SCENIC III Wymiana Akumulatora z systemem START STOP
Panowie pytanie
Jako,że szukam GS III dla kolegi dziś oglądaliśmy takiego jak mój tylko Grand Silnik 1.6 dci start-stop Gość miał założony zwykły akumulator a nie AGM-twierdzi,ze stary padł przed zimą i założył nowy zwykły. czy coś mogło się stać przez te 6 miesięcy jak go używa? Wiem że musi byc AGM ale w życiu jest róznie auto nie zgłasza błędów start-stop działa
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Z tego co, gdzieś czytałem to start-stop szybciej "zabije" taki zwykły akumulator.
akumulator pies sra.....
bardziej obawiam sie czy on cos nie "nakrzaczy" w elektronice
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Wydaje mi się, że elektronikę mógłby uszkodzić jedynie gdyby nie trzymał stałego napięcia - jakieś skoki czy coś. Ale to byś już chyba zauważył
(24-03-2018, 02:27)Beuthen napisał(a): Wymieniałem akumulator bez podtrzymania napięcia i jedyne co trzeba było zrobić po wymianie to potwierdzić, że akumulator jest nowy. Po wymianie wszystko działa bez problemu (szyby, radio). Koledzy a w jaki sposób mam potwierdzić że akumulator został wymieniony? Mam na wyświetlaczu pytanie i dwie odpowiedzi TAK NIE ale nie wiem jak potwierdzić i zaakceptować TAK.
Ja od siebie dodam, ze poprzedni właściciel wstawił zwykły akumulator do auta z systemem start-stop. Niby działa już rok. Zobaczymy jak będzie dalej.
Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS
Jeżeli w aucie jest system start stop to w przypadku silnik diesel musi być akumulator AGM a benzyny EFB.
Chodzi o to iż podczas hamowania działa rekuperacja, akumulator dostaje strzał 17V. Zwykły akumulator nie jest w stanie przyjmować aż tak dużego napięcia i w konsekwencji ulega uszkodzeniu. Wszystko zależy jak użytkowany jest samochód. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
pio555 napisał 01-11-2018, 19:09:
Zapraszamy do przywitania się z innymi użytkownikami. Pierwszy post zgodnie z regulaminem pkt.4 powinien znajdować się w Powitaniach. Kolejny post proszę napisać w Powitaniach. http://www.scenic-forum.pl/Forum-Powitania (Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-11-2018, 19:09 przez pio555.)
Też jestem przed wymianą akumulatora, dzisiaj mechanik, wymieniam na http://www.akumulatorybosch.pl/program/s..._s5_3.html.
Start/stop zawsze wyłączam jeszcze przed uruchomieniem samochodu, jeżeli ma to znaczenie(już nawyk). Generalnie wcześniej gdzieś czytałem, że aku AGM nie powinny znajdować się w komorze silnika, bardzo wrażliwe na ciepło.
Akumulatory AGM/ EFB nie są odporne na wyładowanie. Jeżeli dojdzie do głębokiego rozładowania istnieje bardzo duże ryzyko iż akumulator ulegnie uszkodzeniu.
Nawet jeżeli po kilku próbach zacznie przyjmować prąd i wstępnie naładuje się to znacznie spada jego pojemność a w skrajnych przypadkach zaczyna się gotować ze względu na zwarcie w celi. Nie wiem czym jest spowodowany ten trend ale akumulatory w nowych autach często ulegają uszkodzeniu. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
6 gości