Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC II PH I Elektryczna nagrzewnica


brytanpl
Zarejestrowani

Podpowiem, że podczas skrobania auta lepiej ustawić nawiew na 2 nie na 3 czy 4, bo zimne powietrze z zewnątrz wymusza dłuższe grzanie. Nawiew u mnie na 2 wystarcza aby po 3-4 minutach skrobania bocznych szybek bez problemu ściągnąć częściowo już rozpuszczony nalot na szybie przedniej.
Wyższe biegi dmuchawy powodują przelot z większą prędkością zimniejszego powietrza z zewnątrz wydłużając działanie grzałek.

Patrze w instrukcję dot. działania ogrzewania i moduł zespolony, żeby włączyć grzałki moduł sprawdza i dobiera następujące parametry (dot. klimatyzacji manualnej):
1. Napięcie AKU: 10,5 < X < 14,4 V
2. temperatura zewnętrzna ± 5 °C
3. Dach składany: ZAMKNIĘTY lub NIE ZAMKNIĘTY, NIE WYSTĘPUJE jeśli pojazd nie posiada go w wyposażeniu.
4. Silnik działa: Stan ten jest zgłaszany przez UCH, lecz generuje go komputer wtrysku.
5. Wentylator nawiewu : aktywny (chyba bez znaczenia na jakim poziomie, nie ma informacji)
6. Obroty biegu jałowego (polecenie zwiększenia obrotów)
7. Uruchomienie oporników grzejnych RCH: 0, 1, 2, 3, 4 lub 5 w przypadku modeli Mégane Scénic (RCH o mocy 1800 W). (stosownie do zapotrzebowania na ciepło).
8. Polecenia sterujące umożliwiające sprawdzenie działania RCH (oporników ogrzewania powietrza kabiny). Stopień mocy włączonych RCH zależy od
9. Liczba dostępnych modułów RCH na które pozwala alternator : 0, 1, 2, 3, 4 lub 5 w przypadku modeli Mégane Scénic (RCH o mocy 1800 W)- zgodnie z dostępną mocą elektryczną.
10. Po powyższej weryfikacji następuje polecenie sterujące umożliwiające sprawdzenie działania RCH (oporników ogrzewania powietrza kabiny). Stopień mocy
włączonych RCH zależy od liczby sterowanych przekaźników. UWAGA: Przekaźnik RCH3 jest montowany wyłącznie w modelach Mégane Scénic.

Nie mam mowy o ustawieniu obiegu ani kierunku nawiewu oraz mieszalnika ciepłego/zimnego. Podejrzewam , że jest to kwestia sterowania za pomocą linek, a do tego ciężko czujnik zamontować.

Niestety nie znalazłem do jakiej temperatury podgrzewa się płyn. Wydaje mi się że między 40 a 60stopni.

Dzień majowy, słonko praży, że aż Gucia w głowę - parzy.
Włożył na nos okulary, Co tu po mnie? - w drogę stary!
Poszybował za nektarem, racząc się przyrody czarem. Wine
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi brytanpl za ten post post:
  • Mati
Mati
Zarejestrowani

(03-02-2017, 13:08)brytanpl napisał(a): Niestety nie znalazłem do jakiej temperatury podgrzewa się płyn.
tylko ta nagrzewnica nie podgrzewa płynu tak jak jest w SI 1.9dci 102KM, tylko podgrzewa powietrze w kabinie

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
cinas
Specjalisci

1 i 3

Diagnostyka, aktywacje, konfiguracje CLIP, Renault Commander
Naprawy elektryki/elektroniki - kontakt pw.  www.tele-elektro-bis.pl


Odpowiedz
brytanpl
Zarejestrowani

(03-02-2017, 13:12)Mati napisał(a):
(03-02-2017, 13:08)brytanpl napisał(a): Niestety nie znalazłem do jakiej temperatury podgrzewa się płyn.
tylko ta nagrzewnica nie podgrzewa płynu tak jak jest w SI 1.9dci 102KM, tylko podgrzewa powietrze w kabinie

Zgadzam się, tylko czy ciepłe powietrze nagrzane przez grzałki nie przelatuje później przez nagrzewnicę pomagając jej w rozgrzaniu ? :Biggrin Wiem, naciągane...

Ale masz racje, nie podgrzewają płynu - skrót myślowy.
Miałem na myśli to, że prawdopodobnie moduł zespolony odłącza grzałki po otrzymaniu informacji o uzyskaniu przez płyn określonej temperatury. Ich praca jest wtedy nie zasadna, ponieważ płyn o temperaturze np. 60stopni powoduje otrzymanie ciepłego powietrza przelotowego z samej nagrzewnicy.

Dzień majowy, słonko praży, że aż Gucia w głowę - parzy.
Włożył na nos okulary, Co tu po mnie? - w drogę stary!
Poszybował za nektarem, racząc się przyrody czarem. Wine
Odpowiedz
A2-eR11
Zarejestrowani

Nie sadze zeby sterownik klimy manualnej sprawdzal temperatury czegokolwiek. Dziala to na zasadzie pokretel elektrycznych w jakims ustawieniu fizycznie wlacza sie dodatkowy uklad ktory podaje sygnal na przekaznik i grzalki. Tam recznie regulujemy temperatury, jak sie nam robi za goraco to skrecamy gałe, a jak za zimno to podkrecamy na cieplej. To nie klimatronik... Gdzies w jakims polozeniu gałki temperatury wlacza sie dogrzewanie grzalkami powietrza i tyle. Czysto mechanicznie to rozwiazane jest. Jak za cieplo sie robi to sie skreca gale wylaczajac grzalki.

Odpowiedz
Gizmo
Zarejestrowani

W manualnej klimie po osiągnięciu jakies tam temperatury grzałki się wyłączają.
Gdzies te temperatury odczytuje. Skoro załączają sie tylko przy niskich temperaturach.

Odpowiedz
cinas
Specjalisci

Tak temperatura silnika i temperatura zewnętrzna i steruje tym UCH

Diagnostyka, aktywacje, konfiguracje CLIP, Renault Commander
Naprawy elektryki/elektroniki - kontakt pw.  www.tele-elektro-bis.pl


Odpowiedz
mafab
Zarejestrowani

(03-02-2017, 13:24)cinas napisał(a): 1 i 3

dziękuje za odpowiedz ,czyli wszystko ok.?

Odpowiedz
brytanpl
Zarejestrowani

(03-02-2017, 14:03)A2-eR11 napisał(a): Nie sadze zeby sterownik klimy manualnej sprawdzal temperatury czegokolwiek. Dziala to na zasadzie pokretel elektrycznych w jakims ustawieniu fizycznie wlacza sie dodatkowy uklad ktory podaje sygnal na przekaznik i grzalki. Tam recznie regulujemy temperatury, jak sie nam robi za goraco to skrecamy gałe, a jak za zimno to podkrecamy na cieplej. To nie klimatronik... Gdzies w jakims polozeniu gałki temperatury wlacza sie dogrzewanie grzalkami powietrza i tyle. Czysto mechanicznie to rozwiazane jest. Jak za cieplo sie robi to sie skreca gale wylaczajac grzalki.

Tak jak opisałem wcześniej, są cztery główne czynniki na uruchomienie grzałek. Temperatura zewnętrzna, temperatura cieczy (mimo ,że grzałka nie podgrzewa bezpośrednio płynu), stan aku i włączony wentylator nawiewu.

Żadne ustawienia pokręteł z mieszalnika ciepła lub kierunku ciepła wg. mnie nie mają wpływu na ich uruchomienie.
Inżynier w fabryce wymyślił, że jeśli jest zimno, auto jest nierozgrzane i stan aku na to pozwala, a użytkownik włączył nawiew, to włącza się wspomaganie ogrzewania, gdyż kierowca raczej ustawił ciepły nawiew.
Reasumując pokrętłami nie możemy włączyć lub wyłączyć grzałek, uruchamiają się automatycznie na podstawie danych ze sterownika UCH.  Pokrętła poruszają tylko linkami i cięgnami. W klimatyzacji automatycznej część danych płynie ze sterownika klimatronika.

Dzień majowy, słonko praży, że aż Gucia w głowę - parzy.
Włożył na nos okulary, Co tu po mnie? - w drogę stary!
Poszybował za nektarem, racząc się przyrody czarem. Wine
Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

moje grzałki chyba znów nie działają Sad ładowanie aku poprawne, akumulator wymieniony, a grzałki nie grzeją. Auto wolniej się nagrzewa, dziś ok -7/-8 st przy silnym wietrze, ogrzewaniu na max i went ust na 3, druga kreska temp wskoczyła dopiero po 5km, po 2km kolejnych 3 kreska. Delikatnie ciepłe powietrze leciało po przejechaniu 2km, przekaźników nie słychać. I napięcie ładowania nie spada, tak jak to było podczas włączania się elektrycznej nagrzewnicy. Ciekawy jestem gdzie leży problem....

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości