mike_pi
98
0
1
1
SC III ph II
2014
1.6 Energy dCi 130KM, 2013-2016
Łódź
mike_pi
Zarejestrowani
— 10-09-2023, 09:53
Odpiszą ci, że to diesel i tak ma być. Kolega w pracy twardzi, że pastuch co 200-300 km mu się wypala
Wysłane z mojego KB2003 przy użyciu Tapatalka
•
Neonixos666
915
3
197
28
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Szczytno
op
(08-09-2023, 10:29)Ghostman napisał(a): Jest taki program na tvnturbo naprawy nie do naprawy. Proponuję zgłosić się tam ;)
Podejrzewam że są trudniejsze przypadki. Ogólnie to doszło do tego że rozmyślałem czy czasem nie mam za bardzo restrykcyjnego filtra powietrza (oryginał z dodatkową warstwą filtrującą) który powoduje większe opory i tym samym więcej zasysa spalin przez zimy EGR. Obserwują pracę zaworów EGR doszedłem do wniosku że to nie one. Da się jechać tak by obydwa zawory były zamknięte na 6 biegu do 1500 żaden egr nie działa, od 1500 w górę działa drugi ale zamyka się jak tylko mocniej przyśpieszam. Niestety ale co raz bardziej skłaniam się do tego że winą za wszystko trzeba obarczyć wtryskiwacze, rano jakoś dziwnie odpala, nie od strzału tylko jak by lekko coś było zapowietrzone, oczywiście nie zawsze ale często przy pierwszym odpalaniu po nocy. Druga sprawa pamiętam że zimą też rano zdarza się ,,wypadanie" zapłonu tak przez 5 sekund zaraz po pierwszym odpaleniu i myślę że jest to wina wtryskiwaczy. Raczej porzucę już podgląd parametrów, znam je na pamięć, kiedy uruchamiają się jakie egry i jakie mają być przepływy a raczej trzeba oddać wtryski do sprawdzenia. Z tego co widzę na podglądzie to nie wynika nic, wszystko jest tak jak chce komputer a to że bardziej sadzy przybywa gdy otwarty jest egr to logiczne, mniej powietrza. Najwięcej sadzy nawet na postoju przybywa w okolicach 2 tyś obrotów a najmniej jak jadę jednostajnie na 6 biegu do 1500.
•
mike_pi
98
0
1
1
SC III ph II
2014
1.6 Energy dCi 130KM, 2013-2016
Łódź
mike_pi
Zarejestrowani
— 10-09-2023, 19:01
Czy twoje "wypadanie" zapłonu nie jest spowodowane niedogrzaną komorą spalania spowodowane uszkodzoną świecą żarową?
Wysłane z mojego KB2003 przy użyciu Tapatalka
•
Neonixos666
915
3
197
28
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Szczytno
op
(10-09-2023, 19:01)mike_pi napisał(a): Czy twoje "wypadanie" zapłonu nie jest spowodowane niedogrzaną komorą spalania spowodowane uszkodzoną świecą żarową?
Wysłane z mojego KB2003 przy użyciu Tapatalka
Sprawdzałem świece elektrycznie i mają wszystkie poprawny taki sam opór jak nowe. Worzę nowe, może przy okazji wymienię przed zimą, a nuż któraś nie grzeje na końcu.
•
twilk7
4,390
17
2720
906
INNY
2019
INNY
Kraków/Wieliczka
twilk7
Zarejestrowani
— 11-09-2023, 05:49
Wożę nowe.
Oporność opornością, a ich zasilanie?
Wysłane przy użyciu Tapatalka
•
Neonixos666
915
3
197
28
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Szczytno
op
Nie ma żadnego błędu świec żarowych, wiec myślę że zasilanie jest odpowiednie. Dziś popatrzyłem i jest zapocenie na wyjściu z filtra paliwa czyli pewnie jakaś nieszczelność która powoduje dziwne odpalanie rano, trzeba oringi ogarnąć. Zdecydowałem że wyczyszczę wtryskiwacze, jeszcze nie zdecydowałem czy to będzie Tech 2000 czy seria pro-line z LM ale wleje do nowego filtra paliwa i poczekam z 15 minut na wolnych, nie zaszkodzi a może pomóc.
Co do przybywania sadzy, dziś dość mało przybywało jakieś 2 g na 20km przy temp 28 stopni więc w miarę dobrze od wypalenia zrobiłem 170km i mam ponad 17g sadzy więc te 200 km może zrobię a to już sukces moim zdaniem z początkowych 60 km. Zatankowałem ostatnio też Vervę ale na stacji w Olsztynie i jak by inaczej samochód jechał, nawet przy 28 stopniach jest żwawy i nie zamula. Zobaczymy jak będzie po czyszczeniu wtryskiwaczy. Chciałem bezpośrednio dać przewód z filtra do pompy i do tego podpiąć przelew ale nie wiem czy sama pompa CR zaciągnie paliwo.
•
twilk7
4,390
17
2720
906
INNY
2019
INNY
Kraków/Wieliczka
twilk7
Zarejestrowani
— 11-09-2023, 19:51
Nie wlewa się do filtra, tylko robi prowizoryczny układ paliwowy, tzn zasilanie i powrót do banki. Na powrocie instalujesz tymczasowy filtr paliwa.
Wysłane przy użyciu Tapatalka
•
Neonixos666
915
3
197
28
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Szczytno
op
(11-09-2023, 19:51)twilk7 napisał(a): Nie wlewa się do filtra, tylko robi prowizoryczny układ paliwowy, tzn zasilanie i powrót do banki. Na powrocie instalujesz tymczasowy filtr paliwa.
Wysłane przy użyciu Tapatalka
Czy pompa CR bez pompy wstępnej zaciągnie paliwo z banki? Robił to ktoś kto ma pompę w baku?
•
wojteks
2,911
12
702
664
SC IV ph I
2019
INNY
RK
wojteks
Zarejestrowani
— 11-09-2023, 20:34
Zawsze bańkę możesz dać nad silnikiem i zalać wąż do pompy CR paliwem.
•
Neonixos666
915
3
197
28
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Szczytno
op
(11-09-2023, 20:34)wojteks napisał(a): Zawsze bańkę możesz dać nad silnikiem i zalać wąż do pompy CR paliwem.
Przy zbiorniku zrobić baypass czy odłączyć wtyczkę?
•
|