Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC II PH I Problem z automatycznym ręcznym hamulcem


Proxima
Zarejestrowani

Jakieś błędy odczytywałeś?

Odpowiedz
Piotr-87
Zarejestrowani

(23-01-2024, 20:07)Binio napisał(a): A możliwe że ten czujnik szlag trafił i dlatego tak się stało? Czy to raczej zbyt rzadki przypadek ?


Już umówiony jestem na demontaż i będę wysyłać do Kaczorów.
Mamy tam jakieś układy ?

Jest taka możliwość, a czy to jest rzadki przypadek to tego nie wiem. 
Teoretycznie powołując się na forum jest 10% zniżki. Kiedyś oddawałem do nich licznik na naprawę to powiedzieli mi że przesyłkę zwrotną będę miał gratis, ale chyba o tym zapomnieli bo na paragonie była nabita przesyłka zwrotna.

Odpowiedz
Binio
Zarejestrowani

(23-01-2024, 20:51)Proxima napisał(a): Jakieś błędy odczytywałeś?

Wiem że przynajmniej dwa z nich, uruchamiają się po użyciu przycisku w wyłączniku, od tego mikro łącznika jest błąd

Odczyt z obd

C1181
C116f
C1172
C1175
C10b

Sc1ph2 wciąż w użytku. Młodsze pokolenie wzięło w obroty 
Odpowiedz
Binio
Zarejestrowani

(24-01-2024, 10:22)Binio napisał(a):
(23-01-2024, 20:51)Proxima napisał(a): Jakieś błędy odczytywałeś?

Wiem że przynajmniej dwa z nich, uruchamiają się po użyciu przycisku w wyłączniku, od tego mikro łącznika jest błąd

Odczyt z obd

C1181
C116f
C1172
C1175
C10b

Więc tak, 

Puszka wysłana do Kaczorów, darmowa odzysłka, ze względu na forum.
Okazało się że padła elektronika ale ten zgrzyt przy dociaganiu, spowodowany jest, iż prawy zacisk jest od scenica ze zwykłym ręcznym. Objawiło się to dopiero po jego regeneracji. Powoduje to że linka jest o 2 cm, już nie pamiętam- chyba za krótka
Mechanik niestety tego nie zauważył a macher z Electric tak.
Trochę nie wiem co robić, bo ręczny na codzien, działa dobrze i aż boję  się sprawdzać co się znów wydarzy, gdy go dociągnę na górce.
Z drugiej strony, chcę dokończyć temat i nie myśleć że mogłem coś zrobić, jak się coś wydarzy.
A ja się skrzyni boję...a tu z ręcznym nie można sobie poradzić Biggrin

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-02-2024, 09:40 przez Binio.)

Sc1ph2 wciąż w użytku. Młodsze pokolenie wzięło w obroty 
Odpowiedz
wojteks
Zarejestrowani

Wymień zacisk na taki od elektrycznego ręcznego skoro masz już sprawny moduł.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi wojteks za ten post post:
  • Binio
Jupiter
Zarejestrowani

Dzień dobry wszystkim, walczę z hamulcem postojowym, zaczęło się wszystko z tego że po automatycznemu blokowaniu hamulca coś klikało ( cyk,cyk,cyk) jak ustawiałem sam na hamulec to cisza, i jak zawsze jednego dnia zaciskając hamulec usłyszałem głośny gwizd i hałas  po prawej stronie, zablokowanie tylnego koła po prawej stronie, awaryjne odblokował, dojechałem do domu. 
Zdemontował blok hamulca, odpiął linki , i zaczęło się :Sad
Wymiana przekaźnika ( na górze widać było topiony plastik,), wymiana silnika ( normalnie wysypały się szczotki grafitowe) , znalazłem podobny silnik, tylko wał 5 mm a nie 4 jak oryginał, tą małą zębatkę rozwierciłem na 4,8 mm i fajnie poszło , siedzi jak trzeba. Po podpięciu do wtyczki daje dwa szybkie i krótkie cyka , czyli przekaźnik i silnik działają, tak i jest. ( Trzy podwójne cyka jak coś z tych nie tak). 
I teraz pytanie!!! 
Przed montażem sprawdziłem w jedną stronę kręci szybko jak i powinno ( prawdopodobnie jak blokuje) ( i reaguje na czujnik halla rozpiął go dla sprawdzenia na reakcję),,,,a w drugą baaardzo wolno i po 20-25 sek  wyłącza się sam bez reakcji na czujnik. 
Może ktoś podpowie, będę bardzo wdzięcznyBiggrin

Dodam w razie czego Czujnik halla to czujnik siły naciągu linek. Działa.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-03-2024, 00:09 przez Jupiter.)

Odpowiedz
qolejowy
Zarejestrowani

Witam
podłaczę się pod temat
Pacjent to sc II ph I
 zimą popadały linki ręcznego i któregoś razu po prostu nie odpuścił
zwolniłem ręczny rączką w bagażniku i wyłączyłem pyclipem automatyczne zaciąganie ręcznego
Zdemotowany moduł wysłałem do Elcarsu do zregenerowania, moduł okazał się być sprawny, wymienili linki i odesłali
Po zamontowaniu w aucie nic się nie dzieje, cisza. Nie świeci nawet kontrolka ręcznego w rączce.  Na desce kontrolka "serwis" i "P"
oraz komunikat "Electronic Fault" Bezpiecznik pod fotelem OK, rozebrałem rączkę i wygląda że jest OK, żadnych zimnych lutów, nic przegrzanego.
Powiedzcie mi co jeszcze sprawdzić żeby to zadziałało
Czy Pyclipem da się skasować te błędy, do Clipa dostępu nie mam
pozdrawiam

Odpowiedz
Binio
Zarejestrowani

Cześć
Ja kasowałem błędy zwykłym obd i car skanerem i tak było że też wysyłałem do elcars
Ale w moim przypadku, po kilkuset metrach, błąd sam zniknął. Bo auto jakąś diagnostykę robi podzespołów
Dzwoniłeś do elcars ? Miałem pytania i byli bardzo pomocni

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-05-2024, 05:34 przez Binio.)

Sc1ph2 wciąż w użytku. Młodsze pokolenie wzięło w obroty 
Odpowiedz
qolejowy
Zarejestrowani

(26-05-2024, 05:33)Binio napisał(a): Cześć
Ja kasowałem błędy zwykłym obd i car skanerem i tak było że też wysyłałem do elcars
Ale w moim przypadku, po kilkuset metrach, błąd sam zniknął. Bo auto jakąś diagnostykę robi podzespołów
Dzwoniłeś do elcars ? Miałem pytania i byli bardzo pomocni

Hej do Elcars będę dzwonił w poniedziałek, u mnie błąd nie gaśnie.
Spróbuję jeszcze odłączyć aku na godzinkę, może wtedy się zresetuje
pozdrawiam

Odpowiedz
Proxima
Zarejestrowani

Jak najbardziej Pyclipem odczytasz i pokasujesz.

Jak sobie sam regenerowałem moduł to pamiętam, że musiałem skasować błędy, żeby zagadał, ale też nie czekałem, żeby sprawdzić czy po jakimś czasie/autodiagnostyce sam by zniknął.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

3 gości