Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC II PH I Elektryczna nagrzewnica


andrzejwa
Zarejestrowani

(11-02-2019, 13:34)#asiarek napisał(a): Przypisana ilość grzałek kabiny 5 (dlaczego 5-ć nie wiem)
Grzałka 1800 W składa się z pięciu grzałek, 3x400+2x300. Wymieniony alternator musi mieć oryginalny regulator napięcia.

Odpowiedz
#asiarek
Zarejestrowani

(11-02-2019, 13:58)cinas napisał(a): A jaki alternator w UPC ?

Właściwy Valeo SG15L
A potem każdy z listy.

(11-02-2019, 14:41)Mati napisał(a): @ #asiarek  a spróbuj ustawić na mniejszą liczbę grzałek

(11-02-2019, 13:34)#asiarek napisał(a): po zmianie alternatora lipa
jakie obciążenie pokazuje clip?

Właśnie !!!!
Stale i ciągle 99,8%.
Wiem, że kiedyś ta wartość była zmienna zależna od obciążenia .

(11-02-2019, 14:41)andrzejwa napisał(a):
(11-02-2019, 13:34)#asiarek napisał(a): Przypisana ilość grzałek kabiny 5 (dlaczego 5-ć nie wiem)
Grzałka 1800 W składa się z pięciu grzałek, 3x400+2x300. Wymieniony alternator musi mieć oryginalny regulator napięcia.

Jest na Valeo.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-02-2019, 16:35 przez #asiarek.)

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

Alternator do reklamacji,

Wysłane z kolorowego kalkulatora Biggrin

Przy takim obciążeniu nie włącza się grzałki

Wysłane z kolorowego kalkulatora Biggrin

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-02-2019, 16:36 przez Mati.)

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Mati za ten post post:
  • #asiarek
Gizanek
Zarejestrowani

Witam! Mam problem z uruchomieniem grzałki w Megane II ph 1 z silnikiem 1.4 98km. Grzałkę 1000 W oraz instalacje elektryczną dołożyłem sam. Przeprowadziłem konfigurację w UCH oraz kalkulatorze klimatyzacji i niestety nie uruchamiają się automatycznie.
- Sterowanie ręczne poprzez UCH przekaźników grzałek działa.
- Obciążenie alternatora z BSI około 40%
- Napięcie akumulatora przed uruchomieniem silnika 12.2 V, po uruchomieniu 14.3V (odczytane z UCH)
Dane z UCH:
- zapotrzebowanie na grzałki - 3
- zezwolone przez alternator - 0
- zezwolone przez wtrysk - 0
Dane z kalkulatora wtrysku
- stała ilość grzałek w kabinie - tak
UCH generuje cały czas błąd anten tylnych drzwi pomimo wybrania w konfiguracji wersji 3-drzwiowej. W kalkulatorze wtrysku przy parametrze rozpoznanie 1 cylindra świeci nie wykonano. Poza tym bez błędów. Proszę szanownych forumowiczów o pomoc i sugestie jak ugryźć problem i uruchomić grzałki.

Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

Oczywiście spełnione są jednocześnie poniższe warunki:
– Silnik spalinowy pracuje,
– Wentylator kabiny pracuje (prędkość minimalna 1),
– Wartość temperatury zadana przez użytkownika wyższa od 20°C (lub włączony tryb automatyczny),
– Wartość zadana temperatury nawiewanego powietrza wyższa od 65°C,
– Temperatura w kabinie poniżej 10°C,
– Temperatura zewnętrzna poniżej 5°C,
– Temperatura płynu w silniku niższa niż 65°C,

Odpowiedz
Gizanek
Zarejestrowani

Tak. Powyższe warunki są spełnione. UCH zgłasza zapotrzebowanie na 3 grzałki. Wraz ze wzrostem temperatury płynu chłodzącego zapotrzebowanie stopniowo spada do zera. Myślę jeszcze nad podmianą akumulatora choć wydaje się być w dobrym stanie.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-02-2020, 13:32 przez Gizanek.)

Odpowiedz
romek55
Zarejestrowani

Witam wszystkich serdecznie wiem że temat stary, ale dopiero teraz stałem się posiadaczem scenic 2 lift 2,0 16v benzyna LPG 2006r. Moje pytanie jest takie?
Czy jeśli posiadam kostkę z kablami pod grzałkę 1000w kable idą w grubym peszlu pod deskę kierownicy, to jest szansa że jest reszta instalacji. I wystarczy wyciąć otwór wystawić grzałkę i aktywować clip. Czy trzeba uzupełniać przekaźnik bezpieczniki itp. Z góry dziękuję za każdą pomoc.

Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

Kostka z kablami do grzałki wychodzi od przekaźników więc wszystko powinno być kompletne.

Odpowiedz
romek55
Zarejestrowani

Tak wygląda z kostki kable w karbowany pszeel gdzieś pod kierownicę, próbowałem kamerom taki pseudo endoskop szukać gdzie idą ale nie dało rady. Nie chcę za bardzo pruć deski,czyli co ryzyk fizyk, wsadzić grzałki i liczyć na cud

Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

Jak wyjmiesz w desce nawiew boczny od strony kierowcy to przez ten otwór zlokalizujesz puszkę z dwoma przekaźnikami. Są umocowane między nawiewem a licznikiem.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

6 gości