SCENIC II PH I Szarpie w czasie przyspieszania
Udało się rozwiązać problem z szarpaniem podczas przyspieszania ? Co było powodem ?
pzdr
PunkRock86 napisał 06-08-2019, 08:41:
Zgodnie z regulaminem forum : pkt. 4. Każdy nowy użytkownik forum, przed założeniem nowego tematu i napisaniu pierwszego posta, zobowiązany jest do zapoznania się z tym regulaminem, uzupełnienia profilu oraz przywitania się w dziale http://www.scenic-forum.pl/Forum-Powitania" POWITANIA. Zapraszamy do przywitania się z użytkownikami i dalszego uczestnictwa w życiu www.scenic-forum.pl (Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-08-2019, 08:41 przez PunkRock86.)
U mnie problem się pogłębił.
Początkowo silnik pracował trochę nie równo, ale bez jakiegoś dramatu. Dzisiaj przy przyspieszaniu w okolicach 2 tys obrotów odczuwalne lekkie szarpanie, jakby spadek mocy, jak turbina się włączy to przyspiesza jak zły. Na wolnych obrotach silnik faluje/trzęsie. Jak przełączę na LPG to jest troszkę lepiej, ale jednak coś jest nie tak. Świece wymieniane rok temu razem z dwiema cewkami, dwa lata temu też wymieniłem jedną cewkę bo wyskakiwał błąd wypadania zapłonu. Dzisiaj kupiona kolejna cewka, wymieniona na 1 cylindrze(od skrzyni), bo tak pokazał clip 4 dni temu podpięty u Oktawiusza. Czyli mam 4 w miarę świeże cewki BERU i 4 świece NGK. Problem nie ustał, a check emission świeci teraz bez przezerwy.. Najgorsze, że nie mam dostępu do clipa w okolicy. Czyścić przepustnicę? Wymieniać lambdę?
Nie wiem czy nie poszedłbym w nowe świece....
Ja w moim SC II też walczyłem i winne były świece Equyem nówki... założyłem NGK i było po problemie... Co ciekawe założyłem te świece do Clio z tym samym silnikiem i nie było problemu... W końcu dałem jej Comversowi i on z tego co wiem jeździ na nich cały czas Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
u mnie tez problem delikatnych szarpnięć i jakby zmulenie podczas delikatnego przyspieszania, najczesciej 2 bieg. rozrzad i kzfr wymienione i właśnie po tym pojawił się problem. Mechanik robił też pasek od klimy bo był już w kiepskim stanie a tak że zamienił cewki z 4 na 2 bo mówił ze jakby przebicie miała. powymieniać cewki ? komplet czy sztukami?
Miałem podobne objawy w 2-litrowym benzyniaku volvo.
Po półrocznych poszukiwaniach - przyczyną okazały się dwie dość duże nieszczelności przewodów pomiędzy filtrem a przepustnicą (w zasadzie przy samej przepustnicy). Nie wiem, jak mogło to wpływać na pracę map-sensora (bo to on odpowiada za te szarpnięcia) - ale wpływało.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Witam,
Ja dokładam się do wątku ze swoim pytaniem. Mam Grand Scenica II 2.0T 2005. Auto zadbane. Od 3 miesięcy silnik dławi się przy przyspieszaniu pod dużym gazem (nie mam LPG). Z tego, co czytałem nie wiadomo gdzie może być przyczyna: świece, cewki, czujnik wału, lambda, itp. Czy jest jakiś warsztat tu na forum kto zajmuje się takimi sprawami i mógłby pomóc to zdiagnozować i naprawić, czy też muszę z tym walczyć sam? Dodam, że całkiem dobry skądinąd serwis, gdy o tym powiedziałem stwierdził, że może "paproch w układzie paliwowym"... . W obliczu takiej fachowości - pytam tu... Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam.
PunkRock86 napisał 06-08-2019, 08:39:
Zgodnie z regulaminem forum : pkt. 4. Każdy nowy użytkownik forum, przed założeniem nowego tematu i napisaniu pierwszego posta, zobowiązany jest do zapoznania się z tym regulaminem, uzupełnienia profilu oraz przywitania się w dziale http://www.scenic-forum.pl/Forum-Powitania" POWITANIA. Zapraszamy do przywitania się z użytkownikami i dalszego uczestnictwa w życiu www.scenic-forum.pl (Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-08-2019, 08:39 przez PunkRock86.)
Na pierwszy ogień pompa paliwowa nie wyrabia, wtryskiwacze albo świece/cewki.
Pompa paliwowa to niestety jednorazówka z filtrem na stałe wbudowanym w koszyk pompy więc na początek sprawdzenie ciśnienia paliwa podawanego z pompy na listwę wtryskiwaczy. Potem czyszczenie wtrysków i sprawdzenie cewek i świec. (06-08-2019, 05:52)lukoza napisał(a): Witam, Jakiś czas temu pomagałem na drodze jednemu z kolegów z forum (pozdrawiam): przyczyną przerywania pod obciążeniem były cewki zanurzone w wodzie po wjechaniu w głęboką kałużę... papierowy ręcznik, pół godziny - jedziemy dalej.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4 |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
2 gości