(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-06-2024, 19:18 przez IXer.)
SCENIC II PH II Jęczenie klimy i spalenizna
op
Cześć. Dzisiaj jak wracałem do domu, to nagle przy odpalonej klimatyzacji samochód (Grand Scenic 2008 1.9 dci 130km) zaczął wydawać dziwne dźwięki (wysoki jęk). Po chwili poczułem spaleniznę, więc wyłączyłem klimatyzację i jęczenie ustało. Po dojechaniu pod dom znowu ją odpaliłem i od razu zaczęła jęczeć i po jakiś 15 sekundach śmierdzieć. Otworzyłem maskę, pod którą śmierdziało spalenizną bardzo mocno i wyłączyłem silnik. Po wyłączeniu, zaczęła unosić się spora ilość dymu z okolic paska napędowego. Co się mogło stać?
Koło pasowe na wale sprawdź
(06-06-2024, 20:02)IXer napisał(a): Sprężarka była robiona dwa lata temu i znowu? Wtedy objawy były nieco inne. Możliwe. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-06-2024, 20:03 przez Markus.)
Skoro kolega napisał, że po wyłączeniu klimy był spokój to sprężarka się zaciera. Jak była nowa to może ma jeszcze gwarancję skoro 2 lata. A jak poszła regenerowana to po 2 latach ma prawo strzelić biorąc pod uwagę jakość regeneracji w większości warsztatów.
Wysłane z POCO X3PRO
Sprężarki nie zacierają się z powodu złej regeneracji, tak sam jak silniki. Zacierają się z powodu złego serwisu, ubytków czynnika co za tym idzie oleju. Niewielu pamięta, że sprężarkę należy uruchomić nawet porą zimową, żeby ruszyć obieg nie tyle czynnika, co właśnie oleju.
Wysłane z Xiaomi 13 (06-06-2024, 20:49)twilk7 napisał(a): Sprężarki nie zacierają się z powodu złej regeneracji, tak sam jak silniki. Zacierają się z powodu złego serwisu, ubytków czynnika co za tym idzie oleju. Niewielu pamięta, że sprężarkę należy uruchomić nawet porą zimową, żeby ruszyć obieg nie tyle czynnika, co właśnie oleju.Tutaj niestety się mylisz. Jeżeli regeneracja jest tylko z nazwy czyli kompresor odpicowany z zewnątrz a w środku nic nie zrobione, stary olej, brak zabezpieczenia rurek, wymienionego sprzęgła albo łożysk itp. To tak się kończy. Regenerowany powinien być testowany na stanowisku a 90% firm go nie ma. U mnie rozpuściły się uszczelnienia i zawaliło cały układ sitka zawory itp. Jak nie wierzysz popytaj w dobrych serwisach które w klimatyzacji siedzą. Skoro nowe się potrafią zatrzeć to tym bardziej regenerowane. Wysłane z POCO X3PRO
Na temat "regeneracji" mam swoje zdanie, jak nie robi tego fabryka (ta która to wyprodukowała) to w zasadzie 90+% "regeneracji" to oszustwo.
A czy to dotyczy sprężarek klimy, silników, skrzyń biegów, wtryskiwaczy, sprzęgieł, .... to bez najmniejszego znaczenia, większość "regeneracji" to porażka. Może proste elementy jak alternator, rozrusznik, zacisk hamulcowy, może nawet turbo (ale tu bym już był pesymistycznie nastawiony) dają się regenerować skutecznie ale te bardziej wymagające rzeczy nie nadają się do regeneracji. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-06-2024, 21:48 przez wojteks.) (06-06-2024, 21:17)Paweł Głowienkowski napisał(a):Mnie o klimie uczyć nie musisz. Powiedz, gdzie mówiłem o odpicowaniu? Wyraźnie mówiłem o regeneracji, sam wożę sprężarki do regeneracji, jeżeli zakup nowej jest nieopłacalny lub nieuzasadniony ekonomicznie.(06-06-2024, 20:49)twilk7 napisał(a): Sprężarki nie zacierają się z powodu złej regeneracji, tak sam jak silniki. Zacierają się z powodu złego serwisu, ubytków czynnika co za tym idzie oleju. Niewielu pamięta, że sprężarkę należy uruchomić nawet porą zimową, żeby ruszyć obieg nie tyle czynnika, co właśnie oleju.Tutaj niestety się mylisz. Jeżeli regeneracja jest tylko z nazwy czyli kompresor odpicowany z zewnątrz a w środku nic nie zrobione, stary olej, brak zabezpieczenia rurek, wymienionego sprzęgła albo łożysk itp. To tak się kończy. Regenerowany powinien być testowany na stanowisku a 90% firm go nie ma. U mnie rozpuściły się uszczelnienia i zawaliło cały układ sitka zawory itp. Jak nie wierzysz popytaj w dobrych serwisach które w klimatyzacji siedzą. Skoro nowe się potrafią zatrzeć to tym bardziej regenerowane. Wysłane z Xiaomi 13 |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości