SCENIC III Ubytek oleju
Nie ma cudów. Ten silnik nie wciągnie takiej ilości oleju bez chmury dymu za zderzakiem.
I potężnych problemów z układem sterowania dawką paliwa. Nie śmiejcie się, ale na początek popatrzył bym, czy nie ma wykombinowanego jakiegoś zbiornika na przewodzie odmy. Jak zrobiony prowizorycznie, po wymianie oleju na "rzadszy" może być już przepełniony. istnieją ludzie robiący takie obejście zamiast wymienić wadliwy zawór odmy. Drugi trop - czy aby nie przybyło płynu chłodzącego... 4l / 1000 km to wartość imponująca, gdyby brał do cylindrów - chmura dymu gwarantowana + zawalony dpf. Nie ma cudów, taka ilość gdzieś się podziała. Skoro nie ma wycieków... (Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-11-2020, 17:20 przez ko-ma.)
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Ko-ma napisał „benzyniak” tam gdzie teraz jest „silnik”. Ale fakt, przy takim zużyciu będzie chmura jak za czołgiem. Z drugiej strony „diesel musi dymić?” i może nie wzbudziło to podejrzeń.
Piszę poprawnie po polsku; chyba, że nie zauważę autokorekty.
Nie odpowiadam na PW z pytaniami technicznymi. Jest do tego odpowiedni dział.
op
(04-11-2020, 14:45)pio555 napisał(a):(04-11-2020, 14:05)Jagodinka napisał(a): Z początku wszystko było oktzn ile czasu/km ? (04-11-2020, 15:15)pio555 napisał(a): Ja stawiam na wyciek....2l na 500km to by,a autem byla chmura dymu.... (05-11-2020, 09:56)Jagodinka napisał(a):(04-11-2020, 14:45)pio555 napisał(a):(04-11-2020, 14:05)Jagodinka napisał(a): Z początku wszystko było oktzn ile czasu/km ? MIESIĄC - MAX 500KM Dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Auto nie dymi, przynajmniej nie jakoś strasznie. Właściwie jeździ całkiem normalnie, nie hałasuje, nie wydaje dziwnych dźwięków. Całkiem normalne auto, tylko olej żre Dziś znowu poziom oleju min. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-11-2020, 09:59 przez Jagodinka.) (05-11-2020, 09:56)Jagodinka napisał(a): A poziom płynu chłodniczego? Obecność oleju w intercoolerze? Obecność płynu w tłumiku końcowym / rurze wydechowej? I podstawowe : " Auto nie dymi, przynajmniej nie jakoś strasznie." Ten silnik, jeśli jest w dobrym stanie, nie ma prawa dymić w ogóle, czarny dymek przy ostrym przyspieszaniu jest już sygnałem alarmowym. Wszelkie dymienie na biało, na siwo, na szaro (i w innych odcieniach) stanowi powód do zastanowienia się nad przyczyną. na dziś - na pewno nie należy tym samochodem jeździć, na pewno nie przed postawieniem solidnej i pewnej diagnozy przez mechanika, który wie, co robi i mówi (a nie tylko mu się wydaje, że wie). Bo 4l/100 km to jest w okolicach 5% zużywanego paliwa - a tyle oleju to ja do mojej Syreny nie leję
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4 |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości