michumal
720
10
138
48
SC II ph I
2006
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Poznań
michumal
Zarejestrowani
— 03-12-2015, 19:47
No to trzeba sprawdzić elektrykę, np pobór prądu przy wyłączonym aucie, może coś zżera prąd podczas postoju, może coś z ładowaniem i aku jest niedoładowany, a może aku trefny. Trudno wyrokować. Trzeba wszystko posprawdzać. Połączenie kabli minusowych, aku z karoserią, silnika z karoserią, klemy, kable plusowe, połączenie bezpieczników tych na aku. Aku wspomnianym miernikiem. Sprawdzić zwykłym miernikiem na klemach aku, potem na klemach od kabli (połączenie między klemami), potem ładownie na samym alternatorze... No jest co sprawdzać.
Scenic II Ph I 2006 2.0 16V automat
•
maciej1486
21,006
23
2407
255
SC III ph II
2012
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Nakło / Bydgoszcz
Wył auto 12.4
Wł auto 14.4
Po kilku godzinach postoju na 12.3
Podczas rozruchu na aku i sprawdzenia miernikiem 9.4
•
zavadz
301
4
111
4
INNY
2018
INNY
Warszawa
zavadz
Zarejestrowani
— 03-12-2015, 21:02
(03-12-2015, 20:37)maciej1486 napisał(a): Wył auto 12.4
Wł auto 14.4
Po kilku godzinach postoju na 12.3
Podczas rozruchu na aku i sprawdzenia miernikiem 9.4
Miałem podobną sytuację u siebie. trwało to ok 2 lat, jeździłem z tym i nic się nie działo, odpalał normalnie, błędu na desce nie było, ale przy każdym podłączeniu go widziałem.
Wymieniłem akumulator i problem ustał, ale po ok 3-4 miesiąca błąd zaczął znowu się pojawiać. Nie wiedziałem już jaka jest przyczyna, bo zadowolony po wymianie akumulatora stwierdziłem że to słaby akumulator.
Pewnej pięknej soboty, chciałem rano odpalić auto, a silnik zrobił pół obrotu i koniec. Samochód zachowywał się dziwnie, tak jak by był odpalony, ale nie odpalił, Wyłączyłem, kolejne próby rozruchu zakończyły się niczym. Szybki ogląd sytuacji i stwierdziłem, że rozrusznik się skończył.
Odpaliłem na linkę (wiedziałem już że to tylko rozrusznik) i dojechałem do domu. Wyjąłem rozrusznik, rozebrałem - diagnoza skończone szczotki, jedna wytarła się całkowicie, podczas gdy 3 pozostałe miały jest ok 3 mm wysokości.
Kupiłem cały szczotko trzymacz, wyczyściłem stojan, wirnik, nasmarowałem automat, złożyłem i od tego czasu ( ponad rok) nie ujrzałem już błędu zbyt niskiego napięcia w module hamulca.
Może i u Ciebie rozrusznik ma już słaby styk i przy rozruchu pobiera więcej prądu niż powinien i stąd taki spadek napięcia.
Gdzieś w serwisówce kiedyś wyczytałem, że jeśli napięcie spadnie poniżej 10V to generuje się ten błąd...
CLIP Warszawa Bemowo
LICZNIKI STEROWNIKI KARTY KLUCZYKI TPMS AIRBAG
•
maciej1486
21,006
23
2407
255
SC III ph II
2012
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Nakło / Bydgoszcz
Dzięki za podpowiedź póki co pojeżdżę i zobaczę czy coś się będzie dalej działo. Na ten czas odpala od strzałą czy mróz czy upał to nie będę tykał rozrusznika, ale przynajmniej jakiś trop jest
•
Mati
26,562
101
4837
4,479
SC III ph II
2013
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Górzyce, Tarnobrzeg
Mati
Zarejestrowani
— 03-12-2015, 22:57
zavadz myślę że Maciej będzie miał coś podobnego, ponieważ ma duży spadek przy rozruchu, Maćku może jakieś łożysko już się kończy i go tak blokuje?
jak padnie Ci np nowy aku to nie jedź tym autem na reklamację... jak by zmierzyli że tak duży spadek jest. Mogli by nie uznać reklamacji, już taki przypadek kiedyś widziałem.
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
•
maciej1486
21,006
23
2407
255
SC III ph II
2012
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Nakło / Bydgoszcz
Na razie nic nie slychac by sie konczylo sprawdzalem paragon i aku ma juz 4mies nie dwa ale chyba jest dobry jeszcze. Chyba w moim przypadku najlepsze wyjscie to,,pożyjemy zobaczymy";)
Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS
•
zavadz
301
4
111
4
INNY
2018
INNY
Warszawa
zavadz
Zarejestrowani
— 04-12-2015, 08:26
Mój do samego końca odpalał bezbłędnie, nic nie wskazywało na kończący się rozrusznik, aż nagle padł.
Wyjęcie z włożeniem 30 min roboty.
Cały szczotko trzymacz 23 zł
CLIP Warszawa Bemowo
LICZNIKI STEROWNIKI KARTY KLUCZYKI TPMS AIRBAG
•
witek100
8
0
0
0
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Łódź
witek100
Zarejestrowani
— 13-12-2015, 20:54
Witam!
Mam pytanie do tego tematu. Mam obecnie problem z ręcznym. Zaczęły pojawiać mi się takie objawy. Stoję na skrzyżowaniu, hamulec ręczny zaciągnięty, wszystko jest normalnie. Nagle pisk i alarm: awaria hamulca postojowego. Próbuję ruszyć, hamulec nie puszcza. Próbuję ręcznie zwolnić go dźwignią obok kierownicy, bez reakcji. Po kilku minutach rozpaczliwych prób uwolnienia hamulca (kopanie w koła itp.) alarm ustąpił i hamulec zaczął działać normalnie. Następnego dnia to samo. Zaczęło się to powtarzać coraz częściej. Umówiłem się w serwisie Renault na diagnostykę i w drodze do serwisu znowu blokada. Po kilku uderzeniach pięścią w zagłębieniu na koło zapasowe w okolicach gdzie pod samochodem znajduje się serwo ręcznego alarm ustąpił i dojechałem do serwisu. Po diagnostyce (ok. 1 godziny, 155 zł) dostałem informację nt. hamulca: uszkodzony moduł czyli serwo.
Alarmy:
DF055 - zbyt niskie napięcie akumulatora
DF043 - silnik hamulca parking.
Zasugerowali mi aby pierwszym alarmem się nie przejmować gdyż on zazwyczaj występuje ale nie oznacza niczego czym należy się przejmować. Jednak drugi alarm, wg serwisu, oznacza, że moduł jest do wymiany lub do naprawy.
Czy doświadczeni forumowicze mogą potwierdzić, że rzeczywiście przyczyna moich problemów leży ewidentnie w module?
Jeżeli tak to jestem przygotowany na wysyłkę go do Electric Cars jednak chciałbym się upewnić, że nie będzie to wysyłka bezcelowa.
Wymontowałem już moduł i linki. Linki działają jeszcze całkiem dobrze więc raczej nie brałbym ich pod uwagę jako źródła mich problemów.
Pozdrawiam
PS: IV Bicie Rekordu Obecności na forum już się zaczęło. Ciekawe czy zostanie on pobity?
•
kaag
24
0
0
9
SC II ph I
2003
1.6 i 16V 115KM, 2003-2009
Zamość
kaag
Kobiety
— 13-12-2015, 21:09
Miałam ten sam problem, po zatankowaniu auta odpalam, a tu pisk i komunikat na wyświetlaczu, ręczne zwolnienie nie działało udało się zwolnić pociągając dźwignię przy kole zapasowym ale błąd na wyświetlaczu nie zniknął. Diagnoza w ASO: DF043 i oczywiście powiedzieli, że silnik hamulca do wymiany lub naprawy. Tego samego dnia trafiłam przez przypadek do mechanika, który wyczyścił czujniki przy hamulcu i po problemie. Pół roku jeżdżę i ani razu nie miałam problemu z tym hamulcem. Może i Tobie to pomoże?
•
maciej1486
21,006
23
2407
255
SC III ph II
2012
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Nakło / Bydgoszcz
O jakich czujnikach przy hamulcach mowa?
DF055 - zbyt niskie napięcie akumulatora Mi ten błąd też się pojawia, ale ja póki co żadnych problemów nie mam ( odpukać).
•
|