiku że egr generuje błąd, ja błędu nie mam ale może musi być zacięty na amen żeby generował błąd.

Gdzie ten filmik, bo chyba coś mi umknęło?

Z tych parametrów co podałeś wcześniej (EGR position i EGR value reference) u mnie nic się nie zmienia podczas jazdy.

Jak wyciągałem swojego EGR, to nie czułem żadnych luzów. Fakt faktem większej siły nie przykładałem


[Obrazek: 5626772df2e0917d989bd43a0977fdbe.jpg][Obrazek: 873e270e5ee6c713630830b794b780ea.jpg][Obrazek: b889100492e3560563272d4aa256e9f1.jpg][Obrazek: 4ca262544941758d7aeda92c1b5ea6c4.jpg]

Wysłane z mojego KB2003 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
Neonixos666
Zarejestrowani

op
(27-09-2023, 19:58)mike_pi napisał(a): Gdzie ten filmik, bo chyba coś mi umknęło?


(27-09-2023, 19:58)mike_pi napisał(a): Z tych parametrów co podałeś wcześniej (EGR position i EGR value reference) u mnie nic się nie zmienia podczas jazdy.
Bo gorący egr działa tylko na zimnym silniku, po rozgrzaniu nie działa.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-09-2023, 21:27 przez Neonixos666.)

Odpowiedz
mike_pi
Zarejestrowani

No to przyznać szczerze, że tak go nie rozbierałem. Tylko to co widać wymyłem i tyle.

A po rozgrzaniu zimny działa w takim razie?

Wysłane z mojego KB2003 przy użyciu Tapatalka

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-09-2023, 23:28 przez mike_pi.)

Odpowiedz
Neonixos666
Zarejestrowani

op Kolejna sprawa to te szarpanie, po czyszczeniu miałem je tylko dwa razy przed czyszczeniem częściej.

Najpierw działa gorący, zimny jest zamknięty, później gorący się zamyka i działa tylko zimny. Podczas wypalania oba są zamknięte. Też tak bardzo nie rozbierałem tego zaworu ale może warto się mu przyjrzeć

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-09-2023, 14:20 przez Neonixos666.)

Odpowiedz
Neonixos666
Zarejestrowani

op Dziś wymiana filtra paliwa i małe porównanie korekt nowy filtr zalałem środkiem do czyszczenia wtryskiwaczy od LM ten profesjonalny, po wymianie jakiś czas chodził na wolnych i po przejechaniu paru kilometrów odczyt korekt zmienił się. 
   
   

Odpowiedz
twilk7
Zarejestrowani

Środek zalewa się na starym filtrze. Po Twoim zastosowaniu, filtr nadaje się do ponownej wymiany.

Wysłane przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
Neonixos666
Zarejestrowani

op
(05-10-2023, 17:04)twilk7 napisał(a): Środek zalewa się na starym filtrze. Po Twoim zastosowaniu, filtr nadaje się do ponownej wymiany.

Wysłane przy użyciu Tapatalka


Jak dla mnie nie ma to kompletnie żadnego znaczenia, inaczej jak by przelew był podpięty do filtra a nie do zbiornika to wtedy ok.

Odpowiedz
twilk7
Zarejestrowani

W takim razie czytając to co napisałeś, czyli zalany tylko filtr cudownym środkiem, na którym chwilę popracował, a tak naprawdę większość poszła przelewem do zbiornika, nie ma opcji na poprawę pracy wtryskiwaczy. Poczytaj, pooglądaj jakie należy zrobić procedury, aby poprawić pracę wtryskiwaczy. Trochę tego robimy i wiem co można i w jaki sposób osiągnąć. Twoja metoda,w tak krótkim czasie nic nie zrobiła, a poprawa pracy może wynikać z kilku innych parametrów.

Wysłane przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
Neonixos666
Zarejestrowani

op
(05-10-2023, 17:50)twilk7 napisał(a): W takim razie czytając to co napisałeś, czyli zalany tylko filtr cudownym środkiem, na którym chwilę popracował, a tak naprawdę większość poszła przelewem do zbiornika, nie ma opcji na poprawę pracy wtryskiwaczy. Poczytaj, pooglądaj jakie należy zrobić procedury, aby poprawić pracę wtryskiwaczy. Trochę tego robimy i wiem co można i w jaki sposób osiągnąć. Twoja metoda,w tak krótkim czasie nic nie zrobiła, a poprawa pracy może wynikać z kilku innych parametrów.

Wysłane przy użyciu Tapatalka

Masz rację są lepsze metody, sęk w tym że nikt tego nie robił 1.6 dci. Poprawnie to trzeba podłączyć się pod pompę bezpośrednio i podać sam preparat na którym będzie pracował z uwzględnieniem oczywiście przelewu. Mam zamiar przerobić stary filtr paliwa jako zbiornik do takiego serwisowego czyszczenia. Kupię przewód paliwa, złączki 10mm i będzie to zawieszone pod maską by grawitacyjnie środek doszedł do pompy, podepnę oczywiście również przelew i dodatkowy filtr na przewodzie do pompy CR. Wtedy będzie mało to ręce i nogi bo ten czas na którym pracował silnik na samym środku do czyszczenie był za krótki, ale jak się nie ma co się lubi to się lubi co się ma, gonił mnie deszcz i trzeba było szybko składać. Co do poprawy korekt, to nie mogę udowodnić że na ich wartości miał wpływ tylko środek do czyszczenia, może temperatura, może akurat tak się ułożyło, zobaczę też jak zrobię więcej km wtedy wynik będzie bardziej miarodajny.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości