Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC II PH II Jęczenie klimy i spalenizna


IXer
Zarejestrowani

op Cześć. Dzisiaj jak wracałem do domu, to nagle przy odpalonej klimatyzacji samochód (Grand Scenic 2008 1.9 dci 130km) zaczął wydawać dziwne dźwięki (wysoki jęk). Po chwili poczułem spaleniznę, więc wyłączyłem klimatyzację i jęczenie ustało. Po dojechaniu pod dom znowu ją odpaliłem i od razu zaczęła jęczeć i po jakiś 15 sekundach śmierdzieć. Otworzyłem maskę, pod którą śmierdziało spalenizną bardzo mocno i wyłączyłem silnik. Po wyłączeniu, zaczęła unosić się spora ilość dymu z okolic paska napędowego. Co się mogło stać?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-06-2024, 19:18 przez IXer.)

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Ktoras rolka zatarta i pewnie stanela

Wysłane z mojego SM-A546B przy użyciu Tapatalka

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
twilk7
Zarejestrowani

Sprężarka się zatarła, będzie drogo.

Wysłane z Xiaomi 13

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi twilk7 za ten post post:
  • wojteks
IXer
Zarejestrowani

op Sprężarka była robiona dwa lata temu i znowu? Wtedy objawy były nieco inne.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-06-2024, 20:02 przez IXer.)

Odpowiedz
Markus
Zarejestrowani

Koło pasowe na wale sprawdź

(06-06-2024, 20:02)IXer napisał(a): Sprężarka była robiona dwa lata temu i znowu? Wtedy objawy były nieco inne.

Możliwe.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-06-2024, 20:03 przez Markus.)

Odpowiedz
Paweł Głowienkowski
Zarejestrowani

Skoro kolega napisał, że po wyłączeniu klimy był spokój to sprężarka się zaciera. Jak była nowa to może ma jeszcze gwarancję skoro 2 lata. A jak poszła regenerowana to po 2 latach ma prawo strzelić biorąc pod uwagę jakość regeneracji w większości warsztatów.

Wysłane z POCO X3PRO

Odpowiedz
twilk7
Zarejestrowani

Sprężarki nie zacierają się z powodu złej regeneracji, tak sam jak silniki. Zacierają się z powodu złego serwisu, ubytków czynnika co za tym idzie oleju. Niewielu pamięta, że sprężarkę należy uruchomić nawet porą zimową, żeby ruszyć obieg nie tyle czynnika, co właśnie oleju.

Wysłane z Xiaomi 13

Odpowiedz
Paweł Głowienkowski
Zarejestrowani

(06-06-2024, 20:49)twilk7 napisał(a): Sprężarki nie zacierają się z powodu złej regeneracji, tak sam jak silniki. Zacierają się z powodu złego serwisu, ubytków czynnika co za tym idzie oleju. Niewielu pamięta, że sprężarkę należy uruchomić nawet porą zimową, żeby ruszyć obieg nie tyle czynnika, co właśnie oleju.

Wysłane z Xiaomi 13
Tutaj niestety się mylisz. Jeżeli regeneracja jest tylko z nazwy czyli kompresor odpicowany z zewnątrz a w środku nic nie zrobione, stary olej, brak zabezpieczenia rurek, wymienionego sprzęgła albo łożysk itp. To tak się kończy. Regenerowany powinien być testowany na stanowisku a 90% firm go nie ma. U mnie rozpuściły się uszczelnienia i zawaliło cały układ sitka zawory itp. Jak nie wierzysz popytaj w dobrych serwisach które w klimatyzacji siedzą. Skoro nowe się potrafią zatrzeć to tym bardziej regenerowane.

Wysłane z POCO X3PRO

Odpowiedz
wojteks
Zarejestrowani

Online
Na temat "regeneracji" mam swoje zdanie, jak nie robi tego fabryka (ta która to wyprodukowała) to w zasadzie 90+% "regeneracji" to oszustwo.

A czy to dotyczy sprężarek klimy, silników, skrzyń biegów, wtryskiwaczy, sprzęgieł, .... to bez najmniejszego znaczenia, większość "regeneracji" to porażka.

Może proste elementy jak alternator, rozrusznik, zacisk hamulcowy, może nawet turbo (ale tu bym już był pesymistycznie nastawiony) dają się regenerować skutecznie ale te bardziej wymagające rzeczy nie nadają się do regeneracji.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-06-2024, 21:48 przez wojteks.)

Odpowiedz
twilk7
Zarejestrowani

(06-06-2024, 21:17)Paweł Głowienkowski napisał(a):
(06-06-2024, 20:49)twilk7 napisał(a): Sprężarki nie zacierają się z powodu złej regeneracji, tak sam jak silniki. Zacierają się z powodu złego serwisu, ubytków czynnika co za tym idzie oleju. Niewielu pamięta, że sprężarkę należy uruchomić nawet porą zimową, żeby ruszyć obieg nie tyle czynnika, co właśnie oleju.

Wysłane z Xiaomi 13
Tutaj niestety się mylisz. Jeżeli regeneracja jest tylko z nazwy czyli kompresor odpicowany z zewnątrz a w środku nic nie zrobione, stary olej, brak zabezpieczenia rurek, wymienionego sprzęgła albo łożysk itp. To tak się kończy. Regenerowany powinien być testowany na stanowisku a 90% firm go nie ma. U mnie rozpuściły się uszczelnienia i zawaliło cały układ sitka zawory itp. Jak nie wierzysz popytaj w dobrych serwisach które w klimatyzacji siedzą. Skoro nowe się potrafią zatrzeć to tym bardziej regenerowane.

Wysłane z POCO X3PRO
Mnie o klimie uczyć nie musisz. Powiedz, gdzie mówiłem o odpicowaniu? Wyraźnie mówiłem o regeneracji, sam wożę sprężarki do regeneracji, jeżeli zakup nowej jest nieopłacalny lub nieuzasadniony ekonomicznie.

Wysłane z Xiaomi 13

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości