Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC II PH I Bać się DPF w 1.9 DCI 125KM FAP F9Q 804?


Apapos
Zarejestrowani

op Jak w temacie, czy bać się DPFa w Grand Scenic 1.9 DCI 125KM FAP F9Q 804?

Czy jest to "Mokry" DPF?
Jakie są koszty i jak to wygląda z awaryjnością tego elementu?

Odpowiedz
funkoval
Specjalisci

Mokry DPF nie występuje chyba w Renault, w osobowych chyba tylko w autach koncernu PSA.

Czy bać się filtra? Sporo zależy od sposobu eksploatacji auta. Im mniej miasta, tym mniej problemów z filtrem.

Odpowiedz
Oktawiusz
Zarejestrowani

Nie ma się czego bać. DPF sprawia kłopoty tylko na krótkich miejskich odcinkach. Jak ktoś chce diesla kupować tylko do dojeżdżania do pracy po mieście po pare km dziennie to i tak będą z tego kłopoty prędzej czy później.

RenGarage :: Zmiany konfiguracji :: Aktywacje :: Adaptacje :: TPMS :: Sterowniki :: Airbag :: Radia ::
Odpowiedz
slejter
Zarejestrowani

Dokładnie jak piszesz, i dla tego mam coraz większe wątpliwości czy nie popełniłem błędu kupując diesla, do pracy mam 8 km a w dłuższe trasy jeżdżę rzadko, i tak sobie myślę i "biję" się z myślami że jednak mogłem kupić benzynę Sad

Odpowiedz
Oktawiusz
Zarejestrowani

Ja wiem, że ten błąd popełniłem. Osczędności wynikające z diesla dawno poszły w łeb. Robię małe odcinki, rzadko i w dodatku wciąga po Warszawie i tak 8-9L. Lista napraw jest już bardzo długa.

Taka to oszczędność jest

RenGarage :: Zmiany konfiguracji :: Aktywacje :: Adaptacje :: TPMS :: Sterowniki :: Airbag :: Radia ::
Odpowiedz
ratownik89medyczny
Zarejestrowani

Co to znaczy krótkie odcinki w takiej sytuacji ? Jeżdżę do pracy 10 lub 15 km (w zależności o której pracy mowa). Z doświadczenia mogę powiedzieć że jazda dużym samochodem w mieście i zatrzymywanie się co rusz (taki urok karetki ) wykańcza dpfa bardzo szybko..

Wysłane z mojego INSIGNIA_550i przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
slejter
Zarejestrowani

No ja akurat jak i kolega wyżej nie posiadamy DPFa, ale i tak mam wątpliwości co do wyboru diesla w moim przypadku, no ale cóż, już kupiony więc trzeba jeździć i cieszyć się z jazdy Biggrin, a naprawy hmmmm oby nic poważnego i drogiego się nie przydarzyło Biggrin

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Oktawiusz napisał(a):wciąga po Warszawie i tak 8-9L
benzyna przy takim gabarycie 12-13l spokojnie
Oktawiusz napisał(a):Lista napraw jest już bardzo długa.
to akurat jest kwestia egzemplarza

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
Oktawiusz
Zarejestrowani

Włożone 7 tys przez dwa lata nie usprawiedliwia oszczędności 4-5 litrów/100km przy przejazdach 6kkm rocznie. U mnie pomysł był kompletnie nietrafiony ale już trzeba z tym żyć choć nasz scenic jest cały czas na wylocie jak tylko wpadnie mi w ręce coś w zamian.

Co do samego DPFa. Przyjeżdża do mnie "tego" sporo. Jak nie czunik przy dpf to zapchany, wypalać trzeba.

ratownik89medyczny napisał(a):Jeżdżę do pracy 10 lub 15 km

Jedni jadą 15km przez Warszawę ("jadą" do często duża nadinterpretacja) a inni jadą poza miastem albo np. obwodnicą Warszawy i auto ma okazje się przedmuchać. Nasz scenic nie ma co do tego okazji i raz w miesiącu robię mu przejażdżkę bez celu do Grodziska Mazowieckiego i spowrotem tylko po to żeby się dobrze przeleciał.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-10-2015, 18:51 przez Oktawiusz.)

RenGarage :: Zmiany konfiguracji :: Aktywacje :: Adaptacje :: TPMS :: Sterowniki :: Airbag :: Radia ::
Odpowiedz
slejter
Zarejestrowani

7 tys. w dwa lata? weź mnie nie strasz Biggrin, ja dopiero że tak powiem zaczynam przygodę ze swoją renówką i ta wizja mnie przeraża Sad tym bardziej że za autko zapłaciłem 9 tys.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości