Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Scenic 2 lift padnięty alternator ?


zipol4ever
Zarejestrowani

op Witam , ostatnio mam falowanie obrotów albo bardzo wysoko chodzi  silnik albo prawie gaśnie 
zmierzyłem multimetrem napięcie alternatora i bardzio skacze , rozumiem że altek padł ?ps poniżej link:

https://www.youtube.com/watch?v=WtmfQbpx...Skrzypczyk

A w drugiej megance sprawdziłem napięcie , to jest stałe ponad 14V na opdalonym i nie spada ...
Notabene ma 22 lata i śmiga

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-05-2022, 17:55 przez zipol4ever.)

Odpowiedz
wojteks
Zarejestrowani

Zacznij od likwidacji falowania obrotów (zawsze możesz uruchomić silnik ze zdjętym paskiem osprzętu na próbę).

Odpowiedz
zipol4ever
Zarejestrowani

op Dziwna sprawa , wymieniłem aż dwa alternatory , i nadal skacze napięcie a na dodatek ,pojawiły się błędy ESP i wtrysku i auto wchodzi w tryb awaryjny i też wyskakuje sprawdź ciśnienie oleju (chociaż oleju nie ubywa ) czyżby komputer zeswirowal ? Aa i jeszcze takie coś mi w tym czasie wyskoczyło że na biegu jałowym dodając gazu licznik pokazywał mi tak jak bym jechał ...czyli miałem np 15km/h

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-06-2022, 19:05 przez zipol4ever.)

Odpowiedz
Jurek
Zarejestrowani

Online
Padnięty alternator nie powodowałby spadków poniżej 11-12 V. Jeśli nadal masz spadki poniżej 10 V to albo masz gdzieś uszkodzony lub luźny przewód plusowy lub lub minusowy od akumulatora albo grube zwarcie i to może uszkodzić elektronikę.

Odpowiedz
zipol4ever
Zarejestrowani

op został wymieniony komputer , a błąd pozostał
na clipie wykazywało że to błąd w komputerze ,
mam instalacje LPG , jedynie co mechanikowi przychodzi jeszcze to odłączenie komputera LPG ( gdyż coś z nim może być nie halo ) więc czeka mnie wizyta u gazownika
Szczerze już nie mam siły do tego auto ,
nie wiem co jeszcze posprawdzać
przepustnice , map sensor ? może ktoś miał podobny problem

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Zacznij raczej od... podstawienia innego egzemplarza akumulatora.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
zipol4ever
Zarejestrowani

op Akumulator mowy , efekt ten sam

Odpowiedz
GrzegorzN
Zarejestrowani

(22-05-2022, 17:55)zipol4ever napisał(a): Witam , ostatnio mam falowanie obrotów albo bardzo wysoko chodzi silnik albo prawie gaśnie
zmierzyłem multimetrem napięcie alternatora i bardzio skacze
Wg mnie to wina altka. Piszesz że podmieniłeś, na używkę czy nowy? Bo jeśli używka to jej stan mógł być nie lepszy niż to co masz(wiem z autopsji). Po wymontowaniu swojego, trzeba było go sprawdzić. Wtedy wiedziałbyś czy to altek czy coś innego. Przez skoki napięć, może świrować cała elektronika.

Odpowiedz
zipol4ever
Zarejestrowani

op został wymieniony zregenerowany z nowym modułem Valeo , ogólnie ten problem już zniknął
problem ciągle jest z błędem wtrysku i esp

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

(03-08-2022, 17:06)zipol4ever napisał(a): problem ciągle jest z błędem wtrysku i esp
(03-08-2022, 13:17)zipol4ever napisał(a): na clipie wykazywało że to błąd w komputerze
a co to za błędy pokaż ich kody bo może mechanik złe interpretuje

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości