SCENIC I PH II Nie załącza się wentylator chłodnicy
op
Witam, dzisiaj po południu pojawił się problem z temperaturą. Stojąc w kolejce na stacji benzynowej wskazówka od temperatury która normalnie znajduje się w połowie skali podniosła się do mniej więcej 3/4 tam gdzie zaczynaja się takie długie kreski. Podjechałem jeszcze do sklepu zrobiłem zakupy i temperatura spadła. Teraz jechałem do pracy jakieś 10 km i wskazówka znajdowała się w połowie czyli tak jak to bylo do tej pory. Nawiew kabiny działa normalnie na wszystkich biegach. Samochód posiada klimatyzację manualna i wyczytałem że podczas włączenia klimatyzacji wentylator powinien się załączyć ale u mnie nic takiego się nie dzieje. Na żadnym z 4 biegów mocy nawiewu wentylator chlichłodnicy się nie załącza. Samochód to scenic 1 1,4 16v 2003 rok. Proszę o pomoc od czego w ogóle zacząć
(21-12-2018, 21:46)swierzak napisał(a): Witam, dzisiaj po południu pojawił się problem z temperaturą. Stojąc w kolejce na stacji benzynowej wskazówka od temperatury która normalnie znajduje się w połowie skali podniosła się do mniej więcej 3/4 tam gdzie zaczynaja się takie długie kreski. Podjechałem jeszcze do sklepu zrobiłem zakupy i temperatura spadła. Teraz jechałem do pracy jakieś 10 km i wskazówka znajdowała się w połowie czyli tak jak to bylo do tej pory. Nawiew kabiny działa normalnie na wszystkich biegach. Samochód posiada klimatyzację manualna i wyczytałem że podczas włączenia klimatyzacji wentylator powinien się załączyć ale u mnie nic takiego się nie dzieje. Na żadnym z 4 biegów mocy nawiewu wentylator chlichłodnicy się nie załącza. Samochód to scenic 1 1,4 16v 2003 rok. Proszę o pomoc od czego w ogóle zacząć Apropos testowania wentylatora nastawami klimy - czy klima była sprawna do niedawna? Może brak czynnika powoduje niezałączanie wentylatora chłodnicy? Test może nie być miarodajny. Bezwzględnie niezałączanie wentylatora przy tak wysokim wskazaniu świadczy o problemie. Czy wyjęcie wtyczki z gniazda czujnika pomiaru temperatury powoduje załączenie wentylatora? (włącza się tryb awaryjny) Proszę wrzuć zdjęcia chłodnicy wykonane z okolicy akumulatora i alternatora. Zobaczymy czy masz czujnik na chłodnicy załączający wentylator. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-12-2018, 22:27 przez Przemek7.)
op
Auto niedawno kupiłem ale poprzedni właściciel nawiasem mowiac znajomy znajomego mówił że klimę nabijał regularnie. Nie testowałem trybu awaryjnego chłodnicy bo nie wiem jak to zrobić. Zdjęcia wrzucę jutro rano jak wrócę z pracy. Bo mam nockę. Dajcie proszę znać gdzie szukać gniazda czujnika temperatury. Jutro sprawdzę też jeszcze bezpieczniki bo dzisiaj już nie było czasu.
(21-12-2018, 21:46)swierzak napisał(a): wyczytałem że podczas włączenia klimatyzacji wentylator powinien się załączyć ale u mnie nic takiego się nie dziejejak działa klima to tak, ale w takiej temp klima nie zadziała więc może dlatego wentylator stoi?
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM /// Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
posprawdzaj przekaźniki, numer 8 i 9
(21-12-2018, 23:53)swierzak napisał(a): Dlaczego klima ma nie zadziałać w takiej temperaturze? Puściłem klimę na 3 bieg i normalnie chłodne powietrze szłoa jakie miało by iść skoro jest zimno na zewnątrz? w takich temperaturach sprężarka klimatyzacji nie wystartuje. Owszem przycisk klimy może świecić itd, ale sama sprężarka nie pracuje (Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-12-2018, 23:57 przez Mati.)
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM /// Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Tak sobie czytam, i myslę.......
Ale nie myślę chwilowo o problemie jaki faceta dręczy tylko o TOTALNIE NIEPOTRZEBNYCH wpisach jakie wypisujecie I o tym, że jak tak dalej pójdzie to facet zgłupieje totalnie od poruszania wszelakich tematów związanych z temperaturą silnika i ciepła czy zimna w kabinie, sic! Dobra, zajmijmy się tematem. Najpierw może małe sprostowanie wcześniejszych wypocin. - Tak. Wentylator na chłodnicy załącza się w momencie uruchomienia sprężarki klimatyzacji, ALE zależne jest to od temperatury na zewnątrz. - Tak. Klimatyzację można uruchomić zawsze i wszędzie, niezależnie od panujących na zewnątrz temperatur. Oczywiście jeżeli na dworze jest zimno tak jak teraz to ustawiając klimatronik na AUTO sprężarka i tak się nie załączy, bo na dworze jest zimniej niż możliwości osiągniecia najniższej temperatury na wyświetlaczu klimatronika (zdaje się min. 16°C). W takim przypadku trzeba kliknąć na uruchomienie klimatyzacji ręcznie (dobry sposób na odparowanie szyb zimą) - Tak. Zapewne z kratek nawiewu leciało zimne powietrze, ale najprawdopodobniej nie dzięki klimatyzacji, tylko zwyczajnie zimne powietrze prosto z dworu. A teraz zajmijmy się tematem. Zapomnij o jakiejś tam klimatyzacji czy nawiewie w kabinie i zajmij się wentylatorem chłodnicy. Po pierwsze, w takiej temperaturze na zewnątrz wentylator załącza się raczej rzadko, ale jak stałeś nieco dłużej to jak najbardziej możliwe. Wentylator nie załącza się odrazu po minięciu przez wskazówkę połowy skali, ale jeżeli doszedł już tak wysoko to z całą pewnością powinien. Twoim problemem raczej nie jest termostat, a nie uruchamiający się wentylator chłodnicy. Wentylator załącza się w momencie przekroczenia ustalonej temperatury przez czujnik temperatury. Czujnik działa na zasadzie oporu prądu, im temperatura wyższa tym oporność mniejsza. Czyli jeżeli odłączysz wtyczkę od czujnika temperatury sterującego załączaniem się wentylatora, w tym momencie wentylator powinien się uruchomić. Jeżeli tak się nie dzieje, to znaczy, że sam wentylator może nie dostawać prądu, lub jest uszkodzony. Jeżeli się załączy, to znaczy, że czujnik temperatury jest do wymiany. Namierz czujnik temperatury, i odłącz wtyczkę. Sprawdź efekty. Możesz też odłączyć wtyczkę od samego wentylatora i podłączyć jakimiś kabelkami bezpośrednio od akumulatora (na krótko) i tym sposobem przetestować czy wentylator ruszy. Sprawdź też bezpieczniki w skrzynce pod maską i w kabinie.
Który wpis był nie potrzebny? Jest zaledwie kilka. Który wpis jest wprowadzeniem w błąd?
Ponad połowa Twojego postu (wypocin) to napisanie tego co było już opisane. Nie trzeba tak mieszać. Wysłane z kolorowego kalkulatora... (Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-12-2018, 01:00 przez Mati.)
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM /// Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <-- (22-12-2018, 00:55)Mati napisał(a): Który wpis był nie potrzebny? Jest zaledwie kilka. Który wpis jest wprowadzeniem w błąd? Niepotrzebne wpisy? - Każdy o klimatyzacji i nawiewie. Połowa mojego wpisu musiała zostać powielona tylko po to, żeby wyprostować wszystko co niepotrzebne i wyprowadzające człowieka w przysłowiowe "pole" Napisałem to czego facet potrzebuje, gotowe rozwiązanie jak znaleźć przyczynę jego problemu. A teraz zamiast gościowi pomóc to oskarżasz mnie o to; że konkretnie i stanowczo wyprostowałem cały temat i nakierowłem na jego usterkę. |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
6 gości