(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-12-2021, 15:44 przez TomaszB.)
SCENIC III Sprawdź... dopadło i mnie :(.
op
Dzisiaj Scenic się zbuntował i najpierw potraktował mnie pomarańczowym kluczem i komunikatem " Sprawdź układ paliwowy" i niedługo później dołożył kontrolkę check i komunikat "Sprawdź układ wydechowy" na pierwszy rzut oka wygląda na fitr cząsteczek stałych, próbowałem go przedmuchać jeżdżąc pól godziny na trasie na 3 biegu i wyższych obrotach, efekt żaden, auto łapie zadyszkę w okolicach 3 tyś. obrotów. Nie mam w pobliżu clipa, czym to zdiagnozować by nie brnąć w koszta?
PyClip
Wysłane z mojego SM-G986B przy użyciu Tapatalka
Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS
spawdz jak masz kanał przepustnicę wydechu bo lubi się przycinac
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Najtaniej zdiagnozujesz interfejsem ELM 327 + pyclip. Bez tego nie zgadniesz co mu dolega, jak masz silnik k9k 636 to przyczyną prawdopodobnie będzie wspomniana powyżej przepustnica na rurze wydechowej. Równie dobrze może być EGR ten ukryty przed wzrokiem.
Niewyrazne foto.
Wysłane z mojego SM-G986B przy użyciu Tapatalka
Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS
W/g mnie 35g sadzy to sporo
Ja ostatnio jak sprawdzałem mialem 8g Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Widać, że jest problem z osiągnięciem temperatury spalin w filtrze cząstek tylko nie wiadomo czy to było podczas próby wypalania. Bo jeżeli nie to jest ok. Przy takim poziomie sadzy to już chyba tylko wypalanie serwisowe. Nie masz tu parametru temperatury przed turbiną która powinna wynosić przy próbie wypalania ponad 500 stopni. W programie ddt4all masz funkcję wymuszenia procesu wypalania ale z zwykłym trybie, po aktywacji zaświeci się w liczniku pomarańczowa kontrolka filtra DPF i po przejechaniu kilkuset metrów zacznie się wypalanie filtra. Po wypaleniu kontrolka zgaśnie i zostanie dodane do licznika wypaleń.
Na Twoim miejscu bym zainstalował torgue i tam dodał PID-y do silnika k9k 836/636. Na ekranie torque dodać potrzebne elementy do podglądu wypalania filtra: Jako włączniki ON/OFF parametry ET: ET205 Ster. przekaźnikiem grzałek nurnikowych nr 1 ET206 Ster. przekaźnikiem grzałek nurnikowych nr 2 ET207 Ster. przekaźnikiem grzałek nurnikowych nr 3 ET824 POLECENIE REGENERACJI ET825 ZEZWOLENIE NA REGENERACJĘ ET826 STER. ELEKTROZAW. WTRYSK. W UKŁ. WYDECH. Na podstawie tych parametrów będziesz wiedział czy sterownik silnika wymusza regenerację. Do podglądu parametrów regeneracji ustaw jako wartości liczbowe następujące parametry PR: R038 CIŚNIENIE NA LISTWIE WTRYSKU R041 CIŚNIENIE DOŁADOWANIA R009 ZALECANE CIŚNIENIE DOŁADOWANIA R055 PRĘDKOŚĆ OBR. SILNIKA PR382 TEMPERATURA PRZED FILTREM CZĄSTEK STAŁYCH PR383 MASA OSADÓW W FILTRZE CZĄSTEK STAŁYCH PR414 CIŚNIENIE RÓŻNICOWE FILTR CZĄSTEK STAŁYCH PR636 CIŚNIENIE PRZED TURBINĄ PR667 TEMPERATURA PRZED TURBINĄ PR914 LICZNIK UDANYCH REGENERACJI PR932 WSPÓŁCZYNNIK ROZRZEDZ OLEJU SILNIKOWEGO PR1007 STER. RCO WTRYSK. FILTRA CZĄSTEK STAŁYCH Opisy będą po rosyjsku ale patrz są wartości liczbowe po PR. Można w wskaźniku edytować nazwę po polsku. Tu masz link do nagranego przeze mnie filmiku z wypalania filtra podczas jazdy. Wypalanie zaczyna się od włączenia grzałek nurnikowych. https://youtu.be/ed94UhIxsx0 Przykładowy scren z mojego ekranu torqe: (Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-12-2021, 17:15 przez andrzejwa.) |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
3 gości