zipol4ever
105
0
2
18
SC II ph II
2008
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Kraków
op
Witam , ostatnio mam falowanie obrotów albo bardzo wysoko chodzi silnik albo prawie gaśnie
zmierzyłem multimetrem napięcie alternatora i bardzio skacze , rozumiem że altek padł ?ps poniżej link:
https://www.youtube.com/watch?v=WtmfQbpx...Skrzypczyk
A w drugiej megance sprawdziłem napięcie , to jest stałe ponad 14V na opdalonym i nie spada ...
Notabene ma 22 lata i śmiga
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-05-2022, 17:55 przez zipol4ever.)
•
wojteks
2,843
12
684
619
SC IV ph I
2019
INNY
RK
wojteks
Zarejestrowani
— 23-05-2022, 11:51
Zacznij od likwidacji falowania obrotów (zawsze możesz uruchomić silnik ze zdjętym paskiem osprzętu na próbę).
•
zipol4ever
105
0
2
18
SC II ph II
2008
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Kraków
op
Dziwna sprawa , wymieniłem aż dwa alternatory , i nadal skacze napięcie a na dodatek ,pojawiły się błędy ESP i wtrysku i auto wchodzi w tryb awaryjny i też wyskakuje sprawdź ciśnienie oleju (chociaż oleju nie ubywa ) czyżby komputer zeswirowal ? Aa i jeszcze takie coś mi w tym czasie wyskoczyło że na biegu jałowym dodając gazu licznik pokazywał mi tak jak bym jechał ...czyli miałem np 15km/h
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-06-2022, 19:05 przez zipol4ever.)
•
Jurek
811
6
330
134
SC III ph II
2015
1.5 dCi FAP 110KM, 2011-2011
Maków
Jurek
Zarejestrowani
— 11-06-2022, 20:30
Padnięty alternator nie powodowałby spadków poniżej 11-12 V. Jeśli nadal masz spadki poniżej 10 V to albo masz gdzieś uszkodzony lub luźny przewód plusowy lub lub minusowy od akumulatora albo grube zwarcie i to może uszkodzić elektronikę.
•
zipol4ever
105
0
2
18
SC II ph II
2008
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Kraków
op
został wymieniony komputer , a błąd pozostał
na clipie wykazywało że to błąd w komputerze ,
mam instalacje LPG , jedynie co mechanikowi przychodzi jeszcze to odłączenie komputera LPG ( gdyż coś z nim może być nie halo ) więc czeka mnie wizyta u gazownika
Szczerze już nie mam siły do tego auto ,
nie wiem co jeszcze posprawdzać
przepustnice , map sensor ? może ktoś miał podobny problem
•
ko-ma
9,614
28
1638
40
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 03-08-2022, 14:43
Zacznij raczej od... podstawienia innego egzemplarza akumulatora.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
•
zipol4ever
105
0
2
18
SC II ph II
2008
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Kraków
op
Akumulator mowy , efekt ten sam
•
GrzegorzN
232
0
25
4
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Kock
(22-05-2022, 17:55)zipol4ever napisał(a): Witam , ostatnio mam falowanie obrotów albo bardzo wysoko chodzi silnik albo prawie gaśnie
zmierzyłem multimetrem napięcie alternatora i bardzio skacze Wg mnie to wina altka. Piszesz że podmieniłeś, na używkę czy nowy? Bo jeśli używka to jej stan mógł być nie lepszy niż to co masz(wiem z autopsji). Po wymontowaniu swojego, trzeba było go sprawdzić. Wtedy wiedziałbyś czy to altek czy coś innego. Przez skoki napięć, może świrować cała elektronika.
•
zipol4ever
105
0
2
18
SC II ph II
2008
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Kraków
op
został wymieniony zregenerowany z nowym modułem Valeo , ogólnie ten problem już zniknął
problem ciągle jest z błędem wtrysku i esp
•
pio555
31,294
124
11107
3,031
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Radom
pio555
Junior Administratorzy
— 03-08-2022, 17:23
(03-08-2022, 17:06)zipol4ever napisał(a): problem ciągle jest z błędem wtrysku i esp (03-08-2022, 13:17)zipol4ever napisał(a): na clipie wykazywało że to błąd w komputerze a co to za błędy pokaż ich kody bo może mechanik złe interpretuje
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
•
|