Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC III Sprawdź... dopadło i mnie :(.


TomaszB
Moderatorzy

Online
op Dzisiaj Scenic się zbuntował i najpierw potraktował mnie pomarańczowym kluczem i komunikatem " Sprawdź układ paliwowy" i niedługo później dołożył kontrolkę check i komunikat "Sprawdź układ wydechowy" na pierwszy rzut oka wygląda na fitr cząsteczek stałych, próbowałem go przedmuchać jeżdżąc pól godziny na trasie na 3 biegu i wyższych obrotach, efekt żaden, auto łapie zadyszkę w okolicach 3 tyś. obrotów.  Nie mam w pobliżu clipa, czym to zdiagnozować by nie brnąć w koszta?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-12-2021, 15:44 przez TomaszB.)

Odpowiedz
maciej1486
Zarejestrowani

PyClip

Wysłane z mojego SM-G986B przy użyciu Tapatalka

Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS


Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi maciej1486 za ten post post:
  • TomaszB
pio555
Junior Administratorzy

spawdz jak masz kanał przepustnicę wydechu bo lubi się przycinac

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi pio555 za ten post post:
  • TomaszB
andrzejwa
Zarejestrowani

Online
Najtaniej zdiagnozujesz interfejsem ELM 327 + pyclip. Bez tego nie zgadniesz co mu dolega, jak masz silnik k9k 636 to przyczyną prawdopodobnie będzie wspomniana powyżej przepustnica na rurze wydechowej. Równie dobrze może być EGR ten ukryty przed wzrokiem.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi andrzejwa za ten post post:
  • TomaszB
TomaszB
Moderatorzy

Online
op Udało mi się w końcu uruchomić pyClipa i mam takie wyniki, bardzo was proszę o ich interpretację

[Obrazek: d440c6f3ee15.jpg]
[Obrazek: 50ef233cab00.jpg]
[Obrazek: e2d27c0607b0.jpg]
[Obrazek: aaa8aa9c1f68.jpg]
[Obrazek: fa7c42a81454.jpg]

Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-12-2021, 15:15 przez TomaszB.)

Odpowiedz
maciej1486
Zarejestrowani

Niewyrazne foto.

Wysłane z mojego SM-G986B przy użyciu Tapatalka

Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS


Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

Online
Wklejone zdjęcia są nieczytelne.

Odpowiedz
TomaszB
Moderatorzy

Online
op Poprawiłem, powinno być lepiej.

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

W/g mnie 35g sadzy to sporo
Ja ostatnio jak sprawdzałem mialem 8g

Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi pio555 za ten post post:
  • TomaszB
andrzejwa
Zarejestrowani

Online
Widać, że jest problem z osiągnięciem temperatury spalin w filtrze cząstek tylko nie wiadomo czy to było podczas próby wypalania. Bo jeżeli nie to jest ok. Przy takim poziomie sadzy to już chyba tylko wypalanie serwisowe. Nie masz tu parametru temperatury przed turbiną która powinna wynosić przy próbie wypalania ponad 500 stopni. W programie ddt4all masz funkcję wymuszenia procesu wypalania ale z zwykłym trybie, po aktywacji zaświeci się w liczniku pomarańczowa kontrolka filtra DPF i po przejechaniu kilkuset metrów zacznie się wypalanie filtra. Po wypaleniu kontrolka zgaśnie i zostanie dodane do licznika wypaleń. 
Na Twoim miejscu bym zainstalował torgue i tam dodał PID-y do silnika k9k 836/636. Na ekranie torque dodać potrzebne elementy do podglądu wypalania filtra:
Jako włączniki ON/OFF parametry ET:
ET205  Ster. przekaźnikiem grzałek nurnikowych nr 1
ET206  Ster. przekaźnikiem grzałek nurnikowych nr 2
ET207  Ster. przekaźnikiem grzałek nurnikowych nr 3
ET824  POLECENIE REGENERACJI
ET825  ZEZWOLENIE NA REGENERACJĘ
ET826  STER. ELEKTROZAW. WTRYSK. W UKŁ. WYDECH.
Na podstawie tych parametrów będziesz wiedział czy sterownik silnika wymusza regenerację.
Do podglądu parametrów regeneracji ustaw jako wartości liczbowe następujące parametry PR:
R038  CIŚNIENIE NA LISTWIE WTRYSKU
R041  CIŚNIENIE DOŁADOWANIA
R009  ZALECANE CIŚNIENIE DOŁADOWANIA
R055  PRĘDKOŚĆ OBR. SILNIKA
PR382  TEMPERATURA PRZED FILTREM CZĄSTEK STAŁYCH
PR383  MASA OSADÓW W FILTRZE CZĄSTEK STAŁYCH
PR414  CIŚNIENIE RÓŻNICOWE FILTR CZĄSTEK STAŁYCH
PR636  CIŚNIENIE PRZED TURBINĄ
PR667  TEMPERATURA PRZED TURBINĄ
PR914  LICZNIK UDANYCH REGENERACJI
PR932  WSPÓŁCZYNNIK ROZRZEDZ OLEJU SILNIKOWEGO
PR1007 STER. RCO WTRYSK. FILTRA CZĄSTEK STAŁYCH
Opisy będą po rosyjsku ale patrz są wartości liczbowe po PR. Można w wskaźniku edytować nazwę po polsku.
Tu masz link do nagranego przeze mnie filmiku z wypalania filtra podczas jazdy. Wypalanie zaczyna się od włączenia grzałek nurnikowych. 
https://youtu.be/ed94UhIxsx0
Przykładowy scren z mojego ekranu torqe:
   

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-12-2021, 17:15 przez andrzejwa.)

Odpowiedz
[-] 2 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi andrzejwa za ten post post:
  • Mati, TomaszB




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości