Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Scenic III 1.6 dci, szybko przybywa sadzy w DPF, częste wypalanie.


mike_pi
Zarejestrowani

Odpiszą ci, że to diesel i tak ma być. Kolega w pracy twardzi, że pastuch co 200-300 km mu się wypala

Wysłane z mojego KB2003 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
Neonixos666
Zarejestrowani

op
(08-09-2023, 10:29)Ghostman napisał(a): Jest taki program na tvnturbo naprawy nie do naprawy. Proponuję zgłosić się tam ;)

Podejrzewam że są trudniejsze przypadki. Ogólnie to doszło do tego że rozmyślałem czy czasem nie mam za bardzo restrykcyjnego filtra powietrza (oryginał z dodatkową warstwą filtrującą) który powoduje większe opory i tym samym więcej zasysa spalin przez zimy EGR. Obserwują pracę zaworów EGR doszedłem do wniosku że to nie one. Da się jechać tak by obydwa zawory były zamknięte na 6 biegu do 1500 żaden egr nie działa, od 1500 w górę działa drugi ale zamyka się jak tylko mocniej przyśpieszam. Niestety ale co raz bardziej skłaniam się do tego że winą za wszystko trzeba obarczyć wtryskiwacze, rano jakoś dziwnie odpala, nie od strzału tylko jak by lekko coś było zapowietrzone, oczywiście nie zawsze ale często przy pierwszym odpalaniu po nocy. Druga sprawa pamiętam że zimą też rano zdarza się ,,wypadanie" zapłonu tak przez 5 sekund zaraz po pierwszym odpaleniu i myślę że jest to wina wtryskiwaczy. Raczej porzucę już podgląd parametrów, znam je na pamięć, kiedy uruchamiają się jakie egry i jakie mają być przepływy a raczej trzeba oddać wtryski do sprawdzenia. Z tego co widzę na podglądzie to nie wynika nic, wszystko jest tak jak chce komputer a to że bardziej sadzy przybywa gdy otwarty jest egr to logiczne, mniej powietrza. Najwięcej sadzy nawet na postoju przybywa w okolicach 2 tyś obrotów a najmniej jak jadę jednostajnie na 6 biegu do 1500.

Odpowiedz
mike_pi
Zarejestrowani

Czy twoje "wypadanie" zapłonu nie jest spowodowane niedogrzaną komorą spalania spowodowane uszkodzoną świecą żarową?

Wysłane z mojego KB2003 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
Neonixos666
Zarejestrowani

op
(10-09-2023, 19:01)mike_pi napisał(a): Czy twoje "wypadanie" zapłonu nie jest spowodowane niedogrzaną komorą spalania spowodowane uszkodzoną świecą żarową?

Wysłane z mojego KB2003 przy użyciu Tapatalka

Sprawdzałem świece elektrycznie i mają wszystkie poprawny taki sam opór jak nowe. Worzę nowe, może przy okazji wymienię przed zimą, a nuż któraś nie grzeje na końcu.

Odpowiedz
twilk7
Zarejestrowani

Wożę nowe.
Oporność opornością, a ich zasilanie?

Wysłane przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
Neonixos666
Zarejestrowani

op Nie ma żadnego błędu świec żarowych, wiec myślę że zasilanie jest odpowiednie. Dziś popatrzyłem i jest zapocenie na wyjściu z filtra paliwa czyli pewnie jakaś nieszczelność która powoduje dziwne odpalanie rano, trzeba oringi ogarnąć. Zdecydowałem że wyczyszczę wtryskiwacze, jeszcze nie zdecydowałem czy to będzie Tech 2000 czy seria pro-line z LM ale wleje do nowego filtra paliwa i poczekam z 15 minut na wolnych, nie zaszkodzi a może pomóc.

Co do przybywania sadzy, dziś dość mało przybywało jakieś 2 g na 20km przy temp 28 stopni więc w miarę dobrze od wypalenia zrobiłem 170km i mam ponad 17g sadzy więc te 200 km może zrobię a to już sukces moim zdaniem z początkowych 60 km. Zatankowałem ostatnio też Vervę ale na stacji w Olsztynie i jak by inaczej samochód jechał, nawet przy 28 stopniach jest żwawy i nie zamula. Zobaczymy jak będzie po czyszczeniu wtryskiwaczy. Chciałem bezpośrednio dać przewód z filtra do pompy i do tego podpiąć przelew ale nie wiem czy sama pompa CR zaciągnie paliwo.

Odpowiedz
twilk7
Zarejestrowani

Nie wlewa się do filtra, tylko robi prowizoryczny układ paliwowy, tzn zasilanie i powrót do banki. Na powrocie instalujesz tymczasowy filtr paliwa.

Wysłane przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
Neonixos666
Zarejestrowani

op
(11-09-2023, 19:51)twilk7 napisał(a): Nie wlewa się do filtra, tylko robi prowizoryczny układ paliwowy, tzn zasilanie i powrót do banki. Na powrocie instalujesz tymczasowy filtr paliwa.

Wysłane przy użyciu Tapatalka

Czy pompa CR bez pompy wstępnej zaciągnie paliwo z banki? Robił to ktoś kto ma pompę w baku?

Odpowiedz
wojteks
Zarejestrowani

Zawsze bańkę możesz dać nad silnikiem i zalać wąż do pompy CR paliwem.

Odpowiedz
Neonixos666
Zarejestrowani

op
(11-09-2023, 20:34)wojteks napisał(a): Zawsze bańkę możesz dać nad silnikiem i zalać wąż do pompy CR paliwem.

Przy zbiorniku zrobić baypass czy odłączyć wtyczkę?

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

3 gości